מניתוח שערכה חברת הייעוץ Analysys, העוסקת בתחום התקשורת והמדיה, עולה כי שרות "לחץ כדי לדבר" (PTT-Push To Talk), הוא השירות האחרון שנכנס בצורה אגרסיבית לשוק הנייד בארה"ב, כאשר חברת הסלולר האמריקנית נקסטל היא החלוצה והמובילה יחד עם ספרינט וורייזון.
שתי האחרונות מגבירות את קצב השיווק שלהן באספקת שרות "לחץ כדי לדבר". ספקי מכשירי כף היד גם הן מראות עניין רב באספקה ובשיווק השירות. עם זאת, קובעת אנליסיס, כי למרות מאמצי השיווק האגרסיבים של ספרינט וורייזון השירות עדיין נמצא בשלב הגדרה של "שירות נישה".
נקסטל האמריקנית מספקת את השירות ברחבי ארה"ב מאז יולי 2003. בתחילה התמקדה החברה בשיווק השירות ללקוחות עסקיים. כיום, מספקת החברה את השירות לכלל לקוחותיה, תוך התמקדות במגזר הצעירים.
שירות ה-PTT של נקסטל, המכונה BOOST MOBILE, תרם להצטרפות של כ-60,000 משתמשים בשירותי החברה, כאשר בפועל 80-90% מהם אכן משתמשים בפונקציית ה-PTT.
להערכת אנליסיס, שיעורי שימוש גבוהים אלו אינם מייצגים את פוטנציאל החדירה של כללל שירות ה-PTT, כיוון שהמצטרפים הראשונים היו אלו שרמת הצורך שלהם בשירות היתה גבוהה.
להערכת חברת הייעוץ ווגה קונסלטנטס, השוק הישראלי יתנהג בצורה דומה לשוק האמריקני עם החדרת שירותי ה-PTT. הראשונים להצטרף צפויים להיות הצרכנים שרמת הצורך בשירות היא יחסית גבוהה - בעיקר צרכנים עסקיים. מאוחר יותר הצטרפו שאר מגזרי השוק, כתלות בתמחור השירות.
מהניתוח שערכה אנליסיס עולה, כי ההצלחה של נקסטל בהחדרת השרות נובעת מהבדל חשוב ומכריע מול המתחרים: שימוש בשירות ה-PTT הוא חלק מובנה פנימי בתוך המכשירים הסלולריים שנקסטל משווקת, כך שהמנויים המעוניינים בקבלת השירות אינם צריכים להחליף מכשיר.
להערכת ווגה, פרמטר זה יהיה משמעותי גם בשוק הסלולר הישראלי: קצב החדרת השירות יושפע מהצורך בהחלפת מכשירים והעלות השולית של הלקוח בפעולת החלפת מכשיר. חברות הסלולר יוכלו להתמודד עם חסם זה באמצעות בניית תוכניות שידרוג מתאימות וחבילות תמחור מתאימות.
בנוסף לנקסטל, ישנן חברות סלולריות נוספות שהשיקו את שרות "לחץ כדי לדבר" בארה"ב. Verizon השיקה את השרות בספטמבר 2003 ו-Sprint PCS השיקה את השרות בנובמבר 2003.
חשוב לציין, כי חברות הסלולר הללו מציעות את השרות "לחץ כדי לדבר" לטווח מצומצם של מכשירים בלבד, דבר המגביל את המנויים המעוניינים בשרות זה. ומצריך החלפת המכשירים שברשות רוב המנויים על-מנת ליהנות מהשרות.
בתחילה, שרות "לחץ כדי לדבר" לא הותאם לרשתות סלולריות בטכנולוגיית GSM. ואולם ספקים ומפעילי סלולר מובילים, כדוגמת אריקסון, נוקיה, מוטורולה וסימנס החלו בפיתוח סטנדרטים עבור טכנולוגיית PTT, אשר אושרו באוגוסט 2003 על-ידי OMA. סטנדרטים אלו עוצבו במיוחד עבור מכשירים תומכי תשתיות תקשורת GSM ו-CDMA.
בנובמבר 2003 הושק מכשיר פלאפון נייד - נוקיה 5410 - התומך בשרות "לחץ כדי לדבר". המכשיר עובד בכל רחבי אירופה ובארה"ב, באזורים העובדים בטכנולוגיית GSM ותומכים ב-GPRS ו-EDGE. מכשיר זה עשוי לסייע לחברות הסלולר בהחדרת שירות ה-PTT.
תקשורת ה"לחץ כדי לדבר" היא נוחה ואטרקטיבית עבור סקטורים ספציפיים בתעשייה, כדוגמת חברת שליחויות והובלות או כל עסק המתבסס על צוות עובדים נייד הפרוס על-פני שטח גדול.
ב-Analysys טוענים, כי באופן תיאורטי, שרות "לחץ כדי לדבר" יכול להיות משווק באירופה אבל בפועל, בנקודת זמן זו, השרות מתאים רק לסקטורים עסקיים מסוימים. יצרניות טלפונים ניידים כדוגמת נוקיה ואריקסון מודעות לחשיבות ולערך שבשרות ה"לחץ לדבר" ומקדמים אותה בקרב לקוחותיהן תוך התמקדות בקבוצות כמו משפחות וחברים.