עפ"י אומדנים ראשונים של ביצוע התקציב, שנערכו באגף החשב הכללי באוצר בפברואר 2004, נרשם עודף של 498 מיליון שקלים בפעילותה הכוללת של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו).
עפ"י האומדנים הנ"ל, בחודש פברואר היה גירעון בפעילותה המקומית של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של 1,034 מיליון שקל. בפעילות הממשלה בחו"ל בחודש פברואר 2004 היה עודף של 1,532 מיליון שקלים.
בחודש פברואר מומנה פעילות הממשלה ע"י: גיוס הון בחו"ל נטו שלילי בסך של 949 מיליון שקלים; גיוס הון מקומי נטו בסך של 2,670 מיליון שקל; הכנסות מהפרטה בסך של 511 מיליון שקלים ועלייה ביתרות הבנקים בסך של 2,737 מיליון שקל.
הכנסות המדינה ממיסים
עפ"י אומדנים ראשוניים שנערכו במינהל הכנסות המדינה, בחודש פברואר 2004 הסתכמו הכנסות המדינה ממיסים ומאגרות בכ-12.5 מיליארדי שקל, עלייה ריאלית של כ-12% לעומת החודש המקביל אשתקד.
בשיעורי מס אחידים, דהיינו בניכוי שינויי החקיקה ובניכוי הפרשי עיתוי של החזרי המס, גביית המיסים בחודש פברואר 2004 עלתה בשיעור ריאלי של כ-11%.
בסיכום החודשיים הראשונים של שנת 2004, הסתכמה גביית המיסים ב-25.0 מיליארד שקל - עלייה מצטברת של כ-14%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
על בסיס גבייה אחיד, הגבייה מתחילת השנה עלתה בשיעור ריאלי של כ-10% לעומת שיא השפל של התקופה המקבילה אשתקד. גידול זה מבטא עלייה בפעילות וכן דחיית תשלום דמי הבראה במגזר הציבורי מיולי 2003 לינואר 2004.
גביית אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בחודש פברואר 2004 הסתכמה בכ-7.2 מיליארדי שקל - עלייה ריאלית של כ-15% לעומת החודש המקביל אשתקד. בניכוי שינויי החקיקה ובניכוי הפרשי העיתוי של החזרי המס, הכנסות האגף עלו החודש בשיעור ריאלי דומה - כ-15%.
חלק מגידול זה נבע כאמור מדחיית תשלום דמי הבראה במגזר הציבורי מיולי 2003 לינואר 2004.
בחודש ינואר 2004, נכנסה לתוקף ההפחתה השלישית בשיעורי מס הכנסה על עבודה במסגרת הרפורמה הרב שנתית במס הכנסה. כמו כן התקבל בכנסת תיקון לפקודת מס הכנסה המפחית את נטל המס על בעלי הכנסות בינוניות. כתוצאה משתי הפחתות אלו, נטל המס על ההכנסות מעבודה יקטן השנה בכ-3.2 מיליארד שקל.
מתחילת השנה גבה האגף כ-13.6 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על בסיס גבייה אחיד, דהיינו בניכוי השפעת שינויי חקיקה ובניכוי שינויי עיתוי בהחזרי מס, הגבייה מתחילת השנה אף היא עלתה בשיעור ריאלי של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
נתון זה הוא בהגדרות תקציב המדינה. בהגדרות האגף, הסתכמה הגבייה בכ-14.4 מיליארד שקל (מקור השוני בין שתי ההגדרות נובע מההפרשה לקרן פיצויים ומהפרשי עיתוי).
גביית אגף המכס והמע"מ בהגדרות התקציב 2004, הסתכמה בכ-5.0 מיליארדי שקלים - עלייה ריאלית של כ-6% לעומת החודש המקביל אשתקד.
בהגדרות אגף המכס ומע"מ גבה האגף בחודש פברואר 2004 5.3 מיליארדי שקל - בהשוואה לכ-4.7 בפברואר 2003. בניכוי שינויי החקיקה (העלאת המס על סולר בסוף דצמבר 2003 והפחתות מס קנייה), ובניכוי השינוי במדד המחירים, הסתכם הגידול בהכנסות האגף בשיעור ריאלי של 13%.
מתחילת השנה גבה האגף בהגדרות התקציב כ-10.6 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על בסיס גבייה אחיד, דהיינו בניכוי השפעת שינויי חקיקה ובניכוי עיתוי בהחזרי מס, הגבייה מתחילת השנה עלתה בשיעור ריאלי של כ-9% לעומת התקופה המקבילה ב-2003.
בהגדרות האגף הסתכמו ההכנסות מתחילת השנה בכ-11.2 מיליארד שקל (השוני בין ההגדרות נובע מהפרשי עיתוי של כספים שהועברו לאגף וטרם נקלטו בחשבון המדינה בבנק ישראל).
מתחילת השנה, הסתכמו ההכנסות מאגרות בכ-0.6 מיליארד שקלים - עלייה ריאלית של כ-13% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2003.