הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, החליט להתיר לחמישה משרדי פרסום לרכוש במשותף זמן ושטחי פרסום. הממונה העניק למשרדים שלהלן פטור מאישור בית הדין להגבלים עסקיים.
המדובר במשרדים: בר להבי קורן בע"מ, גליקמן נטלר סמסונוב חברה לפרסום בע"מ, רושה פרופשינל מדיה בע"מ ופלד 3 - תקשורת בע"מ, וזרמון גולדמן בע"מ. פעילותם תתבצע באמצעות מיזם משותף. רכישה משותפת תאפשר למשרדים אלה לרכז כוח מול אמצעי התקשורת הגדולים: קבוצת ידיעות אחרונות, מעריב, קבוצת שוקן וערוץ 2.
הממונה מסר, כי ההיתר ניתן לאחר ששוכנע, כי התאגדותם באמצעות מיזם משותף לא תפגע באופן שלילי בתחרות בשוק הפרסום.
המיזם המשותף נועד לאפשר פעילות בהיקפי רכישה גדולים מהמדיה, על-מנת להנות מהיתרונות לגודל הכרוכים בכך. לפי ההסכם שהוגש לממונה, כל משרד יעביר את היקף הרכישה למיזם המשותף שינהל את הרכישה עבור כל שותפיו. הצדדים למיזם לא התחייבו לפעול רק באמצעותו.
הממונה בהחלטתו הבהיר, כי מדובר בהסדר כובל מובהק, על אף שהצדדים לו אינם מחויבים לשתף פעולה בינהם, אלא רק רשאים לעשות כן. בשל משקלה הבלתי משמעותי יחסית של פעילות המשרדים החוברים יחד בכלל השוק (%4 בלבד), גם בפעולתם יחדיו, מצא הממונה כי יש לתת פטור למיזם המבוקש.
בבדיקה שערך הממונה הוא מצא, כי למעשה - התאגדותם של המשרדים למיזם משותף, תגביר את התחרות. שכן, רכישת תשומה מרכזית לפעילותם, תביא לגידול בכוח המיקוח שלהם אל מול ספקי התשומות. בשמו של הממונה נמסר כי "רק בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה הספציפי נאות הוא לאפשר את שיתוף הפעולה. נסיבות אלה הן קיומו של שוק רב מתחרים, היעדר חסמי כניסה משמעותיים, היעדר כשלי שוק שמפחיתים את התחרות, וכאשר לא נראה שלצדדים כוח שוק. כל זאת, בנוסף, לשיפור תחרותי הצפוי נוכח נטרול של חולשה יחסית אל מול מתחרים או ספקי התשומות".
הממונה מסר עוד, כי המיזם המשותף אינו מקנה למשרדים הנ"ל כוח שוק שיאפשר הפחתת התחרות, הרעת השירות לצרכנים או הוצאת מתחרים מהשוק. כדי להסיר כל חשש לתאום, הותנה הפטור בתנאים שימנעו העברת מידע לגבי לקוחות ותעריפים".