"חברת הנסיעות איסתא מפרה ברגל גסה את חוק הגנת הפרטיות בהעבירה את פרטיהם האישיים של לקוחותיה ללא הסכמתם לחברת הביטוח כלל על-מנת שזו תציע להם לרכוש ממנה ביטוח נסיעות לחו"ל:. כך טוענים עורכי הדין לירן יגודה ועומר פיינטוך בבקשתם לאישור תביעה ייצוגית כנגד איסתא בסכום מוערך של 100 מיליון שקל.
לדברי המבקשים הם הזמינו מאיסתא כרטיסי טיסה לגרמניה ובחלוף ימים אחדים "זכו" לקבל שיחות טלפון מחברת הביטוח כלל כאשר על הקו נציג מכירות של כלל הקובע כבר בפתיחת השיחה ואפילו ללא שאלת זיהוי כלשהי כך: "אני רואה שאתה טס לגרמניה".
במהלך השיחה, הובהר למבקשים כי פרטיהם הועברו מאיסתא לכלל וכי בשמה של כלל מציע להם נציג המכירות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. עוד הובהר למבקשים כי איסתא אף העבירה לכלל בנוסף לפרטיהם האישיים ופרטי ההתקשרות עימם גם את תאריכי הטיסה המדויקים ואת היעד הספיצפי אליו הם טסו.
המבקשים מאשימים את איסתא בהפרת חוק הגנת הפרטיות ובפגיעה חמורה בפרטיותם, כאשר מחד-גיסא איסתא מתחייבת בטופס ביצוע ההזמנה שלא להעביר פרטים לצד ג' ומאידך-גיסא מעבירה באופן מתכוון ופוגעת בפרטיותם של לקוחותיה.
ביהמ"ש מתבקש להורות לאיסתא ולכלל לחדול מהתנהלותן זו ולפצות כל לקוח שנפגע מכך בסכום של 5,000 שקל בגין הפגיעה באוטונומיה ובסה"כ בסכום מצרפי המוערך ב-100 מיליון שקל.
- תגובת החברה: "איסתא מציעה ללקוחותיה ביטוח נסיעות בתנאים אטרקטיביים ומועדפים. במסגרת שיתוף פעולה מקבלים לקוחות, אשר הסכימו לכך, פנייה מנציגי המוקד הייעודי של כלל ואיסתא בהצעה לרכישת ביטוח נסיעות. הלקוחות מיודעים מראש בדבר ההצעה שתופנה אליהם במסגרת השירות הניתן על-ידי איסתא, ולכן אין בכך כל פגיעה בחוק הגנת הפרטיות או בכל חוק אחר שכן".