|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

קרב בלימה

ישראל מנסה להדוף חרם מוצרי ההתנחלויות

בשבוע הבא אמורות להתפרסם הנחיות מחייבות ל-28 מדינות האיחוד האירופי משלחות פרלמנטריות למדינות אירופה יבהירו שסימון יביא לפיטורי אלפי פלשתינים
04/11/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
כאב ראש מדיני [צילום: נאצר שיוכי/AP]

ערב פרסומן בשבוע הבא של הנחיות האיחוד האירופי לסימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, יוצאת מדינת ישראל לקרב בלימה דיפלומטי. משלחות ובהן חברי כנסת מסיעות מהאופוזיציה והקואליציה ייצאו למדינות באירופה כשבפיהן המסר, שהסימון יביא לפיטורי אלפי פלשתינים, מהווה פרס לטרור ומעודד חרם על ישראל. הם יבהירו גם שסימון המוצרים "מעלה זיכרונות כואבים מאירופה".

במשרד החוץ מעריכים שלא כל 28 מדינות אירופה ימהרו ליישם את ההנחיות, ובהן גרמניה וצ'כיה.

מסמך רקע שהכין מכון המחקר NGO Monitor מצביע על הקשר שבין הקמפיין לסימון המוצרים לקמפיין הכללי לדה-לגיטימציה של ישראל.

ב-2 בנובמבר 2015 מספר אתרי חדשות פרסמו כי האיחוד האירופי יפרסם הנחיות לסימון מוצרי התנחלויות ב-11 בנובמבר 2015. ארגונים לא-ממשלתיים פוליטיים, שממומנים באופן ישיר ועקיף על-ידי האיחוד האירופי וממשלות אירופה, קוראים כבר מספר שנים לאיחוד האירופי לבצע צעד זה כחלק מקמפיין החרם, משיכת ההשקעות והעיצומים נגד ישראל.

על-פי המסמך, הפעילות והרטוריקה של ארגונים אלה, הטוענים כי מטרתם קידום זכויות אדם, מצביעות על כך שאין כל בסיס משפטי או תשתית הקשורים לזכויות אדם בפעילותם, אלא שימוש ציני במושגים אוניברסליים שמטרתם קידום אג'נדה פוליטית. בהקשר זה, שימוש במושגים כגון "יישום חוקי הגנת הצרכן האירופי" ו"מדיניות עקבית" מצד האיחוד האירופי כלפי מוצרים מאיו"ש, רמת הגולן ומזרחה של ירושלים, מסיטות את הדיון מהמטרה האמיתית של פעילות הארגונים לחרם מוחלט על ישראל, תוך חתירה תחת קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי.

קמפיין זה מבטא מוסר כפול בוטה. ארגונים אלו אינם עורכים קמפיינים בנוגע לאזורים אחרים אשר נמצאים תחת "כיבוש" דוגמת קפריסין, סהרה המערבית ומקומות אחרים. באותה מידה, אין הנחיות של האיחוד האירופי ביחס למוצרים המגיעים ממקומות אלה.
מבחינת ארגונים ופעילי חרם רבים, סימון מוצרים המיוצרים על-ידי חברות ישראליות מעבר לקו הירוק (איו"ש, רמת הגולן ומזרח ירושלים) הוא צעד ראשון לקראת חרם מקיף על כל גורם הקשור לפעילות ביהודה והשומרון, במזרח ירושלים וברמת הגולן, ללא קשר להגדרת החוקיות, כאשר הצעד הבא הוא חרם כולל על ישראל ללא קשר לגבולותיה.

בשנת 2012, 22 ארגונים לא-ממשלתיים הזוכים למימון אירופי ישיר ועקיף, פרסמו דוח תחת הכותרת: "מוכרים את השלום" הקורא למדינות האיחוד האירופי להטיל על ישראל סנקציות כלכליות שונות. הדוח ממליץ על "סימון מדויק של מוצרי התנחלויות כצעד ראשוני", ועל החרפת הסנקציות עד כדי "איסור מוחלט על ייבוא של מוצרי התנחלויות...ואיסור על העברות כספים להתנחלויות ולפעילויות הקשורות".

'הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם' (FIDH) יחד עם הארגון הפלשתיני 'אל-חק' ערכו אירוע (2013) בו הם דנו על צעדים כלכליים נגד ישובים מעבר לקו הירוק. במסגרת זו הם הציבו לעצמם יעד להשפיע על האיחוד האירופי ש"לא יעצור בסימון המוצרים". שני הארגונים היוממובילי הקמפיין נגד חברת הסלולר אורנג'.

FIDH וארגונים אחרים חיברו דוח המספק "ניתוח משפטי" של מדיניות האיחוד כלפי מוצרים מהשטחים והגיעו למסקנה כי "סימון מוצרים אינו עולה בקנה אחד עם המחויבויות המשפטיות של האיחוד האירופי" וכי יש "לאסור על מכירת מוצרים שיוצרו בהתנחלויות ישראליות".

במקרים רבים של יוזמות הקוראות לסנקציות על ישראל בהקשר לישובים מעבר לקו הירוק, מעורבים פוליטיקאים בכירים לשעבר במדינות אירופה. לדוגמה, ביולי 2015, המועצה האירופית ליחסי חוץ (מכון מחקר עצמאי המקורב לאיחוד האירופי, בו חברים שר החוץ הגרמני לשעבר יושקה פישר ונשיא פינלנד לשעבר מרטי אהטיזארי) פרסמה מחקר הקורא לסנקציות נגד גופים ישראלים הפעילים בישובים אלו או שנראה כי יש להם קשרים כלכליים עימן. בדוח נטען כי המלצות אלה אינן בגדר קידום BDS ועל האיחוד האירופי להרחיב מדיניות זו למגזרים עסקיים וגם לתחומי הספורט. לטענתם, "בידול" (Differentiation) משקף את מדיניות האיחוד האירופי, למרות שסוגיה זו נידונה ונדחתה במסגרת משא-ומתן בין בכירים ישראלים ובכירים אירופיים (לאחר פרסום "הנחיות" האיחוד האירופי בשנת 2013).

השפעתם של הארגונים הלא-ממשלתיים על האיחוד האירופי בולטת במיוחד למרות הטענה כי חרם על מוצרים יוביל לפגיעה בפלשתינים העובדים בהן. דווח כי בכיר אירופי ציין "אנו מצרים על כך, אולם צריך להביט בתמונה הרחבה". בדומה לכך, קמפיין של ארגון OXFAM (הזוכה למימון ממשלתי בריטי) וארגונים נוספים אחרים כנגד חברת 'סודה סטרים', הוביל לסגירת המפעל במישור אדומים ולהעברתו לצומת להבים, מה שהוביל לפיטורים של מרבית העובדים הפלשתינים של החברה.

תאריך:  04/11/2015   |   עודכן:  08/11/2015
עידן יוסף
+מציון תצא תורת לוחמה בטרור
12:45 04/11/15  |  ישראל רוזן   |   לרשימה המלאה
לא להחזיר גופות  ▪  לא לפנות מחבלים לבי"ח ישראלי  ▪  ענישת סביבה תומכת  ▪  "ויברכו את רבקה... ויירש זרעך את שער שונאיו" (כד,ס) "כי ברך אברכך... ויירש זרעך את שער אויביו" (כב,יז)
(מפונה להדסה עין כרם [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90])
+נתניהו: ניהול לאומי באמצעות ברדק מבוקר
11:39 04/11/15  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
האם הברדק לכאורה בניהול הלאומי הוא בהכרח תוצאה של כשל נהולי של ראש הממשלה, או שזו שיטת נהול מתוחכמת ובלתי-מוצהרת, שמתחייבת מריבוי האילוצים שבמסגרתם הוא פועל
(נתניהו. מתפקד[צילום: Dan Balilty/Pool photo via AP])
+הגיגים של שעת לילה מאוחרת
10:13 04/11/15  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
במרוצת עשר השנים האחרונות נעלמו במצולות כיסיו של האפנדיאט הפלשתיני... 35 מיליארד דולר, ולא נודע כי בא אל קרבו
(עזה. איפה הכסף? [צילום: AP/ Khalil Hamra])
+המדינה מודה: טעינו בזיהוי בית מחבל
09:54 04/11/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חזרה בה מהכוונה להרוס בית אותו זיהתה כביתו של המחבל שביצע פיגוע דריסה ודקירה ברחוב מלכי ישראל בירושלים  ▪  אם בג"ץ לא היה משעה את ההריסות - היה נהרס הבית הלא-נכון
(דרס ונורה למוות [צילום: אורן זיו, AP])
+לא לסנגוריה על הפלשתינים
09:13 04/11/15  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
הגישה שלפיה "יש סיבה" מקומית לרצון לרצוח יהודים - "תסכול מדיני", "התנחלויות" וכדומה - היא הצדקת הטרור. חד וחלק. הפלשתינים שומעים היטב את הקולות אצלנו ובאליטה הליברלית במערב - ופועלים בהתאם
(נוהגים כמצופה מהם [צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90])
+חשבון נפש פלשתיני בתום חודש של אלימות
08:56 04/11/15  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים החלו בחשבון נפש בעקבות כישלונה של "אינתיפאדת הסכינים" להביא להישגים מדיניים ולהפוך לאינתיפאדה כוללת. גל האלימות פגע בתחושת הביטחון של הישראלים ובתדמיתה של "ירושלים המאוחדת" אך הציבור הפלשתיני הרחב לא מצטרף אליו
(טרור הסכינים [צילום: עבד ראחים חטיב / פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל מנסה להדוף חרם מוצרי ההתנחלויות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי ארגואן
4/11/15 05:43
 
לוגי
4/11/15 08:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בעוד שבשנת 1993 ישראל הכירה באש"ף כמייצגו של העם הפלשתיני, אבו מאזן אינו מכיר בישראל כמדינה יהודית. עמדה זו, הסותרת את העמדה הישראלית, בין היתר, כפי שנוסחה במגילת העצמאות, הובהרה לציבור הישראלי שנים רבות לאחר חתימת הסכמי אוסלו וספק רב אם אלה היו נחתמים אילו הצהירו הפלשתינים על כך בזמנו. לעמדה זו משמעות עמוקה לתוחלת המשא-ומתן על הסדר הקבע, משום שמדובר בחתירה פלשתינית לפתרון "שתי מדינות": מדינה פלשתינית עצמאית ובצידה ישראל, כמדינה דו-לאומית (יהודית-פלשתינית) בתחומי ה"קו הירוק; להבדיל מפתרון של "שתי מדינות לשני עמים", לשיטת ישראל.
03/11/2015  |  שמואל אבן  |   כתבות
"אילו לא פעל חברי השופט ועיכב צו הריסה בטרם תגובת המדינה ודיון, היינו כסדום ועמורה - תחילה הורסים ואחר כך מבררים". כך אומר (1.11.15) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בתגובה על הביקורת שהוטחה בשופט עוזי פוגלמן בנוגע להריסת בתי המחבלים.
03/11/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשנת 2008 נדרש כבוד השופט נעם סולברג לאמרה העממית "חצי אמת גרועה לעתים משקר" בדיון משפטי שעניינו לשון הרע. בחוות דעתו קבע כי תיאור דברים המציג רק את הצדדים השליליים, ללא הבאת הסיפור השלם, הוא "הצגת האמת החלקית בלבד", והוסיף: "חצי אמת גרועה לעתים משקר, ועל פרסום חלקי שכזה לא תחול הגנת אמת הפרסום".
03/11/2015  |  רפאל בוכניק  |   מאמרים
חודש בתוך אינתיפאדת הסכינים והשמאל כבר הספיק להחליף את המנטרה, או איך שתקראו לסיסמאות הלעוסות היטב שעל פיהן הוא חי. כעת, פסוקו של יום הוא 'הלנצח תאכל חרב?', כלומר סכין? עם מסקנת הנסיגה המתבקשת. מה התחדש בעצם? הלא גם בתקופת השקט הממושכת שבה לא היו סכינים הם חתרו לאותה התוצאה, ורק הסיסמה התחלפה. לתקופות של רגיעה משמש להם דיסק ה"מדינה דו-לאומית", שלפיו הערבי השקט, הערבי של הדו-קיום, דווקא הוא יביא עלינו את הכליה: בשקט וללא חרב הוא יהפוך לרוב, והלכה לה מדינת היהודים.
03/11/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
לנוכח המשך ההתפרעויות האלימות נגדנו מצד האויב, סביר להניח שאנחנו עדיין במצב מלחמה ושוב אנו עומדים בפני גל של פיגועים, שיביא להרבה מעצרים, שהמערכת האזרחית לא תצליח להתמודד איתם. ראשית, המערכת האזרחית איננה ערוכה חוקית, מוסרית ונפשית להחמיר עם הטרוריסטים, שעל-פי החוק הבינלאומי דמם מותר בכל עת. שנית, החוקים שנועדו לאזרחי המדינה בעת שלום אינם בהכרח מתאימים לטיפול בטרוריסטים מתועבים הרוצחים נשים וילדים, ושלישית, המערכת המשפטית הישראלית הינה איטית להחריד. בעת מצב חרום מלחמתי, כמו בימים אלו ממש באזורים מסוימים בארץ ישראל, חשוב ביותר להעניש קשות (ומיידית!) את המפגעים, לרבות הטלת עונש מוות שאינו קיים בקודקס האזרחי.
03/11/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il