דב חנין (הרשימה המשותפת) יהיה כנראה חבר הכנסת שיעמוד בראש ועדת המשנה לוועדת הכלכלה לענייני תחבורה ציבורית. כך נודע ל-News1.
חנין, הפעיל רבות בנושאי תחבורה בת-קיימא, מקדם בין היתר את חוק האופניים, קידום תחבורה ציבורית בפריפריה לרבות מוניות שירות וקביעת רמת מינימום של שירות ליישובים קטנים וקידום יישום תיקון 84 לפקודת התעבורה לצמצום זיהום האוויר מכלי רכב. חנין גם בעד
תחבורה ציבורית בשבת אבל רק במוניות שירות.
הוא מתנגד לפרויקטים גרנדיוזים דוגמת הרכבת לאילת (מציע במקום כביש דו-מסלולי ואוטובוסים מהירים) והרכבת הקלה בתל אביב (מציע רשת אוטובוסים רבי-קיבולת תוך הגבלת תנועת רכב פרטי לטובת תחבורה ציבורית). אחרי שתוקם, הדיון הראשון בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית צפוי כנראה לעסוק ברכבת הקלה בתל אביב.
את התפקיד ביקש גם חבר הכנסת
אורי מקלב (
יהדות התורה), אך יושב-ראש ועדת הכלכלה
איתן כבל אמר לו כי התפקיד שמור לחנין שביקש זאת קודם. מקלב שוחח עם חנין, והשניים סיכמו לפעול בשיתוף פעולה ולתת מקום של כבוד לציבור החרדי העושה שימוש מסיבי בשירותי התחבורה הציבורית.
מקלב מצידו יקיים דיונים בנושאי תחבורה ציבורית גם בוועדת המדע והטכנולוגיה בראשה הוא עומד. לאחרונה נועד עם המדען הראשי של
משרד התחבורה שי סופר, והשניים דנו בשיפור הצגת המידע לנוסע בתחנות, במוקדי השירות ובאינטרנט תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
גורם נוסף בכנסת שמתכוון להעלות לסדר היום את חולאי התחבורה הציבורית הוא ח"כ
ישראל אייכלר (יהדות התורה) העומד בראש הוועדה המיוחדת לפניות הציבור. בכנסת ה-18 עמד אייכלר בראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית. ועדה זו לא הייתה קיימת בכנסת ה-19 לנוכח סירוב מצד כל החברים בוועדת הכלכלה לעמוד בראשה.