התנועה ל
חופש המידע הגישה למחוזי בירושלים עתירה לפי חוק חופש המידע כנגד משרד ראש הממשלה והממונה על יישום החוק במשרד, לקבלת מידע כללי על אודות נתוני השכר בשב"כ ובמוסד, וכן מידע פרטני על אודות שכרם של ראשי שירותים אלה, דהיינו - השכר הממוצע של ראש השב"כ והמוסד בשנים 2012-2002, וכן שכרם הממוצע של עובדי השב"כ והמוסד באותה התקופה בחתכי ותק ותפקיד.
לדברי התנועה, המדובר בבקשה למתן מידע כללי על אודות היקף הוצאות השכר בשב"כ ובמוסד, מידע המקביל לזה המפורסם לגבי שירותי ביטחון אחרים, דוגמת צה"ל והמשטרה. בנוסף, מדובר בבקשה לקבלת מידע פרטני יותר על אודות שכרם של ראשי השירותים האלה הדומה לפרסום שכר הרמטכ"ל, המפכ"ל ונציב השב"ס.
בנימוקי העתירה נאמר כי מדובר במידע העוסק בהוצאתם של עשרות מיליארדי שקלים (בשנים הרלוונטיות להערכת התנועה לחופש המידע) מקופת המדינה, וכי לשכר האמור יש גם השלכות כספיות עתידיות כבדות בכל הקשור לתשלומי הפנסיה העתידיים, הנקבעים לפי שכר זה, המגיעות אף הן להערכת התנועה למיליארדי שקלים.
לדעת התנועה, מאחר שמדובר בכספי הציבור, זכאי הציבור לקבלת דין וחשבון מפורט על התשלומים שבוצעו. זאת, ראשית, בשם זכות הקניין. לדברי התנועה, המדינה היא הנאמן של הכספים הללו השייכים לציבור ועל כן היא אינה יכולה לסרב למסור לנהנה (הציבור) את המידע, כאשר הסכומים האדירים בהם מדובר רק מעצימים את זכות הציבור לדעת ואת חובת הרשות לגלות את המידע.
מידע רלוונטי לסוגיות ציבוריות עוד נאמר בעתירה, כי תנאי העסקת בכירי מערכת הביטחון מהווה מידע רלוונטי למספר סוגיות ציבוריות כבדות-משקל שלגביהן הציבור זכאי למידע, הן מכוח הרציונל הדמוקרטי (
חופש הביטוי) והן לצורך ביצוע פיקוח ובקרה על פעילות הממשלה בעניין זה.
בין הסוגיות הציבוריות שלגביהן המידע רלוונטי ביותר, סבורה התנועה לחופש המידע, ניתן למצוא בראש ובראשונה את הדיון הציבורי על אודות היקף השכר במערכת הביטחון כחלק מהדיון בדבר קיצוצי התקציב, המהווה נתח משמעותי באופן יחסי מתקציב המדינה.
בנוסף, גובה השכר של ראשי המוסד והשב"כ רלוונטי לבחינת הציבור (המעסיק) את תנאי העסקתם, כמו גם לשאלות מהותיות יותר, כגון בחירתם של ראשי שב"כ ומוסד קודמים להישאר בתפקיד חרף ביקורתם המרומזת יותר או פחות כפי שבאה לידי ביטוי בתקשורת לאחרונה על מדיניות הממשלה.
בנוגע לחשיפת שכרם של עובדי השב"כ והמוסד, סבורה התנועה כי השוני בינם לבין עובדי צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר ששכרם הממוצע פורסם בדוח הממונה על השכר במשרד האוצר לשנת 2011, אינו מצדיק אי-דיווח לציבור על הוצאת עשרות מיליארדי שקלים מכספו.
בנוסף, לדעת התנועה אין כל הבדל בכל הנוגע לחשיפת השכר בין הרמטכ"ל לבין ראש השב"כ והמוסד המצדיק את חשיפת שכרו של הרמטכ"ל לעומת החיסיון על שכרם של ראשי השב"כ והמוסד, ואין כל הצדקה לאבחנה ביניהם.
לדברי התנועה, פניותיה למשרד ראש הממשלה בבקשה לפי חוק חופש המידע לא זכו למענה.