הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים ספורט משפט כלכלה בריאות המגזין
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  משובים  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות
ראשי  /   טכנולוגיה  ממשל  מערכות מידע  משפט    |  שתף:    |    |  דוא''ל:    |  הדפסה: 
פורומים
טכנולוגיה
ממשל
מערכות מידע
משפט
תחבורה ציבורית
ביטוח ופיננסים
כלל פיננסים
כלל פיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 ד"ר י. וינרוט ושות', משרד עורכי דין
 יצחק ראובן, משרד עורכי דין
 רפאל ר. גלס - שושנה גלס, משרד עורכי דין
 שוב ושות', משרד עורכי דין
 אורי סלונים, משרד עורכי דין
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
איך להתמודד עם פחדי המלחמה אצל ילדים?
16/11/2012   |   סוזי כגן
 
 
 
אין דרך חזרה, זה הזמן להתאחד
16/11/2012   |   רן לוי
 
 
 
בנחישות, בשיקול דעת ובהקדם
16/11/2012   |   עמוס ידלין
 
 
 
פרשת השבת - תולדות
16/11/2012   |   אברהם הללי
 
 
 
סוף בחירות במלחמה תחילה
16/11/2012   |   דן אלון
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
האח הגדול בתחבורה הציבורית
מידע על נוסעי האוטובוסים ממשיך לדלוף
נוסעים בתחבורה הציבורית. כבר היום יודעים עליכם יותר מדי [צילום: פלאש 90]

מפעילי תחבורה ציבורית אספו מידע רגיש על נוסעים
עידן יוסף
את המידע האסור חשפה רמו"ט במהלך ביקורת * הוא כולל נתונים אישיים על נוסעים המאפשרים מעקב * בעקבות הזליגה - בקרוב הוראות חדשות
לרשימה המלאה

ח"כ יריב לוין על הכרטיסים החכמים בתחבורה הציבורית: "רק לפני שבוע הייתה פריצה שחשפה פרטי אשראי, עד להסדרת העניין אי-אפשר להשתמש בכרטיסים חכמים" ח"כ אייכלר: "אני מודאג מהאח הגדול של אורוול" משרד המשפטים: יש מחלוקת בעניין בתוך הממשלה

▪  ▪  ▪
כחצי שנה אחרי הפרסום ב-News1 על כך שמפעילי תחבורה ציבורית אספו מידע רגיש על נוסעים בתחבורה הציבורית, מתברר כי הפרצה טרם נסתמה ומידע אישי ממשיך לדלוף החוצה ללא פיקוח וכנראה גם באופן בלתי הפיך.

הדברים התבררו במהלך דיון שקיימה (יום ב', 9.1.12) הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכנסת, בראשות ח"כ יריב לוין, בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בנושא הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית, במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

ניגוח של הממשלה?

לוין התייחס גם לנושא הכרטיס החכם ותהה כיצד אפשר להפעיל מערכת עם מידע אישי על נוסעים בלי הסדרה בתקנות או בחוק. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל אבלין, טען כי מדובר בניגוח של הממשלה וח"כ לוין השיב לו: "ההתעקשות על זה שדברים יהיו מסודרים זה לא ניגוח של הממשלה". מנכ"ל המועצה לשלום הילד יצחק קדמן טען כנגד הממשלה כי במקום להגן עם האזרחים היא מגנה על חברות התחבורה.

ח"כ לוין הסביר כי החובה לפקח ולדאוג שהפרטים לא ידלפו למי שלא צריך לקבל אותם חלה על הממשלה ומשרד התחבורה. "אנחנו כאן כדי להסדיר את הסוגייה המורכבת הזאת", אמר. כץ הודה כי "מול ערכי ההגנה על הפרטיות עומדים ערכים של מתן שירות טוב יותר, ולא הצלחנו להגיע לנקודת איזון בממשלה". ח"כ לוין הגיב ואמר: "זה לגיטימי, אבל עד אז אי-אפשר להפעיל כרטיסים חכמים".

כמה סוסים כבר ברחו

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, הביעה חשש שבינתיים נקבעו עובדות בשטח. "השאלה הייתה כמה סוסים ברחו מהאורווה והאורווה ריקה לחלוטין", אמרה. מנהל הכספים של דן, אופיר קרני, ציין כי דן הנפיקה למעלה מ-700 אלף כרטיסים חכמים ואמר כי הנתונים שנאספים מנוהלים בכפוף לחוק מאגרי המידע. ח"כ לוין אמר כי "אי-אפשר להמשיך להידיין כשהכרטיסים בשטח – או שתגמרו את זה מהר או שתשימו את הכרטיסים בצד". ח"כ לוין הזכיר כי רק לפני שבוע הייתה פריצה שחשפה פרטי כרטיסי אשראי ופרטים נוספים ושאל את קרני אם ככה הדבר צריך להתנהל. קרני טען מנגד כי "זו תהייה בכייה לדורות לעצור את המהלך הזה".

היועץ המשפטי של הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט), עו"ד עמית אשכנזי, אמר כי נשאלת השאלה למה נאסף המידע מלכתחילה ומדוע המפעילים צריכים לצבור את הנתונים. "היינו רוצים לראות שהמפעילים מגבילים את המידע ומשתמשים בו רק לצורך הפרויקט", אמר עו"ד אשכנזי והוסיף: "בדרך-כלל אבטחת מידע קשורה לגורם האנושי ולא היינו רוצים שבכל עמדת הנפקה יהיה מישהו שיוכל לשלוף את הנתונים". קדמן הוסיף כי "מה שנעשה עד עכשיו זה שערורייה של משרד התחבורה, ואני מבקש שתצא הוראה לא להנפיק כרטיסים חכמים לקטינים עם כל הפרטים האישיים שלהם".

ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, עדנה הראל, אמרה כי "יש צורך בתיקונים משמעותיים בנוסח הצעת החוק. הדבר מעורר מחלוקת גם בממשלה. קיבלנו נוסח ממשרד התחבורה שצריך לעבור עליו ואני מקווה שנוכל להביא בקרוב תיקון מוסכם שעונה על כל האינטרסים שהוועדה מצביעה עליהם". ח"כ ישראל אייכלר התייחס לדברים ואמר: "אני מוטרד מהאח הגדול של ג'ורג' אורוול. אין סיבה שהשלטון יידע מי נסע לאיזה התנחלות או שכונה חרדית באיזה יום".

עדיין אין רב-קו במוניות

לוין האיץ במשרדי הממשלה לקדם את התיקונים הדרושים בחקיקה. הוא דרש מנציגי הממשלה להתייחס לנושא המאגרים הקיימים ולבחון האם יש דרך לייצר עליהם בקרה בתקופת הביניים, עד לאישור הצעת החוק. "אסור להשאיר את הנושא הזה פרוץ לחלוטין", אמר. כמו-כן הוא דרש הסדרה של הפצת הכרטיסים האנונימיים וצמצום הפרטים האישיים שיכולים המפעילים לדרוש למינימום האפשרי, וכן ביקש לדעת מה נעשה כדי לשלב את מוניות השירות בשימוש בכרטיסים החכמים. לפני כמה חודשים הסתמן סיכום בין משרד התחבורה לאיגוד מוניות השירות ולפיו מוניות השירות ישולבו במערך כרטיסי הרב-קו, אולם עד היום לא יצא הדבר לפועל.

הממשלה תוקעת התקדמות

הוועדה לא התקדמה באישור החקיקה, וח"כ לוין ציין כי הדבר נובע בשל חוסר תיאום בין משרדי הממשלה. ההצעה נועדה לאפשר איחוד של מערכות הכרטיסים השונות בכל חברות התחבורה הציבורית, כדי ליצור כרטיס משותף שיקל על הנוסעים לעבור ממפעיל למפעיל וממערכת תחבורה אחת לאחרת. כמו-כן ההצעה כוללת תיקונים לגבי התנאים להפעלת קווי שירות לאוטובוסים, שנועדו להבטיח שירות יעיל ותקין לנוסעים. "הקמנו ועדה משותפת כדי לקדם את החוק ואני מוצא את עצמי כמעט חסר אונים, במצב שבו אי-אפשר לקדם החוק בגלל דברים שקשורים במערכת הממשלתית", אמר לוין בפתח הדיון.

הפקחים הונחו לנהוג ברגישות

ח"כ אורי מקלב התייחס לנושא הכרטיס החכם, שכבר מונפק טרם הושלמה החקיקה בעניין. "זה לא כרטיס חכם וגם לא תלמיד של החכם", אמר מקלב. לדבריו, מאז שנכנס הכרטיס החכם יש בעיות שהחלו עוד בתורים ארוכים להנפקתו, בעובדה שלא ניתן להטעינו מחוץ לאוטובוסים ובבעיות שרק מאריכות את התורים באוטובוסים. "הרב קו לא מאפשר לצבור כסף ומטיל עול רב על משפחות ברוכות ילדים", אמר.

עוד סיפר מקלב על תקלה בכרטיסים שגרמה לכך שלא ניתן היה להפעילם ברכבת הקלה, שגרמה לכך שפקחי הרכבת הורידו ממנה נוסעים בבושת פנים. "אנשים נקלעו לבעיות בגלל שהטעינו את הכרטיסים באגד וברכבת הקלה לא הייתה שום גמישות לבעיה, בסוף השבוע טיפלתי בשני מקרים שהסתיימו במגרש הרוסים ולא בשביל זה הקמנו את הרכבת הקלה", אמר. היועץ המשפטי של סיטיפס, עו"ד מרק פיליפס, הודה כי היו כמה תקלות עם המעברים מאגד והוסיף כי הן טופלו. "הפקחים הונחו לנהוג ברגישות" - אמר. הממונה על הפיקוח הארצי במשרד התחבורה, שלמה כץ, הוסיף כי שעה אחרי שנודע למשרד התחבורה על התקלה יצאה הוראה שלא להוריד נוסעים מהרכבת בתקופת תיקון התקלה.

באשר לסוגיית רישיון המפעיל אמר ח"כ לוין כי לחברי הכנסת יש אחריות שלא לחוקק חוק שייצר מנגנון שיסגור את השוק בפני מתחרים חדשים, ולכן אמות המידה לקבל רישיון מפעיל צריכות להיות ברורות. עו"ד בנדלר אמרה כי אמות המידה לשיקול הדעת של המפקח על התעבורה במתן רישיון מפעיל צריכות לבוא לידי ביטוי בחוק, ואם זה לא צריך להיות בחוק את הצעת החוק מיותרת.

תאריך:  10/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012

תגובות  [ 1 ] מוצגות [ 1 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
11/01/12 12:30



חדשות נוספות ברשת 
Abbas: Israel trying to undermine Palestinian UN bid
16/11/2012  |  23:53  |  jpost
פטראוס העיד על תקיפת הקונסוליה בלוב
16/11/2012  |  23:33  |  News1   |   אביתר בן-צדף
איך להתמודד עם פחדי המלחמה אצל ילדים?
16/11/2012  |  23:20  |  News1   |   סוזי כגן
וול סטריט עלתה; הנפט קפץ על רקע הלחימה
16/11/2012  |  23:16  |  ynet
סטודנטים ערביים באוני' חיפה קיימו דקת דומייה לזכר ג'עברי
16/11/2012  |  23:12  |  local

אביתר בן-צדף
קנת לוין
עידן יוסף
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |