|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שלמה מור-יוסף: "הייתי מנכ"ל מצטיין"

מנכ"ל הדסה לשעבר: "עושים פרסונליזציה מהבעיה... שכחו לציין שאת הבונוסים שהגיעו לי כלל לא לקחתי" האשים את נשות הדסה והאוצר על שהיו מודעים להידרדרות המתמשכת של בית החולים ולא עשו דבר
12/02/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
מור-יוסף מגיע לוועדת הכספים

מנכ"ל הביטוח הלאומי ומנכ"ל הדסה לשעבר, פרופ' שלמה מור-יוסף, הצהיר (יום ד', 12.2.14) כי לא לקח את הבונוסים שהוקצו לו מבית החולים. את הדברים אמר מור-יוסף בתום דיון שקיימה ועדת הכספים הבוקר על מצבו האקטוארי של הביטוח הלאומי.

עוד האשים מור-יוסף את נשות הדסה ואת האוצר על שהיו מודעים להידרדרות המתמשכת של בית החולים ולא עשו דבר ואף מנעו פתרונות בזמן אמת. זו הפעם הראשונה שבה מור-יוסף נתן הצהרה פומבית כתגובה לפרסומים, מהם עלה כי מאז סיים את תפקידו בהדסה קיבל כספים רבים מבית החולים. בדיון שעסק רובו במצב האקטוארי של הביטוח הלאומי, קרא שר הרווחה להפריד את קופתו של הביטוח הלאומי מקופת האוצר.

"עושים פרסונליזציה מהבעיה. 4 שנים הייתי מנכ"ל מצטיין של סורוקה, 11 שנים מנכ"ל מצטיין של הדסה ועכשיו שנתיים בביטוח הלאומי. הובלתי את הדסה לפסגות - רפואית, פיזית, בתשתיות ובמחקר. גייסתי תרומות מעל 1.5 מיליארד שקל והובלתי את בניית מגדל האשפוז - התשתית לרפואת החירום ל-50 השנים הבאות", אמר מור-יוסף.

"מערכת הבריאות בנויה על גירעון כשיטה. המקורות הציבוריים צריכים לגדול. המצג שנשות הדסה והאוצר מציגים, מגמתי במסווה של מסמך אוביקטיבי. מציגים את ההנהלות, את הרופאים והעובדים כבעיה. האוצר הוא חלק מרכזי ונשות הדסה מעורבים בכל דבר ועניין. מנהל הכספים שלהם משתתף בכל הפורומים בהנהלה. הבעלים צמצמו דרסטית את תרומותיהם ורוצים שהתספורת תהיה משכר העובדים. בית החולים לא יכול להתקיים ללא תרומת בעלים, רק מתשלומי קופות החולים", הוא הוסיף.

מור-יוסף אמר כי מצבו של הדסה היה ידוע וכי נתנו לו להידרדר: "נשות הדסה התנגדו לניסיון שלי לגייס כספים ישירות לבית החולים ואף להקמת ארגון ידידים בארץ. בית החולים מנוצל בצורה צינית לגיוס כספים לנשות הדסה. האוצר בכל הרמות היה מודע למצב. ב-2008 נפגשנו עם ראש הממשלה ויו"ר הדסה והוצע פתרון קצר טווח. ירושלים קיבלה מערכת רפואית בחינם. מחובת האוצר לתמוך ברגעי משבר בשותפות כולם. המחליף שלי נבחר ב-2011, ועכשיו מחפשים את רב החובל מלפני שלוש שנים. אם התמיכה הייתה ניתנת לפני שלוש שנים לא היינו מגיעים למצב הנוכחי, אך האוצר נכנס לפעולה רק כשהגוף גוסס. עד היום אין תוכנית הבראה מוסכמת. כדי להסיט את האש מהאמת מפנים אותה אליי, אל העובדים והרופאים והם לא הבעיה".

מור-יוסף אמר כי היצמדות להסכמי שכר מקובלת בישראל ואינה הבעיה: "הניסיון להפוך את העניין לאישי ולא ללאומי לא יצלח. שיפתחו את הסכם הפרישה שלי ואקבל על עצמי כל מה שיוחלט. שכחו לציין שאת הבונוסים שהגיעו לי כלל לא לקחתי".

בסיכום הדיון הודיע יו"ר הוועדה, כי בכוונתו להמשיך את הדיון בביטוח הלאומי, בהשתתפות מור-יוסף. "ביטוח לאומי הוא אחד המקורות העיקריים שממנו מקצצים בכל פעם שהדבר נדרש לצורך מטרות שונות. בטווח הארוך מ-2030 הביטוח לאומי צפוי להגיע לאיזון ומאז והלאה ייכנס לגירעון אקטוארי ולא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו וזה הדבר שצריך לעמוד לנגד עינינו כעת, על-מנת שנתחיל לפעול כדי למנוע משבר דוגמת הדסה גם בביטוח הלאומי".

סלומינסקי החל את סדרת הדיונים בעניין הביטוח הלאומי לאחר שלאחרונה, הוועדה נדרשה להסיט תקציבים ממנו למטרות שונות, בעיקר לביטחון וכן לאור בקשתם של חברי הכנסת סתיו שפיר, קארין אלהרר, גילה גמליאל ויצחק כהן.

"ב-2025 נתחיל להשתמש בכספי הקרן של הביטוח הלאומי"

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) אמרה בדיון כי "הגירעון האקטוארי של הביטוח הלאומי הוא מחדל שאף אחד לא לוקח עליו אחריות ובני הדור שלי הולכים להיפגע קשה. לנו כבר לא יהיה את הביטוח הזה. הוא פשוט לא יתקיים ולכן צריך לדון בזה כבר עכשיו. לפני שבועות אחדים ועדת הכספים אישרה העברת 1.4 מיליארד שקל מהביטוח הלאומי לביטחון. חודש לאחר מכן, ראש הממשלה החליט להפחית את תשלומי המעסיקים לביטוח הלאומי. גם אנחנו רוצים להיטיב עם המעסיקים, אך תקציב הביטוח הלאומי לא אמור לשמש כקופה קטנה. יש להבטיח את עצמאות הביטוח הלאומי".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ביקשה לתקן את הדברים ואמרה, כי "ה-1.4 מיליארד שקלים היו עודף רישומי והועברו לאוצר, כי לא הייתה דרך להעביר את זה לביטוח לאומי. צריך לדון בטיפול המעמיק שנדרש לטווח הארוך בביטוח הלאומי. אין דיון אמיתי. לא פופולרי להעלות את גיל הפרישה אך צריך לעשות זאת. יש להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק העבודה ולהעביר אנשים מקצבה לעבודה".

שר הרווחה, מאיר כהן (יש עתיד) דרש להפריד בין קופת הביטוח הלאומי לקופת האוצר. "ב-2025 נתחיל להשתמש בכספי הקרן של הביטוח הלאומי וב-2042 נגיע לשבר גדול אם לא נקצץ קצבאות ועוד צעדים דרסטיים. כדי לא להגיע לכך, יש לבצע את ההפרדה מקופת האוצר. עדיין אין מדובר במצב קשה, אך מדי חודש הביטוח הלאומי משלם 2.7 מיליון תשלומים. יש להרחיב את התשתית של הדוחות האקטואריים, לא פעם בחמש-שבע שנים, אלא כל הזמן. הביטוח הלאומי הוא הרבה מעבר לחילוקי הדעות הפוליטיים, זו קופה של אזרחי ישראל ואסור לגעת בה ואם הדבר נדרש שיתחייבו בחקיקה שהכסף חוזר לאחר זמן ושיודיעו מראש מאיזה מקורות הכסף יוחזר".

"לבחון את הקשר בין קופת הביטוח הלאומי למדינה"

בהתייחסו לנושא זה מתוקף תפקידו כמנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר מור-יוסף כי עד 2010 היה עודף תפעולי בביטוח הלאומי שהושקע בקרן לדורות הבאים, אך גם שינוי דמוגרפי לרעה וגם הכנסת הגדילו את זכויות האזרחים והקצבאות.

"יש לבחון את הקשר בין קופת הביטוח הלאומי למדינה. לכאורה כל שנה לא משלמים 3 מיליארד שקל אז הקופה הייתה צריכה לגדול, אלא שהכסף שלא מוציאים מהביטוח הלאומי לא נשאר אצלו אלא עובר לאוצר, לאיזון תקציב המדינה. הקרן לדורות הבאים הזאת היא תקציבית רישומית, זה לא כסף פיזי. שלפחות מול אחת הקצבאות ארוכות הטווח יעמוד כסף אמיתי. חשבון בנק עם כסף לטובת הציבור ולא תקציב רישומי. ב-2014 חב הביטוח הלאומי 72 מיליארד שקל לחשבונות הבנק של האזרחים, זה כסף אמיתי".

סגן ראש אגף התקציבים, משה בר-סימן-טוב, אמר כי יש לדאוג לאיזון מבנה ההוצאה של הביטוח הלאומי ולקחת בחשבון שינוי דמוגרפי עמו מתמודד כל העולם המערבי. "יש עלייה בתוחלת החיים ובישראל גם ישנו שיעור גדל של אי-השתתפות בשוק העבודה. הפתרון יהיה בהגדלת גיל הפרישה והגדלת השתתפות גברים חרדים ונשים ערביות בשוק העבודה. עוד תופעה בישראל, היא העלייה ממדינות חבר העמים ועוד מקומות והצורך להקצות קצבאות לעולים".
תיאור וניתוח מנגנון התקציב של המוסד לביטוח לאומי, העברות מהממשלה ואיתנותו הפיננסית / מסמך מחקר
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ סתיו שפיר לקראת דיון בוועדת הכספים ב-12 בפברואר 2014 בנושא תקציבו ומצבו האקטוארי של המוסד לביטוח לאומי. במסמך מוצגים נתונים על תקציב המוסד לרבות מקורות ההכנסה השונים, נתונים על היקף תשלומי הגמלאות וניתוח מצב האיתנות הפיננסית של המוסד לאור דוחות שנכתבו בשנתיים האחרונות.

תאריך:  12/02/2014   |   עודכן:  12/02/2014
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה מור-יוסף   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלמה מור-יוסף: "הייתי מנכ"ל מצטיין"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בדרך לקלבוש
12/02/14 14:47
2
גימי-יהודי מיהודה
12/02/14 15:53
3
צורי
12/02/14 16:50
4
צורי
12/02/14 16:55
5
דנקנר
12/02/14 17:52
6
עובדת הדסה
12/02/14 18:52
 
תשלמי את !!
12/02/14 20:47
7
ישראל אייליג ד"ר
12/02/14 22:21
8
ישראל אייליג ד"ר
13/02/14 05:26
9
ישראל אייליג ד"ר
13/02/14 05:32
10
דנן 10
13/02/14 05:54
11
דודקה
13/02/14 15:36
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
נמשכת התחרות לבחירת שפה עיצובית לכנסת. כמות ההצבעות באתר הייעודי שהוקם לשם כך כבר חצתה את רף 10,000 ההצבעות בתוך כשבוע בלבד. ניתן יהיה להמשיך ולהצביע עד סוף החודש באמצעות האתר או דרך הפייסבוק של הכנסת. ניתן להצביע כאן.
12/02/2014  |  יותם יקיר  |   הודעות כלליות
ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה (יום ג', 11.2.14) בהצעה לסדר היום בנושא: "ההתנכלות הרציפה ליהודים הפוקדים את קבר רחל". את הדיון ניהל ח"כ זבולון כלפה.
12/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים דנה (יום ג', 11.2.14) בהתגברות הטרור הפלילי ברחובות - סדרת פיצוצים של מטענים בכלי רכב ברחובות הערים. בפתח הדיון ציינה היושב-ראש מירי רגב כי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', פנה לפני יומיים ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו להאיץ את תהליך החקיקה של הצעות חוק שיוכלו לסייע בהגברת האכיפה על גורמי הפשיעה. היא ביקשה לשמוע מהמשטרה מדוע אינה מצליחה למנוע ולבלום את הטרור הפלילי. עוד ביקשה לדעת מהי "שרשרת המזון" שבאמצעותה מגיעים מטעני החבלה אל גורמי הפשע.
12/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון שנערך (יום ג', 11.2.14) בוועדה המיוחדת לשוויון בנטל, תקף בחריפות סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' ידידיה שטרן את הצעת החוק המתגבשת בוועדה: "דעתי לא נוחה מהסדר הזה. בעקבות ביטול חוק טל שהיה לא שוויוני, הולכים עכשיו להסדר עוד פחות שוויוני. מבחינה משפטית, מה שנעשה כאן מוטל מאוד בספק מבחינה חוקתית. מבחינה ציבורית, בסופו של דבר העסק הזה יתגלה. בסופו של דבר הציבור יבין. הוא עדיין לא מבין כלום".
11/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הלאמת הדסה אינה על סדר היום, כך עלה (יום ג', 11.2.14) מדיון ראשון שקיימה ועדת הכספים בעניין המשבר במרכז הרפואי.
11/02/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
תקוצר התקופה להשבת נכסי נספי השואה  /  יפעת גדות
חובה להיעזר במתורגמן בהוצאת קטין מביתו  /  עידן יוסף
תמריץ לחייל משוחרר ללמוד הנדסה וטכנולוגיה  /  עידן יוסף
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il