|
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
רשת הסופרמרקטים ויקטורי רשמה ברבעון הרביעי של שנת 2012 הכנסות של כ-171.6 מיליון שקלים, גידול של כ-3.2% בהשוואה לכ-166.2 מיליון שקלים שרשמה בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ב', 11.3.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים. החברה תחלק דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ-4 מיליון שקלים בגין הרבעון.
הכנסות החברה בשנת 2012 הגיעו לשיא של כ-708.3 מיליון שקלים, גידול של 16.5% בהשוואה ל-607.9 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות נובע מפתיחת שני סניפים נוספים וגידול בפדיון בחנויות זהות (SSS).
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-4.4 מיליון שקלים, גידול של 28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך ב-2012 כולה, הוא הסתכם בכ-24.1 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-25.7 מיליון שקלים אשתקד. הקיטון ברווחיות נבע מירידה בשיעור הרווח הגולמי בשנת 2012 ועקב עלייה בהוצאות המכירה, השיווק והוצאות ההנהלה.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-3.5 מיליון שקלים, גידול של 46.5%, בהשוואה לכ-2.4 מיליון שקלים. שיעור הרווח הנקי מסך ההכנסות ברבעון הרביעי עמד על כ-2% בהשוואה לכ-1.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2012 הסתכם בכ-19.3 מיליון שקלים, גידול של 2.2%, לעומת 18.9 מיליון שקלים. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-2.7% בהשוואה לכ-3.1%, בתקופה המקבילה אשתקד.
הפדיון בחנויות זהות גדל כאמור, בשיעור של 0.6%, ועמד על 37.5 אלף שקלים. הפדיון למ"ר עמד על 35.8 אלף שקלים, בהשוואה ל-37.3 אלף שקלים. הירידה נובעת מפתיחת הסניפים החדשים בהם הפדיון למ"ר נמוך יותר מהפדיון בסניפים הוותיקים וירידה ענפית בחודש דצמבר 2012. עם התבססות הסניפים החדשים החברה מעריכה שהפדיון למ"ר יעלה.
עוד דיווחה החברה, כי מועדוני הלקוחות של החברה, "ויקטורי פלוס", ו"ויקטורי-ישראכרט" מונים כ-110,000 אלף חברים.