ממשלת ישראל קיבלה בישיבתה השבועית את ערר שר התחבורה אביגדור ליברמן, על החלטתה של ועדת השרים לענייני חקיקה "שלא לאשר טיוטת חוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס. 58) התשס"ד-2003".
התיקון המוצע קובע כי יש לחייב את הנהג החדש בליווי של נהג מבוגר ומנוסה, תוך אבחנה בין הנהגים החדשים הצעירים, לבין המבוגרים יותר.
לגבי הצעירים עד גיל 24 מוצע שחובת הליווי תחול במשך 6 חודשים במקום חודשיים כפי שקיים היום. לגבי האחרים חובת הליווי תוארך עד שלושה חודשים. הליווי נועד לכך שנסיונו ובגרותו של המלווה יאפשרו לו להנחות את הנהג החדש לנהיגה זהירה ושקולה יותר.
עוד מוצע לקבוע שאדם הנתון תחת השפעת אלכוהול או סמים איננו כשיר להיות מלווה.
מוצע שנהגים בצה"ל ובמשטרה יהיו פטורים מחובת הליווי.
כן מוצע לאסור על נהג חדש להסיע יותר מנוסע אחד בנוסף למלווה במהלך תקופת הליווי ולאחר מכן, עד תום תקופת הנהג החדש, אך לא מעבר לגיל 21, יוגבל להסעתם של עד שני נוסעים. זאת כדי לצמצם את הסחות הדעת ואת הלחץ החברתי, ולמזער את הנזק מטעות של נהג כזה.
התנועות הדוגלות במאבק בתאונות הדרכים, ממליצות לעגן את החונכות בפרמטרים של זמן נסיעה בפועל - על-פי נתוני קילומטרז' למשל, ולא בתקופת זמן סתמית. לדברי התנועות תקופת החונכות גורפת, אינה מבטיחה את הלימוד המשלים הנידרש לנהג החדש.
יצוין, כי אמותת אור ירוק הכינה ערכה מיוחדת לחונכות, אך היא מחולקת בשלב זה בעפולה ורעננה בלבד.