|
רותי שמחה, מייסדת ושותפה מנהלת בויולה קרדיט [צילום: הלית כדורי]
|
|
|
|
|
ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס), קרן ההלוואות מקבוצת ויולה, העמידה אשראי בהיקף של 11 מיליון דולר לחברת אי-באזינג, החברה הפועלת באירופה להפצת פרסום וידאו ברשת. כך נמסר (יום ג', 12.2.13) מן החברה.
אי-באזינג מאתרת עבור סוכנויות פרסום ומפרסמים ערוצים חדשים לפרסום וידאו באתרי תוכן ורשתות חברתיות, לקהל יעד ממוקד. החברה מאתרת כותבים בעלי השפעה וקהל-עוקבים משמעותי - החל מבלוגרים עצמאיים ועד כותבים מובילים בפייסבוק ובטוויטר - ומציעה להם לשבץ סרטוני וידאו של המפרסמים באתר שלהם, תמורת תשלום על כל צפייה. בכך, היא מאפשרת לפרסם באופן ממוקד ברשת, ומספקת מקור הכנסה לכותבים עצמאיים בעלי השפעה. עם לקוחות החברה נמנים מותגים מובילים רבים, בהם הייניקן, מאסטרקארד, סוני, טויוטה, רד-בול ואדידס.
בנוסף, מפעילה החברה את פלטפורמת הבלוגים הגדולה באירופה, "אובר-בלוג" (Over Blog), המאפשרת לרכז תחת קורת גג אחת את כל הפלטפורמות שבהן הבלוגר פעיל - בלוג עצמאי, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד.
החברה רשמה הכנסות של 52 מיליון דולר בשנת 2013, צמיחה של 79% לעומת שנת 2011, והגיעה לאיזון בשורה התחתונה.
זוהי ההשקעה השלישית של ויולה קרדיט בחברה אירופית מובילה. ההשקעה הראשונה של ויולה קרדיט באירופה הייתה בחברת Velti, שהונפקה בנאסד"ק. בנוסף, השקיעה ויולה קרדיט בחברת CERAC, הפועלת בתחום טחנות הרוח באירופה.
רותי שמחה, מייסדת ושותפה מנהלת בויולה קרדיט, מסרה כי "למרות שבאירופה פועלות לא מעט קרנות המתמחות במתן אשראי חוץ-בנקאי, מגיעות אלינו פניות רבות מחברות אירופיות וגלובליות אחרות, המעוניינות לקבל אשראי".
ויולה קרדיט העמידה בשנת 2012 הלוואות ואשראי בגובה של 60 מיליון דולר, וזאת על-אף הירידה ברמת ההשקעות של קרנות הפרייבט אקוויטי בארץ ובעולם. לדברי שמחה, "ישנה עלייה מתמדת בביקוש לאשראי על-ידי חברות בשלבי צמיחה, ממגוון רחב של תעשיות. אחד הגורמים לכך הוא השינויים במפת שוק החוב הישראלי, המתבטאים בהחמרת הקריטריונים למתן האשראי על-ידי בנקים וגופים מוסדיים. שינויים אלה מגבירים את הביקוש לאשראי חוץ-בנקאי".