|
החלופה: מנהרות באורך 11 ו-15 קילומטרים [צילום: לע"מ]
|
|
|
|
|
פרץ. מערער [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון (5.1.14) בערר שהגיש השר להגנת הסביבה,
עמיר פרץ, על החלטת ועדת השרים לענייני פנים ושירותים לשינוי התוויית מסילת הברזל בין באר שבע לאילת.
לטענת השר פרץ, הנחת מסילת ברזל בין באר שבע לאילת היא פרויקט התחבורה היבשתי הגדול ביותר שהוצע אי פעם בישראל. "השלכותיו עצומות מבחינה כלכלית, חברתית וסביבתית", ציין בערר שהגיש. לדבריו, זהו "פרויקט שאפתני שלא נבחן עד תום".
"מדובר בפרויקט שמשמעויותיו על הסביבה הן אדירות ויביאו לשינוי בלתי הפיך לחבלי ארץ ייחודיים ולאיום של ממש על המרקם האקולוגי ועל המשך קיומו של מפרץ אילת ועתידה כעיר תיירות", ציין.
על-פי בקשת השר פרץ, על ועדת השרים לבחון שני היבטים בתוכנית - לקיים דיון במשמעות הפיכת נמל אילת לנמל מטענים תוך הצגת חלופות שונות, ולדון בחלופת מנהרה ארוכה באורך של 11 קילומטרים ומנהרה נוספת באורך 15 קילומטרים - שהוצג על-ידי המשרד להגנת הסביבה ועל-ידי רשות הטבע והגנים.
בעקבות הערר של השר פרץ הגיש שר הפנים,
גדעון סער, את תגובתו הרשמית ובה טען כי הבחינה שנעשתה העלתה כי חלופת המנהרות הארוכות שהציעו המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים יקרה בכחמישה מיליארד שקלים מן האפשרות לכריית מנהרה של 9.2 קילומטרים כפי שהוחלט. עוד עולה כי חלופה זו תאפשר קיבולת תנועת רכבות קטנה ב-27% עד 47% בשל הקטנת מהירויות הנסיעה ובשל השבתות צפויות רבות יותר לצרכי תחזוקה.