|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

פיקוח תקציבי שחשף מאבקים אידיאולוגיים

רגב הציגה: קיפוח תרבותי בפריפריה

שרת תרבות והספורט בוועדת הכספים: "יותר תקציבי תרבות וספורט יופנו מהמרכז לפריפריה. תל אביב היא לא העיר היחידה במדינה" "נוסחת שתי מדינות לשני עמים אינה מקובלת עלי, לא מדינית ולא חברתית" ההתייחסויות לתוכניות העבודה של המשרד נחצו בין קואליציה ואופוזיציה
10/07/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

"השמיכה התקציבית קצרה ולכן, אם לא אצליח להגדיל עוד את התקציב, יותר תקציבים יוסטו מהמרכז לפריפריה", כך הצהירה (יום ב', 10.7.17), שרת התרבות, מירי רגב, במה שנועד מלכתחילה, להיות דיון לצורך ביצוע פיקוח תקציבי על ביצוע התקציב במשרד התרבות והספורט ב-2017. אלא שבעקבות הסקירה של השרה על תוכניות העבודה שלה ושל משרדה, יחד עם הצגה כללית של חלוקת תקציבי המשרד, כיוון הדיון הפך אידיאולוגי, יותר מאשר דיון של ניתוח תקציבי. הלהט שבו הציגה השרה רגב את תוכניות משרדה והדגשים החזקים שלה על מה שכינתה "העושק של תקציבי המדינה בתחומי התרבות" קודם כניסתה לתפקיד וכן על כך ש"בכוונתה להסיט תקציבים מתל אביב תוך פגיעה מסתמנת במוסדות התרבות שלה, הובילו לסערה והציתו ויכוחים פוליטיים והתכתשויות מילוליות בין חברי הכנסת וביניהם לבין השרה. חברי כנסת מהאופוזיציה טענו שהשרה השתמשה בבמה שניתנה לה בוועדת הכספים כאליו הייתה מסיבת עיתונאים פרטית שלה, לצורך קידום האג'נדה הפוליטית שלה. לעומת חברי כנסת מהקואליציה, ראו בדבריה בשורה של ממש בהסטת תקציבים מתל אביב והמרכז ומהמיינסטרים התרבותי הישראלי עד היום, לפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל, לרבות, יהודה ושומרון, חרדים, ערבים ואחרים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ניסה כמעט לשווא בתחילת הדיון, להציג את מטרת כינוס הוועדה יחד עם השר וציין ש"אחד התפקידים המרכזיים של ועדת הכספים הוא פיקוח תקציבי. לפני אישור תקציב המדינה הדו-שנתי, קיימנו דיון על תוכניות עתידיות ואילו בדיונים החצי-שנתיים, המטרה היא לבחון את ההתקדמות ואת קצב ההתקדמות. כלומר, המטרה היא לבחון את הביצוע בפועל של תוכניות כל משרד ומשרד, באמצעות ניתוח הביצוע והניצול התקציבי". גפני הסביר, כי מדובר בפיילוט, כחלק מהניסיון להגביר את הפיקוח התקציבי של ועדת הכספים על משרדי הממשלה גם בשוטף ולא רק בעת אישור תקציב המדינה. הדיון היום הוא השני במספר, לאחר שלפני כחודש (13.6.17) קיימה הוועדה דיון דומה בהשתתפות שר התיירות לגבי תקציב משרדו. היוזמה לקיום פורמט כזה של דיונים הינה של חבר ועדת הכספים, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). רוזנטל הלין בפתח הדיון, על-כך שחברי הוועדה לא קיבלו ממשרד התרבות והספורט לפני הישיבה דוחות כספיים ומסמכים איתם ניתן היה להתכונן לקראת הישיבה. רגב התנצלה על-כך והודיע שמיר לאחר הישיבה החומרים יועברו לידי חברי הכנסת.

במצגת שהציגה לפני חברי הוועדה, הראתה השרה רגב, את מה שהיא כינתה "מפת העושק של תקציבי התרבות במדינה עד שנת 2015, לפני כניסתה לתפקיד. לדבריה, "רובם המוחלט של התקציבים של המשרד הופנה לתל אביב ולמרכז, בעוד הפריפריה הגאוגרפית וגם החברתית, כמעט שלא נהנו מתקציבים. אך הדבר כבר החל להשתנות וכיום יישובים שקיבלו אפס תקציבים, בנגב ובגליל, ביהודה ושומרון, יישובים חרדים ויישובי מיעוטים, כולם מתחילים לקבל תקציבי תרבות וספורט. אחרי שנתיים לא פשוטות של מאבקים, הצלחתי לקדם חלוקה צודקת יותר של המשאבים ולהפסקי את ההדרה התרבותית של מגזרים ואזורים שלמים".

רגב ציינה, כי היא "הצליחה להגדיל מאוד את תקציב משרדה מ-700 מיליון שקל לקרוב ל-1.4 מיליארד שקל. כמובן שתל אביב היא מטרופולין חשוב שיש להשקיע בו, אך אני מתנגדת לנוסחת שתי מדינות לשני עמים, גם מדינית וגם חברתית, מה שאומר שכיום, כולם ייהנו מתקציבי התרבות. הקלנו גם בביורוקרטיה, בקריטריונים שהקשו על רשויות מקומיות ומוסדות תרבות חדשים ומרוחקים לקבל תמיכה מהמדינה. ביטלנו במקרים רבים את דרישת ה'מטצ'ינג' והסרנו חסמים שונים. עד היום קריית שמונה, נצרת, רכסים, אלעד, קדומים וירוחם לא נהנו מתמיכות בתקציבי התרבות ואת זה אנחנו משנים בהצלחה רבה. אם עד 2015 כולל, רוב התקציב הלך לתל אביב, שקיבלה 309 מיליון שקל מתוך 700 מיליון שקל, 151 מיליון שקל לירושלים, כל יהודה ושומרון 5 מיליון שקל, מחוז הצפון 28 מיליון שקל, מחוז חיפה 59 מיליון שקל ומחוז מרכז 51 מיליון שקל, הרי שכיום התמונה משתנה לחלוטין". הרשה אף ציינה, כי "ארבעה מוסדות תרבות ממוסדים בתל אביב יצטרכו להוכיח כיצד הם יכולים להסתדר בעצמם", דבר שאמרה, בין השאר, ביחס לתיאטראות הבימה והקאמרי.

מבחינת התקציב, ציינה רגב כי הוא עלה בתקופתה ב-26.5% ל-1.4 מיליארד שקל, כאשר קרוב ל-1.1 מיליארד שקל לתרבות וכ-200 מיליון שקל לספורט. רגב התעקשה, כי היא "לא מתערבת בתכנים אלא רק בחלוקה צודקת ושוויונית של התקציב. תרבות חרדית וערבית, ייהנו גם הן מתקציבים. לא ייתכן שהאופרה שצורכים אותה 3% מהאוכלוסייה, תהנה מ-18 מיליון שקל תמיכה מהמדינה, בעוד אין כלל התייחסות תקציבית לייחודים מוסיקליים של מגזרים שונים. גם במוזאונים תהיה תמיכה במוזאונים שיציגו את הסיפור של עיירות הפיתוח".

בתחום הספורט, הודתה השרה רגב, לוועדת הכספים, על הסיוע שלו זכתה מחברי הוועדה במאבקה יחד עם הטוטו והפיס מול משרד האוצר. "המשרד מקצה 200 מיליון ₪ לספורט ו- 700 מיליון שקל מקצה הטוטו. הגדלנו את כמות המתקנים בכל היישובים, תגברנו ענפים רבים, בעיקר ענפים הישגיים אך גם אחרים, כגון ספורט נשים וספורט פרא-אולימפי.

חברי הכנסת בוועדת הכספים נחלקו לפי קואליציה ואופוזיציה ביחסם לשרה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הביע תרעומת על "האופן הלוחמני שבו השרה מציגה את הדברים, אף אם יש דברים רבים שבהם אנחנו תומכים בה ורוצים שתצליח. חלוקה נכונה ושוויונית של התקציב היא נכונה ואנחנו בעד, אך השרה רגב עושה זאת בריב ובמדנים. אכן נעשו עוולות ע"י הממסד הישן לאורך השנים, אבל אנחנו כבר 40 שנה לא בשלטון ומי שחילק את התקציבים שאותן שנים זה דווקא המפלגה שלה". רוזנטל הלין על-כך ש"השרה עשתה שימוש ציני בבמה שניתנה לה בוועדת הכספים לצורך מסיבת עיתונאים, בעוד מטרת הדיון לא הייתה ויכוח פוליטי אלא לאפשר לנו, חברי ועדת הכספים, לפקח על ביצוע התקציב. לא קיבלנו ולו רבע נתון על-מנת שנוכל לבחון האם דברי השרה נכונים או ריקים מתוכן והאם משרדה עמד ביעדים שנקבעו לו ע"י הממשלה והכנסת. במוזאון ישראל פה בירושלים מגיעים כל שנה 600 אלף איש יותר מכל הכדורגל הישראלי, והבימה זה אומנות עממית. לתיאטראות הולכים 1 מיליון איש מדי שנה, יותר מכל הכדורגל". "במקום לריב עם כולם" אמר לרגב, "תקדמי את התרבות".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "אין ספק השרה הצליחה בהגדלת התקציב ויש לה הישגים ראויים לציון. אכן הייתה כאן חלוקה לא-שוויונית בין המרכז לפריפריה, אך הבעיה היא לא פיזור תקציבים והגיוון התרבותי ולתת מקום לזהויות שונות, כל אחד מביא איתו הנכסים התרבותיים שלו, הבעיה הגדולה היא ההשתלחות באומנים ובמי שלא מתיישר עם הקו הפוליטי של השרה רגב. כל אירוע תרבותי מקובל עליי, אך מה פתאום נדרשים מבחני נאמנות למי שעומד בראש משרד התרבות, הבעיה שהשרה עושה פוליטיזציה וסתימת פיות. צריך להוסיף כספים לפריפריה ולרשויות אך השרה לא יכולה להיות הצנזורית והכל יישק על-פיך. מעבר לכך, למי השרה מפנה את הביקורת, כשהיא זו שיושבת כבר שנים בקואליציה?!". "אם את חושבת שאת תשתיקי את התרבות בישראל את חיה באשליות" אמרה גלאון לרגב.

מנגד, חברי כנסת מהקואליציה, בירכו על דברי השרה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "כנבחרי ציבור עלינו לקדם סדר יום, אנחנו לא פקידים. תקציב המדינה משקף סולם עדיפויות של חברה, במשך שנים זהבה וחבריה שלטו בעוגת התקציב ועשו את זה אוביקטיבי לחלוטין, זה נכון שהתיאטראות משרתים גם אנשים מחוץ לת"א, כי במשך 70 שנה כל הכספים הלכו רק לשם. כשעושים שינויים זה כואב במיוחד למי שנהנה קודם לכן, כמעט מכל העוגה". סמוטריץ' הצטרף לדרישת כל חברי הכנסת לקבל נתונים ספציפיים לגבי התוכניות וכן איך תראה חלוקת התקציב של המשרד בשנים הבאות.

ראש עיריית בני-ברק לשעבר, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "אני לא זוכר כראש רשות, כשלא קיבלתי אפילו שקל אחד שהיו פה זעקות ואמרו שאין צדק חלוקתי. וזאת הבשורה הגדולה שהיום באה השרה ומשנה את מצב הדברים וזה פועל ואני יודע את זה מהשטח. זה נכון שהשמיכה קצרה ומחלקים אותה ומי שזועם כי כנראה התרגל לפריבילגיות עד היום".

במענה לחברי הכנסת, אמרה השרה, כי היא אינה עוסקת בצנזורה, "למעט שני דברים אותם אצנזר: לא יהיה תקצוב תיאטרון שמאדיר מחבלים. אף מדינה שפויה לא מעודדת חתירה תחתיה. אני לא מתעסקת בתוכן. לגבי הצגה בעירום, אני לא חושבת שמדינת ישראל צריכה לעודד ולתקצב את זה. השמיכה קצרה, ואם לא אצליח להגדיל את התקציב כספים יוסטו מהמרכז לפריפריה".

גפני קרא בסיכום לשרה רגב, "להעביר לוועדת הכספים נתונים מקיפים מה היה בשנות התקציב 2015-2016 ומה מתוכנן ומתבצע בפועל ב-2017 וב-2018". עוד הודיע גפני בעקבות הניסיון של היום עם שרת התרבות והספורט, כי "ישקול יחד עם חברי ועדת הכספים, לקדם תיקון בתקנון הכנסת שיחייב שרים להעביר נתונים לוועדה עד שבוע לפני הדיון בה".

תאריך:  10/07/2017   |   עודכן:  10/07/2017
עידן יוסף
+קלפיות בבתי אבות: "מזל שעל בסיסי צה"ל
אין אומץ מוסרי לומר שזה עולה כסף"
09:12 11/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק להציב קלפיות בבתי אבות ובבתי חולים גם בבחירות לרשויות המקומיות
([צילום: פלאש 90])
+מנהל מבת חלל: חברה זרה תבנה את עמוס 8
00:31 11/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עפר דורון אומר כי בהעדר תקצוב, מכרז לבניית לווין התקשורת יצא לדרך: "החל פיזור צוותי התכנון, הרכש נעצר ובקרוב תיעצר הפעילות כולה"  ▪  האוצר: "בוחנים את הצורך בתקציב גדול יותר למרות שהלווין קטן יותר מקודמו"  ▪  מקלב: "איננו יכולים להיות תלויים בלווינים זרים, בטח לא בעתות חרום"
([צילום: דוברות הכנסת])
+בקריאה ראשונה: נפגע או נפגעת מין התובעים פיצוי - לא ייבדקו ע"י מומחה מטעם העבריין
00:25 11/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 90) (מינוי מומחה מטעם בית המשפט), התשע"ז-2017. נפגע עבירה שניזוק בעבירה אשר נוהל בשלה הליך פלילי שהסתיים בהרשעה, זכאי יהיה להגיש נגד העבריין תביעת נזיקין לפיצויים בעבור נזקים אלה. שר המשפטים יהיה רשאי לקבוע הוראות לעניין מינוי מומחה מטעם בית המשפט בתביעה אזרחית, בכל הנוגע למצבו הרפואי של התובע - נפגע עבירת המין. לא תותר הבאת חוות דעת מומחה נוספת על ידי מי מהצדדים, אלא באישור בית המשפט ומטעמים מיוחדים שירשמו. שר המשפטים יהיה מוסמך לקבוע עניינים נוספים שלגביהם ניתן יהיה לקבוע הוראות לעניין מינוי מומחה מטעם בית המשפט. מדובר בהצעת חוק ממשלתית.
+בעין הסערה: שינויים בתקציב 2017
20:41 10/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים מעכב בקשה של האוצר לאישור קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה  ▪  גפני: "לא ייתכן שמצד אחד מחלקים כספים ואח"כ עושים תעמולת בחירות באמצע הקדנציה, ומצד שני באים לקצץ בכל משרדי הממשלה, כולל בשירותים חברתיים"
(כחלון. בחירות באמצע הקדנציה [צילום: איציק וולף])
+זוהר: חושש לאכיפה סלקטיבית בתלונות שווא
20:31 10/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קיש: לא ניתן לסתום פיות פה בכנסת  ▪  גליק: במצב הנוכחי פראיירית מי שלא משתמשת בזה  ▪  סמוטריץ': לייצר נוסחה שבה תועלת הנזק תהיה גדולה יותר מהערכת התועלת שתצמח מכך
(מתלוננת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   זיו וולושין / Ziv Voloshin   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רגב הציגה: קיפוח תרבותי בפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
תרעומת קשה של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על כוונת האוצר לבצע קיצוץ רוחבי של כ-1.4 מיליארד שקל בכל משרדי הממשלה, פחות מחודשיים לאחר אישור תוכנית 'נטו משפחה' של שר האוצר משה כחלון, שבה ניתנו זיכויים במס למאות אלפי אזרחים עם אובדן הכנסות משמעותי למדינה.
10/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לצדק חלוקתי התכנסה (יום ב', 10.7.17) לדיון המשך בהצעה לסדר בנושא "הטיפול בתלונות שווא - האם גברים שווים בפני החוק?". מדובר בדיון המשך לדיון שהתקיים בוועדה ביום חמישי, לאחר הצעת לסדר שהגיש ח"כ זוהר ואושרה על-ידי המליאה.
10/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 10.7.17) לישיבה מיוחדת לבחינת יישום החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות. היו"ר איתן כבל פתח והזכיר כי החוק שאושר התבסס על מסקנות הוועדה להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים, בראשה עמד עו"ד דרור שטרום, והוא כולל בין היתר מהלך של הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים, הסרת חסמים לכניסת מתחרים חדשים לענף והגנות לגופים הפיננסיים החדשים.
10/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום ב', 10.7.17) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני), מאיר כהן (יש עתיד), יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ואח', לפיה המחלקות לשירותים חברתיים יחויבו לסייע לנזקק למצות את הזכויות המגיעות לו, בתחומי רווחה, בריאות, חינוך, תעסוקה, דיור ועוד. בנוסף, להגדרה "נזקק" יתווסף גם מי שזקוק לסעד מחמת עוני (כיום החוק מגדיר "נזקק" רק את מי שזקוק לסעד מחמת גילו, מצב בריאותו, ליקויו הרוחני או הגופני).
10/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 10.7.17) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אשר מבקשת לאפשר הגדלת זמן מקבצי פרסומות בתחנות הרדיו האזוריות בחודשי חגים. ההצעה אושרה פה אחד על-ידי שלושת חברי הכנסת היחידים שהשתתפו בהצבעה - ח"כ מיקי זוהר, ח"כ רועי פולקמן, ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.
10/07/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
אורן חזן "טס" על הכביש - וקיבל רק פסילה על תנאי   /  אלה לוי-וינריב
משבר בהפסקת סלילת הרכבת הקלה להדסה  /  עידן יוסף
הביוב מעזה מוזרם לחוף אשקלון ולנחל חנון  /  עידן יוסף
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il