נוסעי רכבת הנגב משדרות, מנתיבות, מאופקים ומיישובי הסביבה יזכו להנחה בגובה 50% מעלות כרטיס הנסיעה לכל מקום בארץ, למשך השנתיים הקרובות עד סוף 2017 לפחות. מ
משרד התחבורה נמסר כי כך סיכמו ביניהם שרי האוצר והתחבורה,
משה כחלון וישראל כ"ץ, וזאת במטרה לעודד התיישבות בנגב הצפוני ופיתוחו.
זאת בהמשך למדיניות הממשלה לאפשר נסיעות ללא תשלום במשך שלושה חודשים בתחנות חדשות הנפתחות בפריפריה.
במוצאי שבת יחל לפעול קו הרכבת מאשקלון לבאר שבע, בתוך כ-50 דקות בין נקודות הקצה, במסגרת רכבת הנגב.
רכבת ישראל תפעיל מאשקלון לבאר שבע כ-25 רכבות ביום, לכל כיוון, בתדירות של שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. זמן הנסיעה משדרות לבאר שבע (צפון) יעמוד על 32 דקות, ומשדרות לאשקלון על 13 דקות. מנתיבות לבאר שבע (צפון) יעמוד זמן הנסיעה על 23 דקות, מנתיבות לאשקלון על 22 דקות, מאופקים לאשקלון, יעמוד זמן הנסיעה על 30 דקות ומאופקים לבאר שבע 15 דקות.
במסגרת המיזם, הקימה רכבת ישראל שלוש תחנות רכבת חדשות: שדרות, נתיבות ותחנת אופקים הצפויה להיפתח בעוד כחודשיים. תחנה חדשה תחבר את תושבי ערים אלה למרכזי התעסוקה באשקלון ממזרח, ובאר שבע וקרית גת ממערב.
בנסיעת ההשקה (יום ה', 17.9.15) נסעו ראש הממשלה
בנימין נתניהו, השר כ"ץ וראשי רשויות בדרום. נתניהו התייחס לנושא עיר הבה"דים בנגב, ואמר: "בנושא העברת עיר הבה"דים לנגב: "אני התערבתי בעניין כשבממשלה, ממשלתי הקודמת, נעצר תקציב להעברת צה"ל דרומה. באותו יום החלטתי לפטר את השר הנוגע בדבר. למחרת היום וידאתי שהכסף עבר. אין לי כוונה לפטר כרגע איש, אבל אני בהחלט מתכוון להעביר את הכסף, כי העברת צה"ל דרומה יחד עם העברת יחידות התקשוב, יחד עם העשייה הכבירה של נתיבי התחבורה - כל הדברים הללו מזניקים את הנגב קדימה בהיקפים שלא הכרנו, ואני לא מתכוון שזה ייעצר אפילו יום אחד. זה יהיה בזמן, זה יהיה לפני הזמן".
זמן הנסיעה בקו החדש יהיה כ-45 דקות וצפי הנוסעים ההתחלתי בקו הוא כ-157,000 בשנה.