|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

יחס העולם לתיירות בישראל:

הבריטים אדישים לישראל; הברזילאים מתלהבים

כך עולה ממחקר שערך משרד התיירות ביחס למוצר התיירותי בישראל בארה"ב, בבריטניה ובברזיל בניו-יורק נמצא הפוטנציאל הגדול ביותר בבריטניה סובלת ישראל מתדמית שלילית בברזיל מתלהבים לבקר ב'ארץ הקודש'
12/02/2013  |   מירב ארד   |   חדשות   |   תגובות
ישראל כיעד תיירותי. נתפשת באופן שונה בעולם [צילום: פלאש 90]

משרד התיירות מקיים היום (ג', 12.2.13) יום עיון לתעשיית התיירות, בו יוצגו המסקנות שעלו מבדיקת קבוצות מיקוד וממחקרים כמותיים שערך המשרד, אשר בחן מיהו הלקוח הפוטנציאלי למוצר התיירותי הישראלי בארה"ב (ניו-יורק, לוס אנג'לס ודרום פלורידה), בבריטניה (לונדון) ובברזיל (סאו פאולו). יצוין כי בימים אלה מתבצע מחקר דומה גם ברוסיה ובאיטליה.

הקהל הבריטי אדיש לתיירות בישראל

מהמחקר עולה כי בבריטניה, החשש העיקרי מביקור בישראל הוא פחד מהמצב הביטחוני. ישראל סובלת מתדמית שלילית בקרב הבריטים, בין היתר, בשל הצגתה בעין ביקורתית במדיה הבריטית בצירוף קשר רופף עם הקהילה היהודית בלונדון. לתפישת הבריטים, ישראל היא מקום בו זרים אינם מתקבלים בברכה ועלולים להרגיש בחוסר נוחות. הדימוי של ישראל הוא של מדינה שמתרכזת בכסף, אכזרית, קרה וחשדנית כלפי זרים ויש לפעול לשינוי תפישה זו. קהל יעד שנבחן הורכב מפלח השוק הכללי בלבד (ללא פלח השוק היהודי והדתי). התוצאות הראו כי הקהל הבריטי לא מודע ואף אדיש לחלוטין למוצר התיירותי הישראלי.

בעקבות כך הוחלט במשרד התיירות לשנות את מדיניות השיווק במדינה, מהשקעה בפרסום להשקעה בתוכן שיווקי, שיעורר מודעות למוצר. עוד התגלה כי הנופשים מבריטניה מחפשים "חופשה אותנטית" וישראל אינה נתפשת בעיניהם ככזו, אלא כמזוהה עם ארה"ב ועם התרבות האמריקנית. עם זאת ראוי לציין כי בשנת 2012 אנגליה עקפה את גרמניה במספר התיירים המגיעים לישראל והפכה למדינת המקור הרביעית לישראל.

ניו-יורק: ישראל מספקת שפע חוויות תרבותיות

בארה"ב הפוטנציאל המיידי להגברת התיירות לישראל מקורו בעיר ניו-יורק. התוצאות הראו כי באזור ניו-יורק נמצא קהל מתוחכם שצורך תיירות עולמית, נוהג להוציא יותר כסף ויש בו סקרנות ועניין כלפי המוצר הישראלי. בשל הפוטנציאל הגדול הטמון באזור, כאמור, הוחלט במשרד התיירות להתמקד בשוק זה.

ישראל נתפשת כמספקת שפע של חוויות תרבותיות. כאשר נתון זה משתלב עם חוויות אותנטיות ומקוריות - יש בכך כדי לספק יעד חופשה אטרקטיבי בעל כוח משיכה ממשי, עבור המשתתפים מניו-יורק. עם זאת, נמצא גם שישראל אינה נתפשת בקרב המשתתפים מניו-יורק, כיעד המספק להם הרחבת אופקים, תחושת שחרור או השתלבות בתרבות המקום, כפי שמספקים זאת מדינות המזרח והאיים האקזוטיים. התפישות של המשתתפים מניו-יורק, ביחס להיבטים התרבותיים החיוביים של ישראל, אינן מוצקות דיין. החששות והחסמים לביקור בישראל מאפילים על המניעים לבקר בה. אחת המסקנות היא שתפישות המשתתפים ביחס לישראל, מבוססות על תפישתם את היהודים האמריקניים ואת הישראלים בניו-יורק. עניין זה גורם לתחושת ריחוק מסוימת מישראלים, התורמת להרגשתם שאינם רצויים, אולם לא באופן שאינו ניתן לגישור.

באזור לוס אנג'לס הקהל אדיש למוצר התיירות הישראלי, ומחפש היבטים אחרים בחופשה. כדי לעורר את השוק שם, יהיה צורך במשאבים עצומים. בעקבות התוצאות הוחלט לבטל את הקמפיין שם. באזור דרום פלורידה נמצאו התלהבות ורצון לצרוך את המוצר הישראלי, אולם מפאת המצב הכלכלי של קהל היעד, שלא מאפשר צריכת תיירות ביעדים רחוקים כישראל, הוחלט לבטל את הקמפיין הפרסומי באזור.

ברזיל: נמשכים לקונספט 'ארץ הקודש'

בברזיל: תוצאות קבוצות המיקוד הראו התלהבות גדולה מהמותג הישראלי (שהוצג כ"ארץ הקודש"), גם בקרב קהל יעד דתי וגם בקרב הקהל הכללי. קונספט "ארץ הקודש" נתפש כאידיאלי למדי, וברזילאים נמשכים לרעיון הבסיסי של "לבקר שם". יחד עם זאת, הביקור אותו הם מדמיינים אינו בגדר מסע צלייני באתרי דת! המחקר אישר מחדש את הפוטנציאל הרב הטמון בתיירות מברזיל לישראל, וחשף את המוצר בו מעוניין התייר הברזילאי - לצד אתרי קודש, מייחס התייר הברזילאי חשיבות גבוהה גם למסעדות, לחוף הים ולקניות (זאת בניגוד לתייר אוונגלי אמריקני לדוגמה, שצורך כמעט רק אתרים תיירותיים בעלי אופי דתי). מידת הבקיאות של הברזילאים ביחס לישראל הינה נמוכה. מרבית המשתתפים מחזיקים בדעה ברורה על אודות היותה "ארץ הקודש", אולם מתקשים לצייר תמונה כלשהי של ישראל או ישראלים. בעקבות המחקר יצא משרד התיירות במכרז לבחירת חברת פרסום מקומית בברזיל.

תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מירב ארד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבריטים אדישים לישראל; הברזילאים מתלהבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורמים רשמיים בארצות הברית ובקוריאה הדרומית מדווחים (יום ג', 12.2.13) על פעילות סיסמית חריגה בקוריאה הצפונית, המעידה על ניסוי גרעיני נוסף שביצעה המדינה הקומוניסטית.
12/02/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בעיות משקל יכולות להתחיל עוד ברחם, כך עולה ממחקר שבוצע על-ידי מדענים גרמניים.
12/02/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
התקנת מצלמות אבטחה בשטח ציבורי במקום עבודה אינה עילה להתפטרות בתנאי פיטורין. כך קובע (3.2.13) בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה.
12/02/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
המוסד לביטוח לאומי אינו רשאי לקבוע בצורה גורפת, כי מי שמתגורר בבית אבות בפיקוח ייחשב כמי שמאושפז במחלקה סיעודית, ולאור זאת לשלול ממנו את גימלת הסיעוד. כך קובע (6.2.13) בית הדין הארצי לעבודה.
12/02/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות

הצד האדום של תל אביב התעורר ליום קשה במיוחד, המלווה בתחושת השפלה כמוה לא הרגישו כבר שנים. 21 שנים, אם להיות מדוייקים. מאז 1992 לא נרשמה תבוסה אדומה בתוצאה כזו בדרבי, וככל הנראה, ה-0:4 המוחץ שהנחילה מוליכת הטבלה מכבי ת"א לחניכיו של יוסי אבוקסיס תהדהד למרחקים עוד זמן רב. כבר באימון הערב התבוסה הכואבת נתנה את אותותיה, כאשר אלמוג כהן וטוטו תמוז החליפו ביניהם דחיפות. בהודעה מטעם המועדון נמסר כי כהן ותמוז שוחחו מיד בתום האימון ובין השניים לא קיימת מתיחות. תמוז: "לכולנו כואב אחרי אתמול, אבל נצא מהמצב מחוזקים ביחד כמו מקצוענים".


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il