משרד התחבורה בוחן אפשרות להוספת קו אוטובוס שייתן מענה הולם לישובי דרום השומרון. מדובר בקו שיספק שרות גם לפלשתינים, בעלי היתר כניסה לישראל, העוברים דרך מעבר אייל בדרך לעבודתם במרכז
הארץ. אומנם גם ישראלים יוכלו לעלות לקו, אך הדבר לא יהיה משתלם מבחינתם שכן הקו יגיע רק עד המחסום.
מרבית הפלשתינים, בעלי היתר כניסה לישראל נוסעים באמצעות מסיעים הפועלים שלא כחוק, הגובים מהם מחירים מופקעים. בנוסף לכך נאלצים עובדים אלה לבצע מספר מעברים בתוך הקו הירוק לכיוון אריאל ומשם באוטובוס של חברת אפיקים למרכז הארץ, דבר המאריך עבורם באופן משמעותי את זמן הנסיעה.
לדברי משרד התחבורה, הקו החדש עתיד לספק לנוסעים שירות מהיר וישיר, ויחסוך מהם את הצורך להחליף אוטובוסים בדרך לעבודתם.
כיום עולים עשרות פלשתינים לקווי תחבורה ציבורית המסיעים גם ישראלים, וזאת ללא בידוק ובניגוד לצו אלוף הקובע שעל פלשתיני היוצא לשטח מדינת ישראל לצאת ממעבר מוסדר אחרי בידוק ביטחוני ולחזור דרך אותו מעבר.
מלבד הסיכון הביטחוני שבנסיעה משותפת, נסיעה באותו קו גרמה לא אחת להטרדות מיניות רבות של נוסעות יהודיות בידי פלשתינים.
ארגון בצלם מתנגד להקמת הקו לפלשתינים ואומר כי משרד התחבורה, ככל רשות אחרת, אינו רשאי לספק שירותים על בסיס מפלה. לדבריו, אין ולא יכולה להיות עילה חוקית להפרדה בין פלשתינים לבין ישראלים. מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל אמרה בתגובתה כי "הניסיון לייצר הפרדה באוטובוסים מעורר חלחלה ואסור שהטענות הנשמעות כעת בדבר 'צרכי ביטחון' ו'עומס' ישמשו כסות לגזענות הבוטה העולה מהדרישה להוריד את הפלשתינים מהאוטובוסים".
ממשטרת מחוז ש"י נמסר: "כידוע, מזה זמן נתקבלו תלונות של תושבים וראשי רשויות כי פועלים שחוזרים מעבודתם במרכז הארץ עולים לקווי האוטובוס הרגילים וחוזרים הביתה ללא בדיקה ביטחונית והאוטובוסים עמוסים. ואכן, נבדק הנושא ויש צורך בתגבור קווי אוטובוס נוספים לטובת כמות הנוסעים וגם פועלים פלשתינים חוזרים לביתם לאחר יום עבודה שלא כחוק (לא דרך מעבר מסודר). לכן הוחלט להוסיף את קווי האוטובוס למעברים על-מנת לדאוג לרווחת הפועלים לחזרה הביתה בצורה מסודרת יותר".
בחברת אפיקים סירבו להגיב.