ילדים אמריקנים נקראים בשמות מסחריים עולמיים, כגון חברת המכוניות - שברולט, חברת היופי- לוריאל, ומעצב הבגדים - ארמני. שמות נוספים הם מישיגן וטקסס - להם זכו שני ילדים אמריקנים.
פרופ' אוונס לפסיכולוגיה באוניברסיטה בלוו בנברסקה, חוקר את שמות הילדים בארה"ב במהלך 25 השנים האחרונות. לדבריו, הגישה הנוכחית אינה טרנד חדש, ולמעשה, היא מקבילה למאה ה-19 כאשר הורים קראו לילידהם בשם רובי או אופל - מה שביטא את שאיפותיהם לגבי ילידיהם.
בעניין זה הוא מצא, כי דגמי רכבים הם הגורם העיקרי להשראת שמות ילדים. 22 בנות רשומות בשם אינפניטי (Infiniti), כ-55 בנים עונים לשם צ'ווי (Chevy) ו-5 בנות לשם קליקה (Celica). כ-7 בנים עונים לשם דל-מונט (חברת המזון Del Monte) ולפחות מ-49 בנים קוראים קאנון (חברה יפנית למוצרי אופטיקה Canon).
חברות עיצוב מיוצגות לא פחות טוב בקרב שמות הילדים. לכ-300 בנות קוראים ארמני (Armani), ל-6 בנים קוראים טימברלנד (Timberland) ו-7 בנים נוספים עונים לשם דנים (Denim). עם זאת, עדיין ג'ייקו ואמילי - הם עדיין השמות הפופולארים ביותר בארה"ב. כך על-פי תיעוד משנת 2002 של הביטוח הלאומי בארה"ב.
פרופ' אוונס אמר ל-BBC News Online: "האהדה לשמות מסחריים, המסמלים צמיחה משקפים למעשה חלק מרצון ההורים לשאיפה, הישגיות ולהראות שהילד שלהם מיוחד. הענקת שם מסחרי לילד, כגון ארמני ושאנל, מתקשר לכסף או בלעדיות, מה שמסמל את השאיפה החומרית של אותה משפחה".