עד לסוף המחצית הראשונה של 2004 יצויידו נמלי ישראל בציוד טכנולוגי מתקדם חדש, בהיקף של כ-80 מיליון אירו. זאת במסגרת מימוש תוכנית ההצטיידות רחבת היקף, שעיקרה מיועד ל"פרויקט היובל" בנמל אשדוד.
כך מסר אמש (ג', 16.12.03) עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים. לדברי רון, עם השלמת הרכש לפרויקט היובל תעבור התמקדות פעילות ההצטיידות ל"פרויקט הכרמל" בנמל חיפה, הצפוי להתחיל ברבעון השני של 2004 . רון תאר את הציוד החדש כמתקדם מסוגו בעולם, והוא יתן לדבריו מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר משמעותית את זמני המתנת האוניות.
במסגרת תוכנית הצטיידות זו, יסופק בחודשים הקרובים ציוד בהיקף של 72.5 מיליון אירו לפרויקט היובל בנמל אשדוד. הציוד החדש כולל 4 עגורני גשר, 24 עגורני שער, 6 עגורני זרוע וציוד משלים לעגורנים.
בימים אלה החלה ההתארגנות להרכבת עגורני הגשר בפרויקט היובל, וחלקי העגורנים המיועדים להרכבה הגיעו השבוע לנמל אשדוד. בנוסף יסופקו לפרויקט היובל 17 גוררי מכולות. ספקיות הציוד הינן חברות אירופאיות מהמובילות בתחום - Kocks (גרמניה), KCI (פינלנד), Felguera (ספרד) ו-MOL (בלגיה).
בנוסף מתוכננת אספקה של ציוד לנמלי חיפה ואשדוד ואילת הכוללת - 7 מכולנופים (Reach Stacker) בעלות של 2.5 מיליון אירו ,43 מלגזות מסוגים שונים (1.37 מיליון אירו), 30 גוררי מכולות (2.5 מיליון אירו), 5 מעמיסים אופניים-"שופלים" (550 אלף אירו) וציוד משלים לעגורנים (1 מיליון אירו).
במהלך שנת 2003 צויידו נמלי חיפה ואשדוד בציוד יעודי חדיש בהיקף של כ-20 מיליון אירו, אשר כלל שתי גוררות תוצרת UNV ספרד, שתי סירות נתב תוצרת UTV פינלנד, 51 גוררי מכולות, תוצרת חברת טרברג הולנד ו-MOL מבלגיה ו-3 מלגזות למכולות ריקות. במהלך 2003 גם צוייד נמל חיפה במערכת VTS - מערכת שליטה ובקרה ימית מתקדמת תוצרת חברת STN Atlas מגרמניה.
עובדי הנמלים ציינו בתגובה, כי לא יהססו להשבית את הציוד החדש באם לא יענו דרישותיהם, וכי הליך הרכש מספק לידיהם קלפי מיקוח חדשים.