מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 30.1.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 120), התשע"ח-2018, ובקרוב ייצאו לדרך המכרזים הראשונים.
בשל התנגדות משרד המשפטים, מתווה הפיצויים הושמט מן הרפורמה. תקנות הפיצוי שיגיש בקרוב לוועדת הכלכלה שר התחבורה ישראל כ"ץ קובעות כי נהגים פעילים יקבלו 50% הנחה בדמי הרישיון החודשיים. אולם מוניות לא פעילות לא יזכו כלל לפיצוי.
ח"כ
איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה שהכינה את החוק, אמר במליאה: "העבודה שעשינו בוועדה סביב הצעת החוק הייתה למופת. אני מרשה לעצמי להניח על כתפי מהלך שבו הממשלה הניחה בפנינו רפורמה מדוללת לגמרי, והייתה לי הזכות להיות זה שיתעקש, כדי שבסופו של תהליך הממשלה תביא הצעה חדשה. במהלך התקופה ניהלנו מאבק איתנים, והצלחנו לגרום למהלך שבאמת משנה מדיניות מקצה לקצה. אנחנו יוצאים למהלך של רפורמה אמיתית, שבה יוצאו מכרזים בכל הארץ ובה יהיה רב-קו מסובסד. הבשורה הזו מביאה לכך שגם הגמלאים יוכלו לנסוע במונית שירות. אותו דבר כל מי שיש לו היום רב-קו מסובסד".
הרפורמה בענף מוניות השירות נועדה לפתוח את הענף לתחרות. המפקח על התעבורה ייתן רשיונות להפעלת קווי שירות למוניות בהליך תחרותי, שוויוני ופומבי, כלומר במכרז שינהל המשרד. הרישיונות יינתנו לקווי שירות שייכללו ברשימת הקווים שיפרסם המפקח באתר האינטרנט של המשרד. כמו-כן, ייקבעו הוראות מעבר שיחולו על בעלי הרשיונות הקיימים, ובכלל זה להסמיך את המפקח על התעבורה לחדש את רשיונותיהם, האמורים לפקוע בסוף חודש ינואר 2018, לתקופות נוספות, עד ל-31 בדצמבר 2019 לכל המאוחר.
ההסדר הקיים לעניין פעילות מוניות השירות נחקק בשנת 2005 כהוראת שעה ל-5 שנים שתוקפו הוארך מעת לעת, עד לסוף חודש ינואר 2018. בהתאם להסדר הקיים,
משרד התחבורה נתן רשיונות להפעלת קווי שירות למוניות לקבוצה מצומצמת, שבה נכללו התאגידים שהפעילו את קווי השירות ערב התיקון בשנת 2005, כך שבפועל נמנעה כניסתם של גורמים חדשים לפעילות בענף. התיקון המרכזי הכלול בהצעת החוק, קובע כי רישיונות לקווי שירות למוניות יינתנו בהליך תחרותי, כלומר במכרז שוויוני ופומבי.
21 ח"כים תמכו בחוק ללא מתנגדים.