"כשהייתי יו"ר הוועדה ב-2003 אמר לי יו"ר הכנסת דאז שיש אנשים שתפקידם לתפוס את הפראייאר התורן. זה בדיוק התפקיד שלכם, לזהות את הזכאים האמיתיים כדי להוביל אותם אל הזכויות שלהם" - כך אמר (יום ה', 22.10.15) ראש הוועדה לפניות הציבור, ח"כ
ישראל אייכלר בכינוס מיוחד של הוועדה בו השתתפו עשרות נציבי פניות הציבור בכל משרדי הממשלה, מוסדות, ארגונים, חברות ציבוריות וחברות תקשורת.
"יש לכם תפקיד גדול ומצווה גדולה, להציל אנשים ממי שעושק אותם. לפעמים על-ידי ביורוקרטיה, לפעמים על-ידי ספקי שירות, ולפעמים גם על ידנו המחוקקים. אנחנו כבר למדנו שיש דין ויש לפנים משורת הדין, חולה ומסכן צריך להתייחס אליו לפנים משורת הדין, ולא לפחד מהצדקנים שהולכים לפי חוקי סדום ועמורה, ואני אומר לכם שיש חוקים נוראיים", הוסיף ח"כ הרב אייכלר.
"אני עובד אצלכם"
עוד אמר אייכלר בכנס כי צריכים לחשוב על האנשים שמגיע להם ואין להם עורכי דין, רואי חשבון, ו
מאכערים שידאגו להם. "הוועדה לפניות הציבור היא וועדה שלא משנה מה הצבעתם אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא. אני עובד אצלכם, אני ויתרתי על תפקיד סגן יו"ר הכנסת כדי להיות יו"ר הוועדה לפניות ציבור, כדי שנוכל לעזור לאנשים פרטיים. המפגש הזה הוא לצורך הכרה וגם לצורך הוקרה לעבודה החשובה שלכם", הוסיף.
בדיון השתתפו בין היתר נציבי פניות הציבור של משרדי האוצר, הביטחון, החינוך, הפנים, המשפטים, הבריאות, הרווחה, ביטחון פנים, הבריאות, החקלאות, הכלכלה, התיירות, התרבות והספורט, התחבורה, הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה, המשרד לשירותי דת, איכות הסביבה, התקשורת, והמשרד לשוויון חברתי.
בנוסף השתתפו בדיון נציבי פניות הציבור של מוסדות וארגונים בהם בנק ישראל, המוסד לביטוח לאומי, רשות מקרקעי ישראל, רשות האוכלוסין וההגירה, הנהלת בתי המשפט, הנהלת בתי הדין הרבניים, הרבנות הראשית לישראל, הרבנות הראשית, מד"א, זק"א, דואר ישראל, הסוכנות היהודית,
רשות השידור,
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הכבלים והלווין.
כמו השתתפו נציגי קופות החולים, כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי, חברות התחבורה אגד, דן ו
רכבת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, חברות התקשורת פלאפון, פרטנר,
רמי לוי תקשורת, HOT, yes, ונציגים של גופים נוספים.
כל אחד מהנציגים הציגו את תחומי הפעילות שלהם והדרכים בהם הם מסייעים לציבור, ומסרו את פרטי ההתקשרות לאזרח לטובת האזרחים שצפו בדיון בשידור חי וכיצד הם יכולים לסייע אחד לשני על-מנת לייעל את העבודה ולהעניק שירות טוב יותר לאזרחים.