|
נתניהו. תקשורת עוינת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רוב הציבור חושב שהעיתונות הישראלית עוינת את ראש הממשלה
בנימין נתניהו - כך קובע (יום ג', 27.3.18) סקר דעת קהל שנערך על-ידי מכון "מאגר מוחות" לקראת כנס DIGIT השנתי, שמקיים בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. הסקר במהלך חודש מרס 2018, בקרב מדגם י של 504 משיבים.
רוב בעלי הדעה (58%) הסכימו עם הטענה לפיה התקשורת הישראלית עוינת את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקרב המבוגרים קיימת אי-הסכמה רבה יותר מאשר בקרב הצעירים (44% לעומת 26%). בקרב בעלי השכלה על תיכונית קיימת אי-הסכמה רבה יותר מאשר בקרב בעלי השכלה תיכונית (38% לעומת 26%). ובחלוקה לפי מגזר עולה כי יהודים מסכימים לטענה לפיה התקשורת עוינת כלפי נתניהו, יותר מאשר ערבים (55% לעומת 21%).
מהסקר עולה עוד כי מחצית מהציבור (52%) סבור שהתקשורת משפיעה מאוד על חקירות ראש הממשלה. בעלי השכלה על תיכונית סבורים שהתקשורת לא משפיעה על חקירות נתניהו יותר מאשר בעלי השכלה תיכונית (23% לעומת 10%). בחלוקה לפי מגזר - יהודים סבורים שהתקשורת משפיעה על חקירות נתניהו יותר מאשר ערבים (52% לעומת 31%).
נושא ההטרדות המיניות, בדגש על קמפיין #metoo, העסיק השנה את התקשורת בעולם ובארץ וזכה לסיקור בהיקף חסר תקדים. מתוצאות הסקר בנושא זה עולה כי נשים סבורות יותר לעומת גברים שסיקור נושא ההטרדות המיניות ע"י התקשורת מייצג תמונה אמיתית של המציאות (56% לעומת 33%). ויהודים סבורים יותר לעומת ערבים שסיקור נושא ההטרדות המיניות ע"י התקשורת מייצג תמונה אמיתית של המציאות (46% לעומת 42%).
רועי כ"ץ, יו"ר כנס Digit, התייחס לנתוני הסקר "ברור כי העיתונות הישראלית אינה צריכה ואינה יכולה לסקר את חקירות ראש הממשלה רק על-פי דעת הקהל. ובכל זאת, אמון הציבור במניעים של התקשורת ובתום הלב של העיתונאים הוא שיקבע את הרלוונטיות וההשפעה של התקשורת".