|
טיפול בידיים מקצועיות שיפחית הסתברות לתאונות [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
תאגיד רב-לאומי ציבורי שמרכזו בצרפת, הפועל בתחומי תחבורה מסילתית וכן בתחומי שוק האנרגיה (תחנות כוח, מערכות תמסורת להולכת אנרגיה חשמלית ועוד). בתחום התחבורה המסילתית, 'אלסטום' הינה יצרן עולמי מוביל בתחום הרכבות המהירות, החשמליות והקלות. לחברה ניסיון רב ומגוון בתחזוקת ציוד נייד רכבתי באירופה ובמקומות נוספים בעולם. התאגיד פעיל בארץ מזה שנים רבות. בתחום הרכבתי, והיה שותפה לבניית הרכבת הקלה בירושלים וכן הינה המתחזקת של קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
|
|
|
|
תאגיד 'אלסטום' הבינלאומית הוא הזוכה במכרז הענק, בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקלים, לתחזוקת צי הקרונועים של
רכבת ישראל למשך 15 שנה. זו הפעם הראשונה בה תבוצע תחזוקת צי נייד על-ידי גורם בינלאומי.
עם המעבר הצפוי בשנים הקרובות לרכבות חשמליות, יפורסם מכרז נוסף למיקור חוץ בתחזוקת 30% מצי הרכבות החשמלי.
המכרז פורסם במסגרת התוכנית להוציא למיקור-חוץ את תחזוקת הקרונועים, במטרה לעמוד בגידול הצפוי בשנים הקרובות במספר הקרונות והקטרים של הרכבת. מדובר על הוצאה למיקור-חוץ של תחזוקת כל צי הקרונועים ו-30% מהציוד הנייד החשמלי שהרכבת צפויה לרכוש בעתיד.
ברכבת ישראל מעריכים שמהלך זה, יחד עם שינוי מבני במערך התחזוקה הקיים והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, יביא לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה, לחיסכון בעלויות חלקי החילוף ולשילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים במערך האחזקה.
התוכנית כוללת, בין השאר, גם שינוי משמעותי ומיידי בחטיבת הנייד של רכבת ישראל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים.
על-פי ההסכם עם אלסטום, צפויה תקופה של שלושה חודשי התארגנות בה ייערך הזוכה ויקים את המערך אשר יספק שירותי תחזוקה, והחל מחודש ינואר 2014 הספק יפעיל את מערך התחזוקה במתחמי הרכבת בחיפה ובלוד.