|
הדמיית תחנת הרכבת בהר הרצל [צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם/Public Zone]
|
|
|
|
השדרוג ישמש את הנוסעים לא רק בחורף. על-פי התוכניות בימי הקיץ יוסרו קירות הזכוכית כדי למנוע היווצרות "חממה" בתחנות, אך הסככות המוגדלות ייוותרו על מקומן, מה שיהפוך את התחנות לשטחים מוצלים גדולים במיוחד.
|
|
|
|
חדשות טובות לנוסעי הרכבת הקלה בתחנת הר הרצל. הושלם תכנון הפתרון לבעיית הרוחות והגשמים העזים מהם סובלים הנוסעים הממתינים בתחנה.
בחורף שעבר נרשמו דיווחים מנוסעים רבים אשר נותרו חשופים ורטובים בתחנות ההמתנה, זאת בשל הרוחות העזות ה"מעיפות" את הגשם לתוך שטחי התחנות בהר הרצל. בעקבות כך ולבקשת עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה, פעל בחודשים האחרונים צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם לגיבוש פתרון. עתה, משנמצא, הועבר ביצוע הפרויקט לידי חברת סיטיפס ובעיריית ירושלים מקווים כי החברה תיישמו בהקדם כדי להקל על הנוסעים כבר בחורף הקרוב.
מדובר למעשה בשדרוג ארבע תחנות ההמתנה הקיימות כיום במתחם תחנת הר הרצל, על-ידי הכפלת שטח גגות התחנות והוספת קירות זכוכית בחלקן הקדמי של התחנות, אשר יחסמו כניסת גשם ורוח ויאפשרו המתנה בסביבה מוגנת.
הדבר הראשון שעמד לנגד המתכננים היה נוחות הנוסעים - אומרים בצוות תוכנית אב לתחבורה. לשם כך נערכו סקרים מיוחדים אשר בדקו את מספר הנוסעים המשתמשים בתחנה וזקוקים למחסה בשטח. בהמשך נעזרו אנשי הצוות ביועץ אקלים אשר בחן את כיווני הרוחות וערך סימולציות שבדקו את יכולת ההגנה מפני פגעי מזג האוויר של הפתרונות השונים שהוצעו. לאחר שאותר הפתרון האופטימלי הוא הותאם לנראות ולקו העיצובי של התחנות הקיימות. בנוסף, כל התחנות מותאמות לבעלי מוגבלויות ואושרו על-ידי יועץ נגישות שליווה את הפרויקט.
שדרוג התחנות תוכנן באמצעות חברת האדריכלות והתכנון "פאבליק זון" (Public Zone), עבור תוכנית אב לתחבורה, והוא כולל כאמור הכפלת שטח גגות סככות ההמתנה הקיימות לכ-70 מ"ר והוספת קירות קדמיים מזכוכית בטיחותית באורך של כ-17 מטרים בכל תחנה. המיזם יבוצע באמצעות חברת סיטיפס ובמימון משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים. עד להשלמת שדרוג התחנות יוצבו במתחם תחנת הר הרצל מחסות זמניים, אשר יספקו לנוסעים שבתחנה הגנה מפני הרוח והגשם.