רשות הנמלים מחדשת את צי "ראשי הגורר" בנמלים, בעיסקה שהיקפה כ-7 מיליון אירו. הרשות רכשה 81 גוררי מכולות חדשים, המשמשים לשינוע המכולות אל האניות ומהן. הגוררים הם מתוצרת חברת טרברג (Terberg) ההולנדית וחברת מול (Mol) הבלגית, ויחליפו את צי הגוררים הנוכחי, הפועל בנמלים החל משנת 1991.
במסגרת תהליך הצטיידות זה סופקו לרשות במהלך שלושת החודשים האחרונים, 31 גוררים תוצרת חברת טרברג, ומחציתם הוכנסו כבר לעבודה בנמלים. 16 גוררים מיועדים לנמל חיפה, ו-15 לנמל אשדוד. הרשות רכשה מטרברג עוד 20 גוררים, אשר צפויים להגיע ארצה בתוך חודשיים.
חוזה נוסף לאספקת 30 גוררי מכולות נוספים נחתם גם עם חברת מול הבלגית, והם מיועדים לנמלי חיפה ואשדוד (15 גוררים לכל נמל). קליטתם בנמלים תחל בסוף שנת 2003.
הגוררים החדשים הינם דגמים מתקדמים של ראש גורר המסוגל לשאת 2 מכולות של 20 רגל או מכולה בודדת במידה של 40 רגל. הגוררים נבחרו במכרז בינלאומי בו השתתפו שש חברות ולאחר ניסוי ממושך של כלי הרכב שנערך בנמלים.
במהלך המיכרז הבטיח שר התמ"ת, אהוד אולמרט, לעשות כל שביכלתו להכללת מרכיבי ערך מוסף מקומי בעסקות, ואף נתן הבטחה ברוח זו למספר חברות ישראליות. במתכונתה הנוכחית עוררה העסקה תרעומת בקרב גורמי הייצור המקומיים.