|
כיבוי שריפות באמצעות רובוט [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הוא שוקל כשבעים ק"ג וגובהו 175 ס"מ, וכרובוט דמוי-אדם תפקידו לכבות שריפות בכלי-שיט. את הרובוט פיתחו מעבדות המחקר של
חיל הים האמריקני, שהציגו אותו בפומבי.
כיבוי שריפות ובקרת נזקים הנן משימות חיוניות בכלי-שיט. אי-התגברות עליהן בשלב מוקדם עלולה להביא לאבדן הספינה. הרובוט הכבאי יכול להיכנס למקומות אפופי עשן, ולאתר את מוקדי האש באמצעות מערכת גלאים, שהותקנה בו, ואז להפעיל זרנוק כיבוי.
חיל הים האמריקני מעריך, כי יידרשו עוד כחמש שנות עבודה, כדי להפוך את אב-הטיפוס של הרובוט הכבאי למוצר תעשייתי. זאת לאחר הצלחת סדרת ניסויים בספינה, שעגנה בנמל מוביל, אלבאמה.
את הרובוט הכבאי פיתחו עבור חיל הים סטודנטים במכון הטכנולוגי של וירג'יניה. עבודתם נמשכה כארבע שנים. המכון הטכנולוגי בווירג'יניה מפתח סדרה של מוצרים רובוטיים - כולל רובוט, שמשחק כדורגל. הרובוט הכבאי משתמש בציוד התקני למיגון ולכיבוי-אש, והולך על שתיים. לכן, הוא יכול להיכנס למעברים צרים בכלי-השיט.
חיל הים מסר, כי הוא מעוניין בגרסה מתקדמת של הרובוט, שתעסוק בבקרת שיתוך (קורוזיה) ובמניעת חדירת מים והתחממות-יתר. לדברי אנשי הפיתוח של החיל, רובוט סייר יוכל לבצע הרבה עבודות ניטור ובקרה בספינות במקום ימאים.