"עובדי הנמלים הודיעו היום (ג', 9.3.04) בתחילת המו"מ עם נציגי הממשלה, כי הם חוזרים בהם מההבנות אליהן הגיעו הצדדים במהלך המו"מ על הרפורמה בנמלים, לרבות ביחס לסיכומים כפי שדווחו לבית הדין לעבודה. העובדים הודיעו במפתיע, כי הם מתנגדים לשינוי המבני ולהקמת חברת נכסים וכי הם מעוניינים לשמר את המונופול של הנמלים".
כך הודיע היום (ג', 9.3.04) לא דובר ההסתדרות כפי שנדמה בתחילה, אלא דובר משרד האוצר, שהוסיף כי "ראשי הוועדים הכשילו במתכוון את המו"מ מאחר ולאחר שהובטחו כל זכויותיהם, דרשו להשתמש בשטחי הנמלים, השייכים למדינה ושאינם שטחי תפעול, לצורך פתיחת עסקים, הקמת קניונים והפעלת שטחי מסחר, וכן להוציא, כבר היום, חברות פרטיות הפועלות בנמל ולהכניס במקומם עובדים שיהיו כפופים לוועדים עצמם".
האוצר עובר מייד לדרך האיומים השגורה בפיו באחרונה, והוא מציין, כבר באורח חד-צדדי, כי "בעקבות כך ולאחר שמוצו כל ניסיונות ההידברות, הודיע הממונה על התקציבים כי יגיש לבית הדין הארצי לעבודה בקשה למתן דיווח מיידי על-מנת שיוכלו להמשיך בהליך החקיקה ליישום השינוי המבני שיביא לפתיחת הנמלים לתחרות ולהפעלת מספנות ישראל".
אלא שמספנות ישראל אינן ערוכות עדיין לקליטת סחורות בהיקף בהם מטפלים הנמלים הוותיקים, אף שניכר כי בעלי המספנות, אנשי העסקים שלמה שמלצר ושלומי פוגל, עתידים לצאת נשכרים מהמשבר. לשאר המשק עלול להגרם נזק כבד מאוד, שכן אין בינתיים כל הערכות חרום כבמקרה של השביתה הקודמת.
האוצר יודע לספר כי "בעקבות האיומים של חלק מראשי הוועדים על שביתה פראית בנמלים, יתכנס צוות היערכות באופן מיידי על-מנת לתת מענה ופתרונות להמשך הפעילות של ייצוא וייבוא למדינת ישראל וממנה, ככל שניתן". אך הסיומת המסייגת מצביעה על רוח הדברים.
במסיבת עתונאים שנערכה הבוקר, התחמק שר התחבורה, אביגדור ליברמן ממתן תשובות בדבר הפיצויים אותם הבטיח לייבואנים ולייצואנים בגין הנזקים שניגרמו להם בשביתה קודמת. ליברמן הסתפק באיום על עובדי הנמלים שלא לשבות "בניגוד לחוק" (שטרם התקבל כאמור) ובאותה נשימה מסר כי העובדים מסוכסכים בינם לבין עצמם, ולפיכך לא נתן לקיים עימם מו"מ כפי שניהל מול עובדי הרכבת ואל-על. "הם עסוקים יותר במאבקים פנימיים מאשר במאבקים מול נציגי המדינה," מסר ליברמן במסיבת עתונאים המסוקרת להלן בהרחבה.
"המלחמה על גבולות המדינה אינה מרגיעה את הניצים מבית," אמר גורם משקי בכיר, שהוסיף כי האבטלה הכבדה בנמל אילת (ראה תמונה) אינה מהלכת איימים על המעורבים בקביעת עתיד שאר נימלי ישראל - העלולים להפגע מהמשבר הכלל מישקי הקשה הצפוי.