במהלך סיור שערך אתמול (ג', 19.8.03) באילת, הודיע אתמול שר התחבורה אביגדור ליברמן, כי הוא שואף לפרסם ב-1 ביולי 2004, מכרז להקמת נמל תעופה בינלאומי חדש באילת.
ליברמן ציין, כי בכוונתו לזרז את ההליכים הנדרשים להקמת השדה החדש ולהשלים את בנייתו עד סוף שנת 2006.
נמל התעופה יוקם על-פי התיכנון הנוכחי באזור תמנע, כ-18 קילומטר צפונית לעיר אילת. עלות הקמת השדה מוערכת בכ-150 מיליון דולר. מתוכנן לממן חלק מההשקעה באמצעות מכירת הקרקע של נמל התעופה הישן באילת, שערכה נאמד בכ-50 מיליון דולר.
שדה התעופה החדש יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 2,600 מטר, מסלול שאורכו יאפשר למטוסי סילון גדולים לבצע המראות ונחיתות אל ומכל היעדים באירופה.
שר התחבורה ציין כי לקראת פרסום המכרז יופקו לקחים מהמכרז להקמת "נתב"ג 2000", במטרה לזרז את הקמת השדה ולמנוע חסמים בירוקרטים שעשויים לעכב את הפרויקט.
ליברמן הנחה במקביל את מנכ"ל משרדו, סלמן בן-ציון, להתחיל בתכנון כביש גישה ישיר מאילת לנמל התעופה שיוקם בתמנע. במסגרת העבודות יורחב כביש הערבה לארבעה מסלולים, בקטע שבין תמנע לאילת. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מנמל התעופה לאילת כ-10 דקות בלבד.
אם ימומש אי פעם חזון השר לסלילת מסילת רכבת בקו אילת - צפון, תוכל גם היא לשרת את נמל התעופה החדש.
שר התחבורה מסר, כי שדה התעופה החדש בתמנע ישמש כשדה תעופה בינלאומי ובמקביל ישמש כמובן לטיסות פנים ארציות. השדה יכלול טרמינל נוסעים מרווח וחנויות דיוטי פרי, בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.
"פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה ולהתחבר ישירות לאיזור המלונות. כמו כן הוא ישפר את איכות חייהם של תושבי העיר בצורה ניכרת", הוסיף ליברמן.
תוכניות קודמות דיברו על בניית שדה תעופה בינלאומי משותף לערים השכנות, אילת ועקבה. שלטונות ירדן מצדדים בפרויקט המשותף.