נוסעי טיסות מעוכבות ברחבי אירופה עומדים להרוויח כסף רב מפיצויים בעקבות פסיקה תקדימית של בית המשפט של
האיחוד האירופי לצדק אשר פסק לטובת הנוסעים במקרה שבו הייתה מעורבת חברת התעופה KLM.
בית המשפט בלוקסמבורג קע כי תקלה טכנית אינה כלולה עוד בהגדרת "אירוע בלתי צפוי", אשר בגינה נמנעו חברות התעופה מתשלום פיצויים לנוסעים.
חברת KLM טענה בבית המשפט כנד תביעה של נוסעת שטיסתה מאקוודור להולנד התעכבה ב-29 שעות, כי מדובר בתקלות שלא היו צפויות, וכי היא נאלצה להטיס חלקי חילוף מנמל הבית באמסטרדם.
בית המשפט לצדק של האיחוד לא קיבל את טענת חברת התעופה כי מדובר בתקלה בבחינת "אירוע בלתי צפוי", וקבע כי נוסעים יוכלו לתבוע את חברות התעופה בגין איחור בטיסה של יותר משלוש שעות או ביטול טיסה בסכום שנע בין 250 ל-600 אירו לכל נוסע, בהתאם לאורך הטיסה.
הפסיקה בלוקסמבורג תואמת לפסיקה דומה שקבע בית המשפט העליון בבריטניה באוקטובר האחרון, לפיה "בעיות טכניות" הן לא נסיבות יוצאות דופן לעיכוב טיסה. בפסיקה זו נקבעו פיצויים בגובה של 750 מיליון לירות שטרלינג בגין עיכוב הטיסה לנוסעים באנגליה ובווילס.
המנהל הבריטי הראשי של איגוד התחבורה האווירית, נתן סטואר ציין כי "הרוב המכריע של הטיסות יוצא ומגיע בזמן, אבל אנחנו תומכים בעקרון של הגנת הנוסעים כאשר הדברים משתבשים".
לדבריו, פסק הדין שניתן בלוקסמבורג הוא האחרון בשורה ארוכה של מקרים שנשמעו בבתי המשפט ברחבי אנגליה וברחבי אירופה, ומוכיחים כי הרגולציה הנוכחית כשלה במקרה בוחן זה. "הרגולציה השאירה פתח גדול לפרשנות רחבה וגרמה לאי-וודאות משפטית ולבלבול שלא היה טוב עבור הנוסעים או חברות התעופה", אמר.