|
אוטובוס בוער בשכונת רמות בירושלים [צילום ארכיון: חיים הר-זהב/חדשות 24]
|
|
|
|
הרשות נגד אגד: מינעו דליקות אוטובוס
|
עידן יוסף
|
הרשות הארצית החדשה לכבאות ולהצלה משתמשת בסמכותה להורות לאגד להתקין בתוך 30 יום מערכות גילוי וכיבוי אש באוטובוסים * בקרוב תוגש הצעת חוק ממשלתית שתחייב את כלל חברות בתחבורה הציבורית בהתקנה דומה
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
משרד התחבורה החליט לאמץ המלצות מצד גורמים מקצועיים, בהם נציבות כבאות והצלה, המחייבות התקנת מערכות לגילוי אש בתא המנוע ובתא המצברים של האוטובוס בהתאם לתקנים הבינלאומיים שנקבעו בתחום.
לצורך יישום ההחלטה פנה משרד התחבורה למכון התקנים הישראלי לקדם תקן ישראלי למערכות הכיבוי באוטובוסים. הצפי להכנת התקן הוא כתשעה חודשים. זמן קצר זה נובע מהחשיבות שרואה המכון בנושא זה. עד לגיבוש התקן ולאישור התקנה החדשה הנדרשת בנושא, הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ להדק את הפיקוח והבקרה על מוסכי תחזוקת אוטובוסים.
בחוזר מיוחד שנשלח (יום ב', 11.3.13) לכל מנכ"לי חברות האוטובוסים בארץ, הונחו החברות לוודא ולהקפיד על שורה של בדיקות בטיחותיות, במסגרת הבדיקות החודשיות, המתבצעות באוטובוסים. בין השאר, נדרשות החברות להקפיד על בדיקת תא מנוע האוטובוס, לרבות נזילות שמן ודלק בסביבת המנוע, בדיקות מערכות החשמל והבלימה, לרבות דליפות אוויר וכן תקינות צמיגים ושלמותם. כמו-כן, נדרשות החברות לוודא מניעת שפשוף של כבלי חשמל וצנרת אוויר, תקינות מושבים וחיזוקם למרכב הרכב, כולל משענות ראש וחגורות בטיחות וכן הימצאותם של אביזרי בטיחות, המחויבים באוטובוסים על-פי חוק.
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי מהיום (ב') חידוש רישיון רכב לאוטובוס יותנה בהגשת אישור קצין הבטיחות למכון הרישוי, המעיד על תקינות האוטובוס.