|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

יום הסביבה בכנסת

ההשקעה באוטובוסים נמוכה ב-86% מבעולם

מחקר של הכנסת: על ישראל להשקיע בשנים הקרובות כ-265 מיליארד ש"ח בתשתית תחבורה ציבורית במטרופולינים על-מנת לגשר על הפער בינה לבין המקובל בערים במדינות המפותחות
03/06/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
משרד התחבורה לא משקיע די בתחבורה ציבורית

ההשקעה בישראל בתשתית התחבורה הציבורית במטרופולינים עדיין נמוכה ב-86% לעומת הממוצע העולמי: 1,400 אירו לתושב לשנה מול 10,000 אירו לתושב לשנה. כך מגלה מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוכן לבקשת ח"כ תמר זנדברג, בנושא היחס בין השקעות לבין השקעות בתשתית התחבורה הפרטית בישראל ובעולם.

במסמך נאמר כי ההשקעה עלתה בעשור האחרון, אך עדיין נמוכה מאוד בהשוואה למקובל בעולם. רמת ההשקעה נמוכה גם בהשוואה למטרופולינים אחרים שנמצאים בתחתית טבלת ההשקעות בתחבורה ציבורית לכל תושב, דוגמת אמסטרדם. העלייה בהשקעה בשנים האחרונות מתבטאת בתכנון של פרויקטים להסעת המונים ובהקמתם, למשל: קו הרכבת הקלה בירושלים, המטרונית בחיפה וקו הרכבת הקלה/תחתית בגוש-דן - "הקו האדום".

לפי חישוב שנעשה עבור משרדי התחבורה והאוצר, על ישראל להשקיע בשנים הקרובות כ-265 מיליארד ש"ח בתשתית תחבורה ציבורית במטרופולינים על-מנת לגשר על הפער בינה לבין המקובל בערים במדינות המפותחות, כלומר כ-10.6 מיליארד ש"ח לשנה ב-25 השנים הקרובות.

התחבורה הציבורית במטרופולינים בישראל נמצאת במצב ירוד לעומת התחבורה הציבורית במטרופולינים בעולם. מצב זה הוא תוצאה של השקעות נמוכות מאוד, ואף היעדר השקעות כלל, בשירותי התחבורה הציבורית במטרופולינים במשך עשרות שנים. עד שנת 2000 לא הייתה כלל השקעה בשירות במטרופולינים. בין שנת 2000 ל-2010 נעשו השקעות משמעותיות בתשתיות עבור תחבורה ציבורית. עם זאת, ההשקעה בישראל עדיין נמוכה ב-86% לעומת הממוצע העולמי: 1,400 אירו לתושב לשנה מול 10,000 אירו לתושב לשנה.

  • רשת התחבורה הציבורית בישראל מתאפיינת ברמת שירות נמוכה מאוד לעומת המקובל במדינות אחרות בעולם. נתון זה נוגע למדינות מפותחות, אך גם לכמה מדינות מתפתחות.
  • לפי התוכנית האסטרטגית שמכינים משרדי התחבורה והאוצר, יש צורך בהשקעות ניכרות של כ-265 מיליארד ש"ח עד שנת 2030 על-מנת להעמיד את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ברמה דומה לזו המקובלת בעולם.
  • כיום מבוצעות תוכניות פיתוח לאמצעי תחבורה ציבורית ולמערכות תעבורה עתירות נוסעים, הן ברמה הארצית והן ברמה המטרופולינית. עם זאת, גם תוכניות אלה לא יביאו את מערכות התחבורה הציבורית לרמת השירות המקובלת במדינות העולם. עמידה ביעדי התוכנית האסטרטגית תחייב השקעה של כ-10.6 מיליארד ש"ח לשנה ב-25 השנים הקרובות בתשתיות תחבורה ציבורית.

דוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת, שהכין ד"ר יניב רונן, יוצג במלואו בדיון שתקיים (יום ג', 4.6.13) השדולה לתחבורה בת-קיימא בכנסת, בראשות ח"כ תמר זנדברג, בעניין תחבורה ציבורית בישראל. בדיון ישתתף השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, שר התחבורה, ישראל כ"ץ וחברי כנסת נוספים.

התדירות תביא לעלייה במשתמשים

במקביל, יפרסם בדיון ד"ר אריה ונגר, ראש תחום אוויר ואנרגיה בארגון 'אדם טבע ודין', סקירה הקושרת בין צמצום גזי חממה בישראל וקידום תחבורה ציבורית. על-פי הסקירה (רצ"ב), פליטת גזי חממה של נוסע ברכב פרטי גבוהה בכ-60% מזו של נוסע בתחבורה ציבורית. עוד עולה כי כל קיצור ב-10% בזמן הנסיעה יביא לעלייה של כ-4% בשימוש בתחבורה ציבורית וכי שיפור של 50% בתדירותה יוביל לעלייה של 25% בכמות הנוסעים.

בהתייחס לנתונים אלו אמרה ח"כ זנדברג: ״ישראל נמצאת במקום גרוע ביותר מבחינת שימוש בתחבורה ציבורית ומנתוני המדינה עצמה עולה כי צריך להשקיע למעלה 255 מיליארד ש״ח עד שנת 2030 על-מנת להשתוות למצב במדינות בעולם. בשורה התחתונה דרושה תוכנית אסטרטגית של המדינה למעבר לתחבורה ציבורית בת קיימא. זהו צורך אסטרטגי למדינה, לכלכלה ולחברה".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין', ציין את התוכנית הלאומית להפחתת פליטות גזי חממה ואת התוכנית הלאומית להפחתת זיהום אוויר - שתי תוכניות שמקוצצות במסגרת התקציב החדש ואמר: "בזמן שבמדינות העולם המודרני רואים בקידום תשתית לתחבורה ציבורית את אחת הדרכים המרכזיות להתמודד עם זיהום אוויר ופליטת גזי חממה, בישראל לא רק שמעולם לא הציגו תוכנית חדשנית ואמיצה לתחבורה ציבורית, אלא שגם את התוכניות הדלות שקיימות בנושא מקצצים".
צמצום גזי חממה באמצעות קידום תחבורה ציבורית / סקירה
סקירה מיוחדת שכתב ראש תחום אוויר ואנרגיה באדם טבע ודין הקושרת בין צמצום גזי חממה בישראל וקידום תחבורה ציבורית. על פי הדוח, פליטת גזי חממה של נוסע ברכב פרטי גבוהה בכ-60% מזו של נוסע בתחבורה ציבורית.
השקעות בתחבורה ציבורית בישראל ובעולם / מסמך
עניינו של המסמך הוא היחס בין השקעות בתשתית התחבורה הציבורית לבין השקעות בתשתית התחבורה הפרטית בישראל ובעולם. רובם של הנתונים במסמך זה מתבססים על עבודה שנמצאת בהכנה עבור משרדי התחבורה והאוצר להכנת תוכנית אסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית בעשורים הקרובים. בעבודה נעשתה השוואה בין המטרופולינים בישראל לבין 23 מטרופולינים בעולם, רובם במדינות מפותחות ומיעוטם במדינות מתפתחות. בתוכנית מוצגים יעדים לפיתוח התחבורה הציבורית ונעשה אומדן של התקציבים הדרושים להשגת יעדים אלה.

תאריך:  03/06/2013   |   עודכן:  03/06/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יניב רונן /  Ronen Yaniv"   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההשקעה באוטובוסים נמוכה ב-86% מבעולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
SHERY100
6/06/13 09:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
"ועדת הכלכלה של הכנסת דורשת משר האוצר יאיר לפיד להאריך בשנה, עד 1 ביולי 2014, את המענקים של 60,000 שקל לתושבי 29 ישובים". כך אמר (יום ב', 3.6.13) יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן. הוא סיכם בכך דיון על הנושא, בהביעו את דעתם של חברי הוועדה שהשתתפו בו. שר השיכון אורי אריאל הביע תמיכה בעמדת הוועדה בנושא זה.
03/06/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ח"כ רונן הופמן הגיש (יום ב', 3.6.13) את הצעת החוק של יש עתיד לשינוי שיטת הממשל. ההצעה, שגובשה לאחר התייעצות עם גורמי אקדמיה, חוקרים ומומחים רבים, מעגנת את ההסכמות שהושגו בהסכמים הקואליציוניים, ואמורה להיות מקודמת בשיתוף כל סיעות הקואליציה.
03/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר ויכוחים לא קלים, אישרה (יום א', 2.6.13) סיעת הבית היהודי את הצעתו של היושב-ראש נפתלי בנט להמליץ על הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. בנט הגדיר אותו כ"רב שיאחד את העם בישראל ויביא לשינויים משמעותיים בחיבור של הציבור הישראלי למסורת היהודית". ההצבעה הייתה חשאית.
02/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"2,400 משפחות ב-28 ישובים יפסידו 60,000 שקל, בגלל הוראת משרד האוצר לבטל מ-1 ביולי את המענקים בגובה זה לתושבי הפריפריה". כך אמר (יום 2.6.13) ח"כ איציק שמולי (עבודה) ביוזמתו, תתכנס (יום ב', 3.6.13) ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, לדיון דחוף בנושא.
02/06/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שרת המשפטים ציפי לבני הטילה וטו (יום ה', 30.5.13) על קידום תוכנית הארגון-מחדש במשרד לשירותי דת הנשלט בידי הבית היהודי. הדבר נעשה בתגובה לכך שהבית היהודי אינו מוכן לקדם את חוק שטרן להרחבת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.
30/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
שטרן: בגלל הבית היהודי - החוק שלי יפול  /  עידן יוסף
ליצמן: נתניהו התקשר, סירבתי לשוחח  /  עידן יוסף
תוקם מעונית עבור קרבנות סחר בנשים  /  עידן יוסף
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
מי ימצמץ ראשון  /  סופיה רון-מוריה
לשתף את הכנסת בדיון הכלכלי  /  מוחמד ברכה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il