עימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה ישראל כ"ץ בישיבת הממשלה (יום א', 24.1.16). לאחר שהשר כ"ץ שיבח את הוזלת המים שיזם השר
אריה דרעי ואמר שהדרך האמיתית להוזיל את יוקר המחיה היא על-ידי יצירת תחרות כמו שעשה בשמיים הפתוחים, בתשתיות, ברכבת ועכשיו בנמלים, עקץ אותו נתניהו ואמר: "נכון, אתה הובלת אבל עם אובר (Uber) זה אחרת. צריך לדאוג לתחרות".
נתניהו התייחס לחסמים שמציב שר התחבורה, יש האומרים בלחצם של נהגי המוניות, נגד שירות התחבורה שיתופית שמציעה חברת אובר. בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בדאבוס עם מנכ"ל אובר, שהעלה בפניו את המכשול לפעילות החברה בישראל.
כ"ץ אמר לנתניהו: "לי אתה אומר את זה? אני שפותח השמיים לתחרות? ואת הנמלים והרכבת? אין לי בעיה עם אובר - רק שיפעלו במסגרת החוק. אם אתה רוצה - קח את זה לטיפולך. אני מוכן להעביר נושא זה לטיפולך, אלא אם כן יש לך
ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה".
נתניהו השיב: "אין שום ניגוד עניינים (בגלל עיסוק משרד שמרון מולכו בתחום), ואני אשקול את זה בחיוב".
שר התחבורה סיכם: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה להיות הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק". הוא הוסיף כי "החוק של אובר יעלה 10 מיליארד ש"ח". נתניהו ענה: "אז תקדם". כ"ץ השיב כי הוא צריך לשוחח על כך קודם לכן עם נתניהו. בתגובה ענה נתניהו "תקבל שיחה. היא תהיה מעניינת".
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ
אורי מקלב, קיימה לפני כמה חודשים דיון בנושא התחבורה השיתופית אך ביקשה שלא לקבוע מסמרות אלא לתת ל
משרד התחבורה שהות ללמוד את הנושא. הוועדה קבעה שצריך להקדים את הסוס לעגלה ולא להתנהג במדיניות של בת יענה, והמליצה לקדם כבר כעת את נושא הנסיעה המשותפת באמצעות המוניות הקיימות.
בשבוע שעבר הפגינו בנהריה עשרות נהגי מוניות. הם נסעו באיטיות במרכז העיר תוך השמעת צפירות. הנהגים מחו על כך שהם מתקשים להתפרנס בשל התחרות בין תחנות המוניות בעיר, שלטענתם מביאה את בעליהם לכפות עליהם מחיר מחירון זול לנסיעות בתוך העיר על-פי תעריף מונה כדרישת משרד התחבורה.