מוצאי שבת (2.1.16), שעה 18:41. תחנת הרכבת החדשה באופקים נפתחה והרכבת הראשונה לתל אביב יצאה לדרך. תחנת הרכבת, שהוקמה בעלות של 50 מיליון שקלים, כוללת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שלוש מסילות ברזל עם אופציה למסילה רביעית, מגרש חנייה הכולל 400 מקומות חנייה, גישה לתחבורה ציבורית, מעגלי תנועה ושבילי אופניים.
תושבי אופקים יזכו לנסיעות פטורות מתשלום למשך שלושה חודשים, במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי הרכבת. באפריל יהיו זכאים להנחה של 50% מדמי הנסיעה במשך שנתיים לכל יעד, למעט מספר יעדים בדרום, שמחיר הנסיעה שלהם הוזל במסגרת הרפורמה בתעריפים. במהלך השבועות האחרונים הלינו תושבים על מסכת טרטורים אותה הם נאלצים לעבור כדי לקבל את ההטבה: הנפקת הכרטיס נעשתה בתחנת הרכבת באשקלון, אבל טעינת ההטבה התאפשרה רק בתחנת שדרות.
בטקס החנוכה, אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ: "אני נרגש להיות כאן היום ולחנוך את התחנה השלישית של קו הנגב. חזון רכבת הנגב קדם לכניסתי לתפקיד, לפני כשבע שנים. רבים אמרו שזה לא כלכלי ולא כדאי, אך אני חשבתי אחרת, ובגיבוי הממשלה בראשות
בנימין נתניהו הוחלט לקדם את הפרויקט".
קווים 1 ו-2 של
אגד תעבורה מגיעים לתחנת הרכבת באופקים ובמשרד התחבורה מבטיחים כי יותאמו לשעות הגעת הרכבת ויביאו את הנוסעים למוקדים שונים בעיר. עם זאת, אין מדובר בקווי הזנה של מיזם "קו רציף", והם אינם מופיעים באתר המיזם. עם פתיחת התחנה באופקים, תפעיל
רכבת ישראל כ-25 רכבות ביום לכל כיוון, בקו אשקלון-באר שבע.