|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

נכס לאומי: כך הפך מולר לבאנקר בנבחרת

ואן חאל קידם, מראדונה ובקנבאואר מעריצים וגם יואכים לב כבר התמכר
22/06/2012  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: דניאל שחק  |  ספורט5  |  sport5.co.il
מולר, יחגוג גם ביורו 2012? (gettyimages)

פרנץ בקנבאואר אמר עליו ש"הוא פשוט גאון", לואיס ואן חאל התעקש "אצלי תומאס תמיד ישחק", יואכים לב הפך אותו לבאנקר בהרכב נבחרת גרמניה ומריו גומז אפילו הזמין אותו לבלות איתו באותה מיטה. תומאס מולר רק בן 22, אבל ברקורד יש לו כבר 30 הופעות בין-לאומיות, 5 שערים במונדיאל ושתי כניסות לרשימת המועמדים המצומצמת לתואר שחקן השנה בעולם. יש מוכשרים ממנו, יש מהירים ממנו, יש גבוהים ממנו, יש סקוררים פוריים ממנו. ועדיין, קשה למצוא כדורגלן צעיר יציב ואמין כמותו.

  • תומאס מולר נולד בדרום גרמניה וגדל בכפר שמנה באותה עת פחות מאלפיים תושבים. איש לא ידע שם לפני שני עשורים שהילדון הרציני יהפוך לאדם המפורסם ביותר שיצא משם. הוא החל לשחק בקבוצה מקומית ובגיל 10 אותר והחל להתאמן בבאיירן מינכן, במרחק של כ-50 קילומטרים נסיעה מביתו. תומאס הנחוש התקדם במחלקות הצעירות של המועדון ואת ההופעה הראשונה שלו בקבוצה הבכירה ערך בגיל 19, לא בדיוק זינוק מטאורי בימינו. בפברואר 2009 הוא חתם על החוזה המקצועני הראשון בחייו ובבוואריה התלבטו באותם ימים אם למכור אותו או להשאילו.

    חודש לאחר החתימה כבש מולר הצעיר בהופעת הבכורה שלו בליגת האלופות ועם הגעתו של לואיס ואן חאל למועדון החלה הפריחה. דווקא אצל המאמן ההולנדי, זה שעצר והשבית לא מעט קריירות של כדורגלנים ברחבי היבשת, תומאס בן ה-19 זכה למעמד מיוחד. מי שהמליץ עליו היה עוזר המאמן הרמן גרלאנד, שאמר למנג'ר: "קח אותו, הוא מאוד מוכשר". ואן חאל נתן לו צ'אנס והשתכנע. יום לפני יום הולדתו ה-20 פתח בהרכב לראשונה וכבש צמד ב-1:5 על דורטמונד. כעבור 3 ימים הבקיע עוד צמד, הפעם מול מכבי חיפה בליגת האלופות. הוא נבחר לשחקן חודש ספטמבר ומאותו יום הפך לבאנקר בהרכב.

    "אני חושב שאעכל את זה בתוך שנתיים או שלוש", אמר אז מולר בצניעות. בפברואר 2010, שנה אחרי החתימה הראשונית, הוא הוחתם על חוזה עד קיץ 2013 ובמינכן ידעו היטב שמדובר בעסקה מוצלחת. את עונתו המלאה הראשונה סיים עם 19 שערים ו-16 בישולים ב-52 משחקים בכל המסגרות – באיירן זכתה בדאבל ובזירה היבשתית נעצרה רק בהפסד בגמר ליגת האלופות. "שחקנים עובדים לפעמים בפרך לאורך שנים כדי לזכות פעם אחת באליפות, לי זה קרה בעונה הראשונה", הודה באושר. "לא ייאמן. החלום התגשם ואני רק רוצה שהוא ימשיך כמה שיותר".

    והוא המשיך. עוד במהלך אותה עונה ערך את הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת כמחליף מול ארגנטינה, אחרי שהבכורה המתוכננת נדחתה עקב מותו הפתאומי של השוער רוברט אנקה. הפריצה המסחררת שלו במינכן הובילה את המאמן הלאומי יואכים לב לכלול אותו בסגל המורחב לקראת גביע העולם. במחנה האימונים נפל תומאס מאופניו ונפצע, אבל גם הספק הזה הוסר והוא טס עם המאנשאפט לדרום אפריקה. כולם זוכרים איך זה נגמר עבורו שם – עם נעל הזהב בזכות חמישה שערים ושלושה בישולים, פרס הצעיר המצטיין ואוהדים מאוכזבים על כך שחסר לנבחרת בחצי הגמר מול ספרד בגלל צבירת צהובים.

    לא עלה לו השתן לראש, הוא לא דרש שכר מנופח ולא איים בעזיבה. "היה לי מזל, פשוט הייתי בכושר בדיוק ברגע הנכון", הפטיר, הוחתם על חוזה עד קיץ 2015 ויצא לעוד עונה של 19 שערים ו-19 בישולים בבאיירן. גם עזיבתו של הפטרון ואן חאל לא שברה אותו ובנבחרת הוא רק הלך והתבסס. לצד מימדים פיזיים מרשימים (1.86 מ') וכושר נהדר, יוגי לב הבין יותר מכולם שמולר מספק לו סל פתרונות לכל מצב. יש לו בעיטה טובה בשתי רגליים, משחק ראש טוב, מהירות, יכולת מסירה נהדרת, קריאת משחק משובחת וחוסן מנטלי השמור לשוערים בני 35 ומעלה. משמע, האוצר יכול לתפקד בכל אחת משלוש העמדות בשלישה הקדמית, להתמקם מאחורי החלוץ ואפילו לסייע בפעולות הגנתיות במרכז השדה. איך אפשר לוותר על דבר כזה?

    ובכן, מתברר שמישהו לא השתכנע כמו כל היתר. והוא זה שקובע. מאמן באיירן מינכן יופ היינקס נטה במהלך העונה האחרונה להעדיף את אריאן רובן באגף ימין ולהציב בהרכב את טוני קרוס על חשבון מולר במטרה לזכות בשליטה טובה יותר במרכז המגרש. "למאמן בטח קשה להחליט ביניהם, אבל מולר יותר טוב באגף ימין מאשר רובן", התריס פרנק ריברי, שהסתכסך עם ההולנדי. גם הטענות שלו לא עזרו, גם לא הנתונים המדהימים של מולר בכל פעם שעלה למגרש – 13 שערים ו-24 בישולים בכל המסגרות, כאשר ב-33 מתוך 59 המשחקים נכנס כמחליף או שהוחלף בעצמו.

    כך יצא שתומאס מולר, שבמקביל פתח בכל עשרת המשחקים של גרמניה במוקדמות היורו, החל להתמרמר על מיעוט דקות. הוא המשיך לעשות כל מה שדורשים ממנו, אבל התסכול התעצם. כמה מענקיות היבשת החלו לארוב לטרף. ופתאום, היינקס החליט לפתוח איתו בגמר האלופות האחרון מול צ'לסי. הוא כבש שער יתרון מבטיח בדקה ה-83 ודחף לניצחון, אבל כעבור 4 דקות החליט המאמן להחליפו בבלם. הכחולים השוו, רובן החמיץ פנדל בהארכה ועוד תואר ברח. מולר החל לאבד סבלנות.

    "כולם יודעים שגדלתי בבאיירן ואני לא באמת רוצה לעזוב, אבל אני לא במצב כיום שלא אקשיב להצעות", הבהיר מולר בנחישות. "אני מסוג השחקנים שיתייחסו למצב כזה במקצוענות ואנסה לעזור לקבוצה במה שאפשר. אולם, לא אסכים בשמחה לשבת על הספסל במשחקים גדולים, אני שאפתן מכדי לנהוג ככה". הגישושים החרישיים הפכו במהרה לחרושת שמועות. ההתעניינות הגדולה ביותר נרשמה מצד אינטר, כאשר גם האנגליות ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי נכנסו למירוץ מאחורי הקלעים. כנראה שגם שם ראו את מה שרואה בו מאמן הנבחרת – שחקן מגוון שמוכן לעבוד קשה, לא גורם לסכסוכים בחדר ההלבשה ועם בגרות מרשימה.

    זו הייתה תגובתו כשנשאל על הפסד אפשרי ליוון: "זה רעיון בלתי נסבל. ברור שאם נודח נצטרך לקבל זאת, אבל אנחנו בכלל לא חושבים על זה. רכבת המחשבות שלנו נוסעת על נתיב להצלחות והפסדים לא נכנסים לתוכה. לכל אחד מהשחקנים אצלנו יש עוד שני אחוזים לתת". מולר הוא לא רק אחד שתמיד מתאמץ, אלא גם שחקן שלא מוותר עד לרגע האחרון. מתוך 13 השערים שכבש בעונה החולפת, שמונה הובקעו ברבע השעה האחרונה של המחצית או ברבע השעה האחרונה של המשחק. משמע, 61.5% מהשערים בשליש הקריטי ביותר של המשחק. הוא לא מוותר גם לעצמו, לא נעדר לרגע בגלל פציעות, לא ספג כרטיסים אדומים ויש לו ברקורד כבר 104 שערים ו-73 בישולים בקריירה המקצוענית הקצרה והמרשימה שלו. לא פלא שערכו נאמד כיום ב-35 מיליון יורו.

    הבחור עבר דרך ארוכה מאז הבכורה בנבחרת מול ארגנטינה, בסיומה סרב המאמן היריב לשבת לצידו במסיבת העיתונאים. דייגו מראדונה פשוט חשב שהוא אחד מהנערים שמביאים כדורים. "זה לא מכובד", רטן, וקם מהשולחן בסערה. לפני היורו הנוכחי כבר ציין הארגנטיני את אותו תומאס מולר כאחד מהגורמים העיקריים לכך שגרמניה היא הפייבוריטית שלו לזכיה. גם הוא למד שיוגי לב לא סתם התמכר.

    תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
    דניאל שחק
    מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
    ברחבי הרשת / פרסומת
    רשימות קודמות
    חיל האוויר תקף (יום ו', 22.6.12) חוליית משגרי רקטות באזור מחנה הפליטים אל-בוריג' שבמרכז הרצועה. בתקיפה, לפי מקורות פלשתינים, נהרג אדם אחד, קסאם אחמד בן 24, ונפצעו שניים אחרים. מקורות אחרים ברצועה מסרו כי מקור הירי היה טנק ישראלי.
    22/06/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
    החברה לנאמנות של בנק מזרחי-טפחות תוכל להעביר 600 מיליון שקל מכספי הפנסיה של עובדי חברת החשמל לקופת הגמל של עובדי החברה, כפי שדרשה ההנהלה ולמרות התנגדות העובדים. כך קבע (21.6.12) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף. ההחלטה תאפשר לקדם את הסיוע של המדינה לחברה בעקבות קשיי הנזילות אליהם נקלעה.
    22/06/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
    פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב פינו (יום ו', 22.6.12), בסיוע המשטרה ותוך שימוש באלימות, את המאהל שניסו להקים פעילים חברתיים בשדרות רוטשילד.
    22/06/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
    קשר בני סכנין ג'ואל דמאו נמצא מזה מספר ימים בהתרשמות בקבוצת מונס הבלגית. במידה והשחקן מחוף השנהב ירשים את הבלגים, הם יצטרכו להגיע להסדר עם סכנין אצלם יש לשחקן חוזה לעונה הבאה.

    סוכנו אדם קידן סיפר לאתר ערוץ הספורט: "מזה מספר ימים דמאו נמצא בהתרשמות בבלגיה בקבוצת מונס. שאהר חלאיילה, יו"ר בני סכנין, יודע על כך, מעודכן ונמצא בשיחות עם ראשי הקבוצה. אם יבשילו התנאים בין שתי הקבוצות דמאו יכול לשחק בעונה הבאה בבלגיה".


    22/06/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
    אמש (חמישי) במסעדה של דרק שארפ בתל אביב נערכה פגישת מחזור של מכבי תל אביב מאמצע העשור הקודם, שכללה את ניקולה וויצ'יץ', דיון תומאס, יותם הלפרין, טל בורשטיין, גור שלף ושארפ כמובן. אליהם הצטרפו הפיזיורפיסט רפי וורשבסקי ומנהל המשק עמי ביטון, כשכל אנשי הכדורסל האלה התמקמו בחדר הצפייה במסעדה ובחרו להעביר את הערב בצפייה ברבע גמר היורו, בו ניצחה פורטוגל 0:1 את צ'כיה.יותם הלפרין, שהולך ומתרחק ממכבי בגלל בעיות מס ומחכה לתשובה סופית כדי לדעת היכן ישחק בעונה הבאה, התייחס למפגש: "אני מאוד אוהב כדורגל ובטח את השלבים המכריעים, אבל באנו לפה כדי לראות אחד את השני. את ניקולה לא ראיתי שנה, מאז אולימפיאקוס, ויוצא לנו להתראות מידי פעם כשמגיע הקיץ. כשמגיעה הזדמנות כזאת, אי אפשר לפספס אותה".
     
    עוד אמר הלפרין על המפגש עם תומאס (זכה ב-2 אליפויות יורוליג, 2 גביעי מדינה ושתי אליפויות עם מכבי) וניקולה וויצ'יץ' (5 אליפויות, 2 תארי יורוליג ו-4 גביעי מדינה): "אני חושב שזה אומר משהו על הקבוצה שהייתה. אם עד היום אנחנו מתראים ושומרים על קשר, זה מראה כמה הקבוצה הזו הייתה גדולה וכמה היא הצליחה. יש פה באמת אנשים מיוחדים, חבר'ה שאתה יכול לשמוח איתם, לבכות איתם, הכל. זה חברים, וחברים טובים".
     
    הגארד התייחס גם למשחק הנבחרת בקמפיין הקרוב מול סרביה שייערך בסופו של דבר בנוקיה: "לפני שנלקחה ההחלטה, גם אני הייתי בסוד העניינים. אריק שיבק התקשר אליי ושאל עד כמה זה חשוב לשחק בנוקיה. לדעתי זה חשוב במיוחד. חווינו משחקים מרגשים בהיכל לפני שנתיים, נוקיה זה כוח וחשוב שנשחק שם. אני מקווה שזה יתן לנו איזשהו יתרון מסויים, במיוחד נגד הקבוצה שהיא אולי על הנייר הכי חזקה בבית".

    גם טל בורשטיין דיבר על הזיכרונות שעולים אצלו מאותה תקופה. "אני לא כל כך מתעניין בכדורגל, אני באתי כדי לפגוש את החבר'ה, לשתות ולאכול. על הדרך נראה גם שערים, אין לי בעיה עם זה". הקיץ בורשטיין לא יעמוד לרשות הנבחרת בעקבות פציעה באגן. פציעה, שעלולה להוביל אותו להחלטת פרישה מכדורסל.


    22/06/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
    בלוגרים
    דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
    יוסי אחימאיר
    יוסי אחימאיר
    כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
    גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
    איציק וולף
    בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
    רון בריימן
    רון בריימן
    האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
    לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
    הרשמה לניוזלטר
    הרשמה ל-SMS
    ברחבי הרשת / פרסומת
    ברחבי הרשת / פרסומת
    News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
    מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
    כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il