אחרי ההאשמות שהטיח סגן השר
יעקב ליצמן כאילו פרסום צילומי העבודות נגדו באתר "בחדרי חרדים" נועד כדי להביך אותו ולא מתוך דאגה לשבת, מצטרף אליו (יום ד', 24.1.18) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ -
"לא צריך איזה אתרים חשאיים שכל היום מלבים. מעניין, ראיתי כבר שיש אתרים במגזר החרדי, אני לא יודע אם הם מופעלים על-ידי חרדים, אבל הם מפיצים בשורה בקרב חרדים ששולחים ערבים בשבת לצלם אולי מישהו עושה עבודות".
כ"ץ הוסיף ועקץ: "מעניין מאוד, אני עוד לא ראיתי שהרבנים אישרו לעשות עבודה באמצעות גויים בסוף השבוע כעבודה תקינה. אבל לשלוח צלמים בסוף השבוע, ולפרסם מיום ראשון בבוקר שתוקפים בדרך כלל את ראשי הציבור החרדי, ובאותה הזדמנות את ראש הממשלה, את כל הממשלה - מעניין למה. אלה דברים שוודאי לא מסוג הדברים שאנחנו מקדמים".
"הסטטוס-קוו יישמר"
הוא דיבר במסגרת מענה לשאילתה דחופה בכנסת שהגיש ח"כ
מיכאל מלכיאלי, והודה כי רפורמת המוניות תביא לעלייה במספר המוניות המופעלות בשבת, אולם לדבריו הדבר אינו חורג מהסטטוס-קוו, שכן מספרן חוזר להיות כפי שהיה לפני השחיקה שחלה במעמד המוניות בשל ההקפאה שהביאה להפחתת מספרן בכלל ובשבת בפרט. כ"ץ: "זה מספר שכבר היה, כך שאין כאן אפילו איזה משהו שהוא בגדר חידוש ביחס למה שהיה, אלא המיקום של אותם קווים כקווים משלימים. הוא ייתן אפקט הרבה יותר גדול ממה שהיו פעם מוניות השירות שהיו בהיקף לא פחות...לכן, אני שמתי את הדברים על השולחן כשהצגתי את הרפורמה בצורה הכי גלויה".
כ"ץ נזף במלכיאלי: "לקחת כאן את המקל משני קצותיו - גם להוסיף קווי מוניות שירות, וגם לוודא שלא יפעלו בשבת?! הן יפעלו בדיוק כמו שהן פועלות היום. לא נגענו בחוק [ב]סוף-השבוע. לא נגענו בחוק שהוא הסטטוס-קוו של מוניות שירות בסוף שבוע, לא נגענו בו. אנחנו נוגעים רק באמצע השבוע, בזה שאנחנו מכניסים רב-קו באמצע השבוע". עם זאת קרא לו לבוא ולהעיר הערותיו באשר למתכונת השירות.
מנגד, שיבח השר את סיעת
יהדות התורה על כך שלא הערימה עליו קשיים לקידום הרפורמה שתאפשר הגדלת מספר מוניות השירות שינועו בשבת. הוא פנה לח"כ
אורי מקלב ואמר: "חבר הכנסת מקלב, אני חייב לשבח אותך על גילוי המנהיגות שלך ושל חבריך בסוגיה הזאת של מוניות השירות. אתם מצד אחד ודאי מקפידים מאוד, ושומרים על ערכים שאתם מאמינים שצריך לשמור עליהם, וביחד עם זה, בדקתם את הדברים לגופו של עניין, ואכן החוק הזה באמת מאפשר באופן נדיר, בחקיקה, לשמור על הסטטוס-קוו ועם זאת להוסיף רמת שירות מאוד משמעותית גם לציבור שאתם מייצגים, שהוא צרכן תחבורה ציבורית יוצא מן הכלל, וגם לכלל הציבור. זה מוכיח שכשרוצים, אפשר לא להיכנס למריבות, ולא לחפש קטטות, אלא לאפשר גם לשמור וגם לקבל את השירות. אני השקעתי בזה הרבה מחשבה, והתייעצנו לא מעט, גם איתך וגם עם אחרים. אני חושב שזו דוגמה טובה לדרך שבה צריך לעשות דברים".
"מאיימים לעתור לבג"ץ"
עוד אמר כ"ץ: "זו הפעם הראשונה שבחקיקה גם נבדיל בין קודש לחול. שמעתי כבר כל מיני איומים - ניגש לבג"ץ, למה בשבת לא מסובסד. שיגשו לבג"ץ, כי אנחנו עשינו את זה בצורה נקייה, נכונה ומקצועית.
"הרפורמה הזאת גם לקחה בחשבון את הסטטוס-קוו הקיים ומצאה פתרון במסגרת הסטטוס-קוו. מאחר שמבחינה מקצועית הצורך בתגבור, ובעיקר באמצע השבוע כשיש עומס גדול, אז הרב-קו בתוך החקיקה שאושרה כבר בוועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית ותובא בקרוב לאישור הכנסת, הרב-קו יופעל באמצע השבוע, הוא לא יופעל בסוף השבוע. ולכן, בסוף השבוע, מונית היא כמו במעמדה היום - כמו מונית רגילה, מונית ספיישל, דבר שהוא לא מסובסד, והוא לא נוגע לסטטוס-קוו עצמו. באמצע השבוע יהיה שירות מוניות שהוא מהתחבורה הציבורית שפועלת גם באמצע השבוע", דבריו.