|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הרשות לבטיחות בדרכים - חצי שנה ללא תקציב

יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים ח"כ צור: אסור שיחזור על עצמו המצב שבמשך חצי שנה אין לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב מאושר יו"ר הרשות שיינין: הדבר נבע מבעיה בין ההנהלה למועצת הרשות - נגיש את התקציב לשנה הבאה במועד; המשטרה: עד לפני שבוע לא קיבלנו כלום מהרשות - אם לא ירכשו ינשופים חדשים ב-1 בינואר 2015 לא נוכל לאכוף עבירות שכרות
24/06/2014  |   News1 News1   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
שיינין, יו"ר הרשות [צילום: יותם פרום]

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, קיבלה (יום ג', 24.6.14 דיווח בנושא תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2014 וכן סקירה על פעילות הרשות. ח"כ צור הזכיר כי תקציב הרשות אושר רק לאחרונה, ודרש לקבל הסברים על הסיבות שהביאו לאיחור בהגשת התקציב הן לשנת 2014 והן התקציב לשנה הקודמת, והאם הדבר פגע בפעילות הרשות. עם זאת הוא ציין כי לאחרונה עברה הרשות תהפוכה, ואף מונה לה מנכ"ל חדש, ואמר כי הוא מקווה שהיא תמשיך בעשייה המבורכת שלה לקידום הבטיחות בדרכים.

יו"ר הרשות, ד"ר יעקב שיינין, התייחס לאיחור בהגשת התקציב ואמר כי הוא נבע "מבעיה של ראייה בין ההנהלה למועצת הרשות". הוא הבטיח שהדבר לא יחזור על עצמו ואמר כי הרשות מתכוונת להגיש את התקציב לשנה הבאה לאישור כבר בסוף יולי הקרוב, לפי החוק. למרות הקשיים עד אישור התקציב לאחרונה, שיינין ציין כי הוא סבור שהרשות תצליח להוציא את כל תקציבה השנה, ואמר עוד כי הוא מקווה שתקציב 2015 יעלה ל-400 מיליון שקלים ותקציב 2016 יגיע ל-550 מיליון שקלים בהתאם לתקציב שנקבע בהקמת הרשות. הוא הוסיף כי הרשות לא מתכוונת להיות יותר צינור להעברת כספים. לדוגמה, ציין שיינין, כי הרשות תעביר כספים למשרד החינוך רק אם תהייה תוכנית מסודרת לחינוך לבטיחות בדרכים. בהקשר זה הוא הוסיף כי בכוונת הרשות לפעול לכך שהתלמידים ייבחנו בחינת בגרות בתורת הנהיגה והבטיחות בדרכים, שתוכל להחליף את המבחן העיוני.

שיינין אף בקר את פעולות הרשות ואמר כי משנת 2004 חלה ירידה חדה במספר ההרוגים בכבישים, מכ-500 הרוגים בשנה לפחות מ-300 לפי ההערכה ב-2015. לדבריו, כיום ישראל נמצאת במקום ה-11 בעולם מבחינת שיעור ההרוגים למיליארד ק"מ נסועה, ותוכנית הרשות עד 2020 היא להביא את ישראל לאחת מ-5 המדינות הבטוחות בעולם. המשמעות, הסביר שיינין, היא ירידה של מתחת ל-200 הרוגים. הוא ציין שני נושאים קריטיים שבכוונת הרשות לטפל, האחד הוא צמצום פגיעה בילדים במגזר הערבי, בעיקר בתאונות חצר, והשני הוא צמצום פגיעה בקשישים מעל גיל 65 במגזר היהודי. עוד ציין שיינין כי הרשות הגיעה להסכמה עם המשטרה לפיה כל דיווח על מפגעי בטיחות יועבר לחטיבת המבצעים שהוקמה ברשות, והיא זו שתמפה את הכשלים ותקבע קריטריונים וסדרי עדיפות לטיפול בהם.

ח"כ עפו אגבריה אמר כי תרבות הנהיגה בישראל נמוכה, והציע לפעול לחינוך והסברה לנהג הישראלי. עוד הוא ציין כי בכבישים חסרים מפרצי עצירה, וקרא להציב מצלמות מהירות בכבישים אדומים ומסוכנים, ולא במקומות בהם המצלמות הן מלכודות כסף. ח"כ יעקב אשר אמר כי הרשות צריכה לקבל סמכויות אכיפה בכל מה שקשור לטיפול במפגעים בטיחותיים בכבישים. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי מאז 2004 חלה ירידה של כ-5% בשנה במספר ההרוגים. לדבריו, הרשות הוקמה בשנת 2007 והירידה נשמרה כשהייתה לפני הקמתה, לכן נשאלת השאלה האם פעילות הרשות השפיעה על או לא השפיעה על הירידה במספר ההרוגים.

מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת אור ירוק, יניב יעקב, מתח ביקורת על כך שהרשות פעלה כחצי שנה ללא תקציב מאושר, ואמר כי זה מחדל שאסור שיחזור על עצמו. הוא הוסיף כי מתוך 100 ניידות שהרשות הייתה צריכה להעביר למשטרה הועברו רק 25. לדבריו, תקציב של 550 מיליון שקל הוא צורך מידי, שכן הנזק הכלכלי של התאונות למשק נאמר בכ-15 מיליון שקל בשנה.

סגן ראש אגף תכנון במשטרה, תת-ניצב אלברט אוחיון, אמר כי עד לפני שבוע, אז אושר תקציב הרשות, המשטרה לא קיבלה כלום מהרשות, לא כסף ולא ניידות למעט אותם 25 ניידות למתנדבים. הוא הוסיף כי המשטרה משוועת לניידות מבצעיות חדשות. עוד ציין תנ"צ אוחיון כי כל שנה ישנה אי-ודאות באשר לתקצוב משמרות הזה"ב, מה שגורם לעובדים לעזוב. שיינין התייחס לכך ואמר כי הרשות מתכוונת להכפיל את השכר ולהכשיר 300 איש שיעשו זאת ב-3,000 בתי ספר. עוד ציין אוחיון כי המשטרה צריכה תקציב לרכישת ינשופים. לדבריו, אם לא ירכשו המשטרה לא תוכל ב-1 בינואר 2015 לבצע אכיפה בנושא השכרות. תקציבאית אגף התנועה, רב-פקד נוגה ברגר, ציינה כי 50% מתקציב אגף התנועה מגיע מהרשות והכסף הוא קריטי לקיום אגף התנועה מאחר שהמשטרה לא מעמידה לאגף אפילו הלוואת ביניים.

צור סיכם את הדיון ואמר כי אסור שיחזור על עצמו מצב שבו תקציב הרשות מוקפא מאפריל ומאושר רק באמצע יוני. הוא קרא לרשות להאיץ תהליכים כדי שהעיכוב לא ישליך באופן דרמטי על ניצול תקציב 2014, ולא יביא לפגיעה בבטיחות בדרכים. עוד ציין ח"כ צור כי הוועדה תפנה למשרד האוצר ותתמוך בהגדלת תקציב הרשות חזרה ל-550 מיליון שקלים בשנה. הוא קרא שלא לפגוע בתקציב משמרות הזה"ב וציין כי בכוונת הוועדה לדון בקרוב בכל נושא מבחני הנהיגה ועלות הטסטים וכן לקיים דיון שיעסוק בבטיחות בדרכים במגזר הערבי.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  24/06/2014
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לי זיתוני   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרק פטריק   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר גרינשפן   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשות לבטיחות בדרכים - חצי שנה ללא תקציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
תאונה איומה ונוראה התרחשה לאחרונה. על-פי הפרסומים, שני רוכבי אופנועים נהרגו בתאונת דרכים, ככל הנראה במהלך תחרות שערכו ביניהם. מה הדין במקרה זה בשאלת הביטוח?
22/06/2014  |  עו"ד דני כהן  |   מאמרים
האם הקורסים לנהיגה נכונה, שהם חובה לנהגים הצוברים עשרות נקודות בשל עבירות תעבורה, מועילים? ספק רב - לפחות לפי עובדות שהתגלו בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב.
12/06/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדם שנתפס נוהג ללא רישיון נדון רק לשנתיים פסילה ולקנס בסך 2,000 שקל, למרות שלחובתו 83 הרשעות קודמות. כך מגלה (יום ג', 10.6.14) החלטה של בית המשפט העליון.
11/06/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
דיני התעבורה מתערבים בפעולות יומיומיות בסיסיות ושגרתיות ביותר, ברובם אינם נתפסים על-ידי החברה כנורמות פליליות של ממש, ומכאן ריבוי הפרותיהם. כך סבור שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל. הוא דיבר (יום ד', 28.5.14) בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין.
28/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
לצד ההישגים בהם מתברכת העיר ירושלים, כמו תיירות והיי-טק, בשנת 2013 נפגעו בירושלים 214 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, כאשר חמישה מהם נהרגו. מדובר בנתון מדאיג שמראה על עלייה של יותר מפי שניים במספר ההרוגים, ביחס לשנת 2012 שבמהלכה נהרגו שני ילדים (14% מסך כל הנפגעים).
27/05/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il