|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

"רציתם רפורמת תעריפים? תקבלו שביתות"

חברות התחבורה הציבורית מזהירות מפני תוהו ובוהו תחבורתי עם יישום הארגון-מחדש בתעריפים חוששים כי לא יוכלו להרחיב את השירות במצבת הנהגים הקיימת ארגון הנוסעים קורא להידברות דחופה
06/08/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
נהג. צריך להיות מקצוע מוכר [צילום: שמואל וולף]

עידן יוסף
ארגון-מחדש בתעריפי נסיעה במטרופולינים

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות מתריע כי הארגון-מחדש בתעריפי התחבורה הציבורית לא יוכל לצאת לדרך, בעוד כמה שבועות, בגלל מחסור באלפי נהגים. הפורום אומר שמשמעות ההוזלה תהיה עלייה מבורכת במספר המשתמשים באוטובוס בשעות השיא, אך הדבר יחייב הוספת אוטובוסים ונהגים - שכרגע אינם בנמצא.

במכרזים החדשים של משרד התחבורה נקבע לנהגים שכר של 39 שקלים לשעה, לעומת 32 שקלים במכרזים הקודמים. בעקבות כך, חברות התחבורה דרשו ממשרדי התחבורה והאוצר לשפר באופן גורף את השכר לכלל הנהגים ברחבי הארץ, ובכך למנוע תוהו ובוהו מערכתי משום שנהגים שלא יקבלו העלאה ינקטו צעדים ארגוניים, שיובילו להשבתות ובאופן ישיר לפגיעה בשירות לנוסעים. לדברי הפורום, למרות הדרישה, לא הציעו משרדי התחבורה והאוצר פתרון ישים שהחברות יוכלו לעמוד בו וכעת הן חוששות משיבושים בקווים. במשרד התחבורה דורשים השתתפות מסוימת מהחברות אולם עד עתה לא הגיעו הצדדים להסכמה.

יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, אמר כי מחד-גיסא, מחיר הסולר ירד ולכן משלמים למפעילים פחות על ההפעלה ולמדינה יש עודף בתקציב שמאפשר את הפחתת התעריפים. אולם מאידך-גיסא, לא יצליחו החברות לתת שירות משופר. "הרפורמה של הורדת המחירים עולה בערך כמו העלאת שכר לנהגים. לא נוכל לשפר את התחבורה ללא פתרון המחסור בנהגים על-ידי שיפור שכרם באופן מלא על-ידי הממשלה וגיוס נהגים חדשים".
אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין וחברת מטרודן: "יש לדאוג להעלאת שכר הנהגים באופן מהותי באמצעות סבסוד של המדינה. כמו-כן יש לפעול ביתר שאת להסרת חסמים ביורוקרטיים לקליטת נהגים חדשים לענף הצומח במהירות, מהלך שהותנע לאחרונה אך יש להאיצו".
העבודות להקמת הרכבת הקלה וכן הוספת קווים רבים באזור ראש העין, השרון, בקעת אונו, פתח תקוה, אלעד וחולון, יחייבו הוספה של לפחות 500 אוטובוסים שמשמעותה גיוס של עוד 900 נהגים בהליך מהיר.

בתוך כך, פנה ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו" למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ולראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן, וקרא להידברות בנושא. במכתב, אותו שלחו היושב-ראש סטלה אבידן והמנכ"ל איתי חיים, הם מבקשים דיאלוג הכולל תהליכי שיתוף ציבור עם כל בעלי העניין: נציגי משרדי התחבורה, האוצר, הרווחה, המשרד לביטוח לאומי, נציגי המפעילות, פורום ועדי הנהגים ונציגי ציבור.

עוד נכתב כי המחסור בנהגים פוגע בשירות לנוסע וביכולת התפעולית של מפעילות התחבורה הציבורית לתת שירות אמין ויעיל, כפי שהתחייבו במכרזי ההפעלה. הסיבות לכך, נאמר, הן רבות: השכר הנמוך; הנהג, המשמש מנהל הנסיעה, נאלץ לתפקד כקופאי וכמאבטח בנוסף לתפקידו כנהג, אחראי למספר רב של נוסעים, על בטיחותם ועל ביטחונם האישי. שעות הנסיעה המקסימליות אינן כוללות גם הגעה לעבודה ועזיבה, תאונות עבודה ופגיעות אינן מוכרות בביטוח הלאומי, נהגים מאבדים זכויות סוציאליות כאשר מכרז ההפעלה עובר למפעילה אחרת וחלקם נותרים ללא מעסיק. כאשר אין הכשרה מקצועית מספקת ומוכרת כמקצוע, איכות הנהג נפגעת כמנהל הנסיעה וכנותן שירות.

"התנאים הירודים הללו מביאים לידי פגיעה ישירה בכל הגורמים", כתבו ראשי תחבורה בדרך שלנו. "ראשית, במדינת ישראל הנהג נתפש כחלק ממערכת ממוסדת-ציבורית ולא רק כמייצג החברה. התשלום מועבר ישירות למדינה במכרזים החדשים וכך נאלצת המדינה להתמודד עם פגיעה קשה בשרות לנוסע, מבחינה אישית ומבחינה תפעולית. מפעילות התחבורה הציבורית נאלצות לעיתים להתמודד בתנאים בעייתיים מול מפעילות אחרות במכרזי ההפעלה ומתחייבות על העמדת מספר נסיעות, כאשר ברגע האמת נכשלות לעשות כן ויוצרות פגיעה מובנית באמינות המערכת ופגיעה ישירה בנוסע.
מפת אזורי התעריפים במטרופולין ירושלים / מפה
מפת אזורי התעריפים במטרופולין חיפה / מפה
מפת אזורי התעריפים במטרופולין גוש-דן / מפה
מפת אזורי התעריפים במטרופולין באר-שבע / מפה

תאריך:  06/08/2015   |   עודכן:  06/08/2015
עידן יוסף
+בית הדין: השביתה ברכבת הקלה - פראית
12:19 06/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השופטת שדיאור אומרת כי שביתת נהגי הרכבת הקלה בירושלים הייתה בלתי חוקית ובלתי מידתית ונועדה כנראה להפגין כוח ולגרוף נקודות במו"מ הקיבוצי
(פגיעה מיותרת בנוסעים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"רציתם רפורמת תעריפים? תקבלו שביתות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
6/08/15 06:50
 
יא
8/08/15 15:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ועדת המכרזים של רכבת ישראל העדיפה את הצעתה של חברת בומברדיה (Bombardier Transportation), לאספקת קטרים מדגם Traxx, בעלות של כמיליארד שקלים. במסגרת מיזם הסבת רשת המסילות הארצית של רכבת ישראל לחשמל, יצאה חברת הרכבת למכרז בינלאומי במטרה לרכוש קטרים חשמליים.
05/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לענייני תחבורה ציבורית של הכנסת, בראשות חבר הכנסת דב חנין, הגיעה לתל אביב על-מנת לבדוק את ההיערכות לעבודות הרכבת הקלה. לקראת הסיור הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך הסוקר את ההכנות שנעשו ושייעשו.
05/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הודעת חברת סופרבוס על הרחבת האפשרות להזמין מקומות שמורים בשמונה קווים שלה, מבהיר משרד התחבורה כי לא יאפשר פגיעה בשירות הסדיר לנוסעים המזדמנים שלא הזמינו מקום.
05/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מס ערך מוסף על שימוש בתחבורה הציבורית, שבה עיקר המשתמשים נמנים על השכבות החלשות, צפוי להיות מבוטל לחלוטין בשנת 2016, ככל הנראה ב-1 בינואר - מועד עידכון התעריפים.
04/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד האוצר מבהיר (יום ב', 3.8.15) כי בניגוד לפרסומים בתקשורת, תקציבי התחבורה הציבורית והחינוך צפויים לעלות בשנת 2016 במיליארדי שקלים. שר האוצר משה כחלון אומר כי "לא יהיה כל קיצוץ בתקציב התחבורה הציבורית; תקציב התחבורה הציבורית יהיה הגדול ביותר בשנים האחרונות".
03/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
נוסעת שישבה מלפנים הותקפה בידי חרדים  /  עידן יוסף
עגלה פתוחה חינם - גם בשעות העומס  /  עידן יוסף
רכבות משא "יגהצו" את קו הנגב  /  עידן יוסף
ביי ביי תל אביב  /  עליס בליטנטל
הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות  /  נסים גבאי
וזוהי רק ההתחלה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il