|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

המועצה לצרכנות מזהירה:

מסלולי התעריפים החדשים של בזק <br>עלולים לעלות ביוקר לרוב הצרכנים

המועצה לצרכנות תובעת מבזק הטלוויזיה והרדיו להפסיק את הפרסומים במתכונתם הנוכחית
27/10/2003  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: הדר פרבר  |  

"מסלולי התעריפים החדשים של בזק "חופשי מ-7" - המציעים שיחות ללא הגבלה בערבים ובסופי שבוע תמורת תשלום קבוע - עלולים לעלות ביוקר לרוב הצרכנים", כך מזהירה המועצה לצרכנות.

התוכנית - כפי שהיא מפורסמת, גם באתר של בזק: חופשי מ-7 לדבר ללא הגבלה כל יום מ-7 בערב עד 7 בבוקר ובסופי שבוע וערבי חגים החל מהשעה 13:00 ועד למחרת השבת או החג ב-7 בבוקר, תמורת 77 ש"ח לחודש.

מבדיקה שערכה המועצה עולה, כי כדי לכסות ולו את עלות התשלום הקבוע הנדרש עבור כל אחד משלושת המסלולים המוצעים, על הצרכנים לדבר לאורך החודש שעות רבות במשך שעות השפל - שחלק רב מהן מוקדש לשינה - ואילו שעות הפנאי הנותרות מוקדשות גם לעיסוקים רבים אחרים חוץ משיחות ארוכות בטלפון.

המועצה הדגישה, כי השיחות "חינם" המוצעות למצטרפים למסלולים אינן כוללת את התשלומים שיש לשלם לבזק עבור גלישה באינטרנט, או שיחות לסלולר ולקווי שירות (למשל שירותי מידע) דבר שמפחית עוד יותר את כדאיות המסלולים.

חישובי המועצה מעלים עוד, כי מספר הדקות שעל צרכן לדבר רק כדי להחזיר את התשלום החודשי הקבוע עבור המסלול, גדול לפחות פי 5ממספר הדקות הממוצע שמדבר משק בית בשעות אלו; יתרה מזאת, צרכנים ערניים שהיו אולי רוצים ומסוגלים לחשב את כדאיות המסלולים עבורם יתקשו מאוד לעשות זאת, משום שבחשבונות הטלפון הפרטיים של בזק לא מפורט משך זמן השיחות אלא מספר השיחות שנעשו.

המועצה לצרכנות מציינת כי האופן בו מציגה בזק את הנושא - ללא ההסתייגויות ההכרחיות לשם גילוי נאות - מעלה חשש כבד להטעיה רבתי של הציבור. המועצה הבהירה, כי היא אינה מתנגדת לשיטת המסלולים עצמה אלא לאופן שבו בזק מפרסמת אותו שעלול להטעות את הציבור הרחב.

מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי תובעת ממנכ"ל בזק, אמנון דיק, כי החברה תפסיק לאלתר את פרסום המסלולים במתכונת הנוכחית וכן פונה לרשות השניה ולרשות השידור בדרישה להפסקת שידורי הפרסומת לנושא בטלוויזיה וברדיו. אבישי מדגישה, כי המסלול עשוי להיות כדאי רק לצרכנים שנוהגים לבצע בשעות השפל שיחות למספרי בזק בלבד לפחות משך למעלה משלושת רבעי שעה ביום בממוצע, בכל אחד מימי החודש ושישנו באופן מוקפד את הרגלי צריכת שירותי הטלפון שלהם. כלומר, עליהם להסיט רוב שיחות הטלפון למספרי בזק ולשעות השפל בלבד, ולא לקחת בחשבון את התשלום לבזק עבור הגלישה באינטרנט בחישוב כחלק משיחות הטלפון "חינם" במסגרת שיטת המסלולים.

עוד מדגישה המועצה, כי אין זו הפעם הראשונה בה בזק מציעה "מבצע" שאין בו כדאיות כלכלית למרבית הציבור. כך למשל מבצע "הפיבוריטים" שהושק במרס 2001 בו הוצע תעריף מוזל למתקשרים לשלושה מספרי טלפון נבחרים מראש בשעות השפל ללא תשלום מינימום לשיחה שהיה קיים אז תמורת תשלום חודשי. בדיקת המועצה העלתה כי המבצע היה יכול להוזיל במידת מה את עלות חשבון הטלפון רק למי שידברו עם "הפייבוריטים" שיחות קצרות מאוד בנות דקה או שתיים. יוזכר, כי ימים ספורים לאחר הפרסומים בדבר חוסר הכדאיות שבמבצע הוא בוטל על-ידי בזק.

כמות הדקות שנדרשים לקוחות לשוחח נראה גבוה מאוד ביחס למשך השיחות שנוהגים לקוחות לבצע. כך למשל, מנתונים שפרסם משרד התקשורת לפני כחודשיים עולה כי בממוצע לקוח בזק משוחח 444 דקות בחודש במשך כל היממה שחלק ניכר מהן נצרך בשעות השיא, חלקן לצורך גלישה באינטרנט וחלקן למספרים של מנויים סלולריים.

מנתונים משרד התקשורת עולה, כי בשעות השפל מדבר לקוח בזק ממוצע רק 168 דקות. מכיוון שרוב השיחות בשעות שפל מבוצעות על-ידי ציבור הצרכנים, סביר שממוצע זה נמוך יותר מהממוצע בקווי מנויים פרטיים ועל כן בצעה המועצה אומדן שמרני למספר הדקות שמדברים בממוצע רק הצרכנים בשעות השפל.

על-פי חישוב שמרני ביותר, ניתן לראות שרוב הצרכנים עלולים להינזק מהצטרפות למסלולים החדשים של בזק כפי שיפורט להלן: גם אם נניח שכל השיחות בשעות השפל מבוצעות רק על-ידי הצרכנים ואף שיחה בשעות אלה לא מבוצעת על-ידי המגזר העסקי (דבר שכמובן אינו נכון), ושכל השיחות בשעות אלה הן לקווי בזק שאינם מספרי גישה לאינטרנט, מספר הדקות שעל צרכן לדבר כל חודש רק כדי להחזיר את עלות המסלול לכל שעות השפל (1,400 דקות) גבוה פי 5 ממספר הדקות הממוצע שמדבר כל משק בית שעות שפל כל חודש - 280 דקות.

נתונים והנחות:

1) בבזק מופעלים 3 מיליון קווים (עסקיים ופרטיים).
2) נניח שרק משקי הבית משוחחים בשעות השפל בטלפון.
3) בישראל 1.8 מיליון משקי בית אשר, באופן שמרני ניתן להעריך כי בבעלותם בממוצע קו טלפון אחד בלבד.
4) נניח שכל השיחות בשעות השפל מבוצעות רק לקווי בזק רגילים - לא לסלולר, לא לאינטרנט ולא למספרי שירות (יש לזכור שבמשקי הבית דקות הגלישה לאינטרנט והשיחה לסלולר מהוות חלק לא מבוטל מדקות השיחה הנצרכות).
<נ>
התחשיב:

מספר קווים של משקי בית (כ-1.8 מיליון) × מספר דקות שיחה ממוצע (168): מספר הקווים הכולל (3 מיליון) = 280 דקות בחודש בממוצע לכל מנוי פרטי בשעות שפל.

תאריך:  27/10/2003   |   עודכן:  27/10/2003
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כנס מיוחד, בו הוצג שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ישראל לבין חברת התוכנה אחשב, מפתחת ויצרנית תוכנת אינטגרל בחלונות, נערך אתמול (א', 26.10.03) במלון שרתון סיטי טאוור ברמת-גן.
27/10/2003  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
שר הרווחה זבולון אורלב היה (יום ב', 27.10.03) אורח הכבוד ביום עיון שערך מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית שעסק לראשונה בתקיפה מינית של גברים, נערים וילדים.
27/10/2003  |  מירב לוי  |   חדשות
HOT - מותג חברות הכבלים המבקשות להתאחד, משיקה היום (יום ב', 27.10.03) את "הכספת" - ערוץ חדש ללקוחותיה בעלי הממיר הדיגיטלי.
27/10/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, מגדיר את פרשת ניצב משה מזרחי כשווה בחומרתה לפרשת קו 300 (פרשת משפטית, שאירעה לפני כ-20 שנה) ופרשת לבון (פרשה ביטחונית, שאירעה לפני כ-40 שנה). הנגבי התייחס לדוח סיכום החקירה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הקובע בסופו כי יש להדיח את מזרחי מתפקידו.
27/10/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
טקס הענקת פרס התעשיה של התאחדות התעשיינים יתקיים ביום חמישי (30.10.03), בשעה 19:00 בתחנת הכוח רדינג א' של חברת החשמל בתל-אביב.
27/10/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il