V-CARS LLC - חברה מדלוואר ארה"ב שהוקמה לשם ייצור ושיווק כלי רכב תוצרת סין בצפון אמריקה - הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת ענק בסך 106.4 מיליון שקל נגד
החברה לישראל, חברה ציבורית בשליטת קבוצת עופר המוחזקת ונשלטת על-ידי משפחת עופר.
בתביעה נאמר כי עניינה במיזם משותף שנרקם בין התובעת לבין חברה סינית לייצור כלי רכב בשם: CHERY AUTORNOBILE לייצור כלי רכב בסין, ייבואם ושיווקם במדינות שונות בעולם. במסגרת גיבושו של אותו מיזם פנתה התובעת לחברה לישראל, עניינה אותה במיזם שהרעיון שעמד בבסיסו היה שילוב מערבי-סיני ליצור כלי רכב, והציעה לה לקחת חלק בו כמשקיעה בלבד, השקעה שתיעשה בשילוב עמה.
לדברי התובעת, היא הציגה בפני החברה לישראל - לה לא היה באותה העת כל ניסיון בשוק כלי הרכב - את תוכניתה העסקית לאותו מיזם. בנוסף חשפה אותה לחומרים סודיים שלא הייתה לה כל דרך להגיע אליהם לולא התובעת, והכירה לה את חברת צ'רי הסינית ואף סיפקה לה מידע עסקי מקיף וחסוי על אודותיה.
לטענת התובעת, סופה של אותה מערכת יחסים הינה בהשבת רעה תחת טובה מצד החברה לישראל, וכך בחוסר תום לב משווע, תוך הפרת הסכמות בין הצדדים והצגת מצגי שווא, חתרה החברה לישראל תחתיה ומאחורי גבה דחקה את רגליה מאותו מיזם.
לדברי התובעת, החברה לישראל הציגה בפניה מסכת של מצגי שווא על-מנת "להרדים" אותה ולגזול ממנה את עמל-כפיה תוך כדי שהיא מנהלת עם צ'רי משא-ומתן עצמאי ובסופו של עניין מתקשרת עמה ישירות, באותה עסקה ממש.
לדברי התובעת, היא זו שיזמה את הרעיון לייצור של למעלה מ-200,000 כלי רכב סיניים אשר ימותגו כרכבי פרמיום בעלויות נמוכות יחסית ויימכרו ברחבי העולם במחיר נמוך מכלי רכב אחרים באותה הקטגוריה.
התובעת מאשימה את החברה לישראל בכך ש"גנבה" ממנה את הרעיון והביצוע של המיזם תוך שימוש בסודותיה המסחריים. לטענתה היא זו שהכירה בין החברה לישראל לבין החברה הסינית צ'רי ולא בית ההשקעות הנורווגי "פארטו" לו שילמה החברה לישראל עמלה בסך 3 מיליון דולר בגין ההיכרות בינה לבין צ'רי.
התובעת טוענת עוד, כי היא זו שיצרה את ההזדמנות העסקית, בדקה את צ'רי ובחנה את התאמתה למיזם, פיתחה את התוכנית העסקית, ניהלה את המשא-ומתן עם צ'רי, יצרה את התנאים העסקיים לשיתוף הפעולה והיא זו שהביאה לקיומו של תהליך משא-ומתן המשולש בין צ'רי, וי-קארס והחברה לישראל.
בתביעה נטען עוד כי החברה לישראל לא העלתה בדעתה את רעיון הקמת מיזם עם חברה סינית לייצור כלי רכב בעלויות נמוכות יחסית ושיווקם ברחבי העולם כרכבי יוקרה הזולים יותר ממתחריהם באותה קטגוריה.
לדברי התובעת, החברה לישראל דחקה אותה מהמיזם אליו נחשפה אך ורק דרכה ובזכותה ועל-אף שהסכימה כי תיקח בו חלק כמשקיעה בתובעת בלבד. בפועל קיבלה החברה לישראל טובת הנאה משמעותית ביותר על חשבונה וזאת בהתחשב ברווחיה הצפויים מהמיזם החדש בינה לבין החברה הסינית צ'רי.
התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את החברה לישראל בפיצויי קיום שיעמידו אותה במקום בו הייתה אילו היה מקוים המתווה שהוסכם בינה לבין החברה לישראל, דהיינו פיצוי בשווי חלקה המשוער במיזם הנאמד ב-596 מיליון שקל. בשל שיקולי אגרה העמידה התובעת את סכום תביעתה על סך של 106.4 מיליון שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.