|   15:07:40
  נסים גבאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות

מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם
03/08/2015  |   נסים גבאי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עבודות הרכבת הקלה. תוקעים מדינה שלמה [צילום: פלאש 90]

יש פתגם עתיק ומוכר כמעט לכל אחד ע"פ כדור הארץ: אבן שיזרוק טיפש לבאר, אלף חכמים לא יוציאוה. מסתבר שבישראל לא חסרים טיפשים (אלה בד"כ הם מקבלי ההחלטות על כולנו), ומה יעזרו החכמים אם בסופו של דבר הם נותרים מחד חסרי ישע ומאידך סובלים את התוצאות יחד עם היתר?

אם משתמע מפתיח זה כאילו וכותב שורות אלה רואה עצמו נימנה עם החכמים, אז מוטב לרדת מהר מהעץ הלא רלוונטי הזה – בין אם זה נכון ובין אם לא.

הפעם נדבר על הנושא הכי חם בישראל, והוא כמובן הרכבת הקלה שהחלו בבניית התשתית להקמתה. שום נושא אחר לא מחזיק מים וכותרות כמו עניין הקטסטרופה התחבורתית העומדת להתרחש עלינו בעשר/עשרים השנים הבאות במרכז העצבים של המדינה – וכמובן שמדובר בתרתי משמע.

רווחה תחבורתית בגוש-דן?

אתחיל מהסוף, וכך ייקל על כולנו להמשיך ולהבין כמה כבדה תהיה עלינו הרכבת הקלה הזו. שורה תחתונה: חבל על הכסף. חבל על הזמן. חבל על הנזקים הסביבתיים. חבל על הבריאות. חבל על העסקים שייפגעו. וחבל... שהטיפשים הצליחו בסופו של דבר לזרוק את האבן לבאר, ולך חפש עכשיו את החברים שלך...

את ה"חבל" הכי גדול השארתי לסוף: חבל שהתוצאה לא תהיה רווחה תחבורתית בגוש-דן.

הנה לכם רשימת העובדות שחלקם כבר מאירות או נכון יותר מחשיכות עינינו, ועל היתר נדבר או נחווה בהמשך השנים:

כביש החוף חיפה/ת"א כדוגמה לאינספור השקעות עתק בכבישי/מחלפי ישראל. זוכרים שכביש זה היה פעם דו סטרי? זוכרים שאח"כ הפך לשני כבישים בינעירוניים חד סיטריים (עם גדר הפרדה)? זוכרים שעם השנים נוצרו בכביש זה פקקי ענק? זוכרים את השקעות העתק שנשפכו כדי לבנות על כביש החוף מחלפים ומנהרות? מה קיבלנו? פקקי ענק... רק ענקיים יותר.

מתברר שאף אחד מהבזבזנים הממונים על רווחת הציבור לא היה מחד מספיק חכם להבין את הדבר הזה טרם הרים את הפרויקט הבזבזני לביצוע, ומאידך לא רק שלא שילם על טימטומו במישרתו – אלא שמאז קודם כמו כל יתר המעורבים, ואף אחד מסביב לא צייץ.

מה היה צריך להיות הפתרון עוד לפני 30 שנה? תראו כמה פשוט: רכבות. לא "הרכבות" שעד היום משגעות אותנו בכל הווריאנטים האפשריים, אלא כאלו שתצאנה מכל מרכזי הערים, ותעבורנה בהתאם מהצפון ועד הדרום. לא קרה? נכון. לא קרה.

כעת, אחרי עשרות שנים של כאוס מתמשך, הצליחו שרלטני הממשלה להעביר את ההחלטה הנוראה לבנות רכבת קלה בגוש-דן.

מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב... ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם... אבל בכמויות אסטרונומיות גדולות יותר?! לא מבינים?! האם לדעתם הבעיה נעוצה רק בנתיב/ים המוצעים כעת בתוכנית, ובא לציון, מלכה, ישראל, יפה, יהודה, ומיכל הגואל?! יואווווו איזה פסיכים...

לא יודע אם שמתם לב, אבל אפילו עמך (כאלה שלא טוחנים מפות הנדסיות ו/או הבנה תחבורתית) החלו מעלים רעיונות – הכל בעקבות ההחלטה על הרס מרכז הארץ לטובת האסון הנבנה הזה: למה לא לנצל את האנדרלמוסייה הזו לצורך חיזוק ועיבוי התחבורה הציבורית בת"א?

הבנתם את העניין? למה למשל לא לאפשר אינסוף קווי אוטובוסים ומוניות שרות מכל פינה לכל פינה בת"א – ופשוט למנוע מרכבים פרטיים להכנס לעיר? הרי בלאו הכי ב-20 השנה הבאות לא יצליחו בעלי רכבים פרטיים "להסתדר" בת"א, אז למה לא לאסור עליהם באופן מוחלט לצורך מיפוי העיר רק לתחבורה ציבורית – מהירה וזמינה?

רגע... אז למה להמשיך עם פרויקט הענק הזה של הרכבת הקלה, אם זה ניתן לביצוע טוב יותר...? אוה... נגענו רק בנקודה כואבת אחת, ולך תוציא עכשיו את האבן שזרק טיפש אחד...

אי-אפשר בלי נ.ב: חוזר ומזכיר. התנועה בכל הכבישים ברחבי המדינה הפכה לפקק אחד גדול (למרות השקעות המיליארדים של התאוותן השר כץ) וזו הולכת להיות קטסטרופה גדולה יותר ומצטברת לאסון לאומי גדול יותר – עם השנים. מה שהיה צריך לעשות לפני 30 שנה, טוב אם יתחילו לבצע אפילו כעת (כי לעולם לא מאוחר) – והכוונה כמובן לרשת רכבות בינעירונית/ארצית שתכנס לכל מרכזי הערים, וכך לכל רחבי הארץ.

מי בכלל יבדוק ויכתוב מאמר תוקפני כזה בעוד 20 שנה כשיתברר שכל האסון הזה של השקעות ברכבת קלה בגוש-דן היה סיפור קפקאי מארץ חלם אם לא חמור מכך?! עבדכם הנאמן כנראה שכבר לא יהיה כאן... ואת הלפיד ייצטרך להמשיך ולהריץ (לשום מקום) מישהו שכנראה בוכה ברגע זה את הבכי הראשון שלו עת יצא מרחם אימו.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
נסים גבאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קרני
3/08/15 11:23
 
נסים גבאי
3/08/15 12:53
 
אורי ציון
4/08/15 08:10
2
יאיר ק
3/08/15 13:18
 
נסים גבאי
3/08/15 14:27
 
יאיר ק
3/08/15 19:21
 
יאיר ק
3/08/15 19:52
3
דניאלי
3/08/15 17:54
 
נסים גבאי
4/08/15 16:46
4
מוישה זוכמיר
4/08/15 18:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בתל אביב החלו הבוקר (יום ב', 3.8.15) העבודות להקמת הרכבת הקלה. העבודות צפויות להימשך לפחות שש שנים תוך גרימת פקקי תנועה בעיר. עם זאת, התנועה מתנהלת הבוקר כסדרה. רבים נמנעו מלצאת מחשש להיתקע בפקקים ובאופן כללי - תלמידי בתי הספר נמצאים בחופשת הקיץ ואנשים רבים יצאו לחופשתם השנתית. הלחץ צפוי להתגבר ב-16 באוגוסט, עם תחילת העבודות בקרליבך. שיא הלחץ צפוי ב-6 באוקטובר, מיד אחרי חגי תשרי תשע"ו.
בתל אביב החלו בערב (יום א', 2.8.15) החסימות לקראת הסדרי התנועה החדשים מבוקר יום שני בשעה 05:00. רחוב רבי יהודה הלוי יהפוך לאתר העבודות, ובמרכזו התחנה התת-קרקעית הראשונה מתוך עשר תחנות בקו האדום בגוש-דן. גודש צפוי, אך הוא יגבר לקראת מחצית חודש אוגוסט.
02/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הורה לעובדי הרכבת הקלה לשוב לעבודתם לאלתר וללא דיחוי עד לקבלת החלטה אחרת, וזאת על-פי לוח הזמנים החדש המגדיל את תדירות הרכבות. השופטת שרה שדיאור קבעה דיון לשעה 12:00. הדיון נקבע לאלתר כך שלא ייגרם נזק לחרות השביתה של העובדים.
02/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסדרי התנועה החדשים בעקבות עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן יחלו הלילה (יום א', 2.8.15). משרד התחבורה שוקל פתיחת חניוני "חנה וסע" חדשים גם באצטדיון נתניה ובאזור.
02/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רכבת ישראל נערכת להגדיל את קיבולת הנוסעים. סיפר על כך ראובן קוגן, סמנכ"ל הפיתוח של רכבת ישראל, במסגרת ועידת התשתיות (מידע כנסים) בקריית שדה התעופה:
02/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il