|
יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט [צילום: רועי טל]
|
|
|
|
|
חברת קולפלנט, הנסחרת בבורסת תל אביב, מסרה (יום ג', 6.10.15) על השלמת גיוס 20 חולים לניסוי במוצר בשם vergenix לריפוי פצעים כרוניים המוגדרים קשיי ריפוי. החברה הגישה בקשה לקבלת אישור CE במהלך הרבעון השלישי של שנת 2015.
לפני מספר שבועות דיווחה החברה כי במסגרת המחקר הקליני הנערך במוצר, בוצע ניתוח תוצאות ביניים, אל מול תוצאות של מוצרים אחרים אשר נמצאים בשימוש בשוק העולמי. תוצאות הביניים הראו שמרבית המטופלים, 11 מתוך 16, הגיעו בתוך 4 שבועות לסגירת הכיב המטופל בשיעור של 80%-100%, כאשר שמונה מתוך 16 המטופלים הגיעו לסגירה מוחלטת של הפצע בתוך 4 שבועות בלבד. תוצאות סופיות וניתוחן צפויות להתפרסם עוד השנה.
ניתוח התוצאות עד כה אל מול ביצועי המוצרים אחרים מלמד על שני יתרונות משמעותיים: הראשון - סגירת הכיבים משמעותית מהירה יותר. 50% מהמטופלים הגיעו לסגירה מלאה של הכיבים כבר לאחר 4 שבועות. אפקט הריפוי בימים הראשונים שלאחר הטיפול שהושג בניסוי הקליני של קולפלנט מרשים לאור העובדה שבניסוי נכללו רק מטופלים בעלי כיבים כרוניים המוגדרים כקשי-ריפוי.
כמו-כן, בניסוי הקליני של המוצר הרפואי, הטיפול הניתן לחולה הוא חד-פעמי, בעוד שבמרבית המוצרים המתחרים נדרשים טיפולים חוזרים ונשנים. עובדה זו מקנה לקולפלנט יתרון משמעותי בעלויות הטיפול במוצר שלה, על פני מוצרים אחרים. קולפלנט ציינה עוד כי ניתוח הנתונים מתבסס על פרסומים מדעיים פומביים של החברות האחרות, ביחס למוצרים אחרים המשמשים לטיפול בפצעים, אל מול ביצועי המוצר הרפואי שלה כפי שהוצגו בתוצאות הביניים.
יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט, הסביר: "שוק ריפוי הפצעים מוערך במספר מיליארדי דולרים בשנה ובכוונתנו להיות שחקן מרכזי בו. סיום גיוס החולים הינו עוד אבן דרך בהבאת המוצר לשוק, כאשר תוצאות הביניים החיוביות שפרסמנו ממחישות את יעילות המוצר ויתרונותיו ביחס למידע הקיים על מוצרים מתחרים. אנו נערכים להבאת המוצר לשוק, בין היתר בקבלת אישור CE ובאיתור שותף לשיווק המוצר באירופה".