|
הממשיכים ממשיכים לעלות משנה לשנה [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
דיון סוער בוועדת הכספים של הכנסת בנושא התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית הסתיים (יום ג', 17.1.12) ללא תוצאות. חברי הכנסת, שאיש מהם אינו עושה שימוש בתחבורה הציבורית, דיברו בגנות ההתייקרות והתחבטו בשאלה האם יש מקום להעלות את שכרם שעה, אך בכך הסתכם הדיון ולא התקבלו בו החלטות אופרטיביות כלשהן.
כידוע, צמודים תעריפי התחבורה הציבורית למדד ולכן כל עוד זה קורה לא יהיה שינוי באופן קביעת התעריף. הממשלה הנוכחית ושאר ממשלות ישראל לדורותיהן התנגדו לניתוק הזיקה.
מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, אמר כי העלייה הממוצעת בשנה שעברה הייתה אפס: "לא רק שלא העלנו תעריפים אלא הורדנו אותם. אבל בינואר, נדרשנו להתאים את המחירים למדד".
רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, אשר דולב, אמר ש"טענת התקציבים העודפים איננה נכונה, שכן הללו מוקצים לפרויקטים אחרים של אותו משרד, ולכן לא ניתן לעשות בהם שימושים מזדמנים, אף לא למען סבסוד תעריפי התחבורה הציבורית. זו החלטה תקציבית נפרדת".