הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים במשרד התמ"ת, משיקה בימים אלו את
אתר האינטרנט החדש שלה ויוצאת החל במוצאי שבת הקרובה, בקמפיין שיחשוף בפני בעלי העסקים את תוכן האתר, המכיל מידע רב לעסקים קיימים וליזמים חדשים.
האתר, שיתעדכן באופן שוטף, מרכז תחת קורת גג אחת את כל המידע הנדרש להקמה ולניהול נכון של עסק ומהווה כלי עבודה נגיש ויעיל לעסקים. בין היתר, ניתן למצוא באתר פירוט של תוכניות סיוע שונות הניתנות לעסקים קטנים ובינוניים, לרבות ייעוץ מסובסד, הלוואות ומענקים בערבות מדינה, מחשבונים שימושיים לעסק, מדריכים מקצועיים לניהול והקמה של עסק, מידע על מוקדי השטח של הסוכנות ברחבי הארץ, ריכוז הנחיות וכללים בנושא העסקת עובדים, היבטים משפטיים שכדאי לדעת, הנהלת חשבונות, מיסוי לעסק, מידע בנושא ייבוא וייצוא ועוד.
הסוכנות גם תנגיש כלים לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים באמצעות ערוצי מדיה ייעודיים ויחד עם האתר יושק אתר אינטרנטי בגרסה סלולארית, ערוץ יוטיוב ממותג הכולל מדריכים מצולמים במגוון נושאים ועמוד פייסבוק שמכוון לשיח אינטראקטיבי עם בעלי עסקים. האפליקציה הסלולארית תושק ב-2013.
את קמפיין הסוכנות יוביל יובל שם טוב (יובל המבולבל) והוא יעלה החל ממוצאי שבת הקרובה בטלוויזיה למשך כשבועיים וביום ראשון באתרי האינטרנט למשך כשלושה שבועות. כזכור, שם טוב הוביל את קמפיין הסוכנות לפני כארבע חודשים בנושא מע"מ על בסיס מזומן, המסייע לעסקים בניהול תזרים המזומנים שלהם. על-פי נתוני סקר שנערך בקרב עצמאיים, זכה הקמפיין לחשיפה ומודעות גבוהה.
מצויים בעמדת נחיתות
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת הוקמה בשנת 2009 במטרה לרכז את הטיפול הממשלתי בקידום מעמדם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. עסקים אלה, המהווים למעלה מ-99% מכלל העסקים בישראל והמעסיקים כ-47% מסך העובדים בסקטור הפרטי, מתמודדים עם מספר כשלי שוק עיקריים שאינם מאפשרים להם להתפתח. כך למשל, כושר המיקוח של העסקים מול הלקוחות והספקים הוא נמוך, קיים חוסר בנגישות מספקת לאשראי בנקאי וחוץ בנקאי, הנגישות למידע ולזכויות נעדרת ועוד. מאז הקמתה, הסוכנות מטפלת בתחומים בהם קיימים כשלים וחסמים בפעילות העסקים, בכדי לסייע להם להתפתח ולהתרחב. כך, הסוכנות מקדמת חקיקת חוק עידוד פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים, מייצגת את העסקים הקטנים והבינוניים מול משרדי הממשלה לשם מציאת פתרון בעיות מבניות ורגולטיביות בתחומים הקשורים לעסקים אלה, מכינה תוכנית אסטרטגית לסיוע ולקידום העסקים הקטנים בהתבסס על ניתוח שיטות ודרכי סיוע למגזר זה במדינות מובילות וביצוע ראיונות עומק עם גורמים מקצועיים שונים, ועוד.
נכון לשנת 2010, פעלו בישראל כ-478 אלף עסקים המוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים - עסקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים. מתוכם, כ-362,000 עסקים המעסיקים עד 4 עובדים, 68,000 עסקים המעסיקים 5-20 עובדים ו-20,000 עסקים המעסיקים 20-100 עובדים. מספר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל גדל בממוצע רב שנתי בכ-3% לשנה.