חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) תעשה בימים הקרובים צעד נוסף לעבר הקמת הרכבת הקלה בגוש-דן. החברה תפרסם (יום ה', 21.6.12) את מכרז ה-PQ, המיון המוקדם לכריית מנהרות בשיטת NATM. זוהי שיטת כרייה קונבנציונאלית, בקרקע רכה, מתחת למי התהום, בעומק 20-15 מטרים, מתחת לכבישים ולתשתיות, שלא באמצעות מכונה.
מנהרה זאת תחבר את פתח תקוה ובני ברק, במסגרת הקו האדום.
זהו הפרויקט הראשון מסוגו בישראל שנעשה בשיטה כזאת, בסוג קרקע שכזה ומתחת למי תהום. הפרויקט נעשה בשיתוף משרדי התכנון המובילים בעולם. מדובר על כרייה באורך של 3.5 ק"מ של מנהרת רכבת קלה, כולל שלושה אולמות ומנהרות מקשרות לצרכי בטיחות, באזור המזרחי של הקו האדום, אזור צומת גהה, מתחת לצומת ולכביש 4, וצפונית לתחנת אם המושבות.
הזוכה במכרז הזה צפוי להיבחר ברבעון השלישי של 2013, ותחילת העבודות-בסוף רבעון זה.
במקביל, יחל בימים הקרובים PQ נוסף (המיון המוקדם לקראת המכרז), למערכת הרכבתית ולסיסטם - לב המערכת. מערכת זאת כוללת בין השאר: תקשורת ובקרה, איתות, חשמל במתח גבוה, חשמולת, בקרת תנועה, גילוי ובקרת אש.
מדובר במכרז המסובך והגדול ביותר, שהוציאה חברת נת"ע עד היום. מכרז זה כולל את התקנת המערכת הרכבתית בכל הקו האדום, הן במקטעים הקרקעיים והן בתת-הקרקע. כמו-כן הוא כולל עבודות הנדסה אזרחית במקטעים הקרקעיים ובאזור הדיפו, מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה, בקריית אריה בפתח תקוה.
השלב השני במכרז זה יחל בחודשים הקרובים, כשהזוכה ייבחר ברבעון השלישי של השנה הבאה.