|
איתן יוחננוף. מנכ"ל רשת יוחננוף [צילום: רועי אלימה, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת המרכולים יוחננוף סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 ברווח נקי של כ-73 מיליון שקלים (3.3% מההכנסות). זאת, לעומת רווח נקי של כ-89 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד (3.7% מההכנסות) - ירידה של 17.9%.
הכנסותיה של הרשת בין ינואר לספטמבר 2019 עמדו על כ-2.187 מיליארד שקל, סכום נמוך ב-235 מיליון שקלים מהכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד אשר עמדו על 2.422 מיליארד שקל.
רשת יוחננוף מפעילה כיום 26 סניפים ברחבי הארץ, מעסיקה כ-3,300 עובדים בהעסקה ישירה וכ-400 עובדי קבלן. שטחי המכירה של יוחננוף הם של כ-63 אלף מ"ר נטו (139 אלף מ"ר ברוטו).
פרסום הדוח התקופתי נעשה ארבעה ימים לאחר שהסתיימה הנפקת מניות יוחננוף תוך השלמת גיוס של כחצי מיליארד שקל.
בשלב הציבורי של ההנפקה נרשמו ביקושים גבוהים למניות, שהצטרפו לביקושים גבוהים בשלב המוסדי, מה שאיפשר לה להגדיל את היקף הגיוס לחצי מיליארד שקל - במקום כ-460 מיליון שקל אותם ביקשה לגייס תחילה, ואשר הובטחו בשלב המוסדי. בשלב הציבורי, שנעשה באמצעות הצעה אחידה, הוגשו לחברה הזמנות לרכישת מניות בהיקף של כ-440 מיליון שקל, ורשת יוחננוף נענתה לפחות מ-10% מהן, בסכום של כ-38 מיליון שקל. שלב זה בהנפקה נעשה לאחר שבשלב המוסדי שנעשה במסגרת הצעה לא אחידה, ובדרך של ניהול הליך קבלת הזמנות, נהנתה הרשת מביקושים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, והבטיחה את מלוא הסכום אותו ביקשה לגייס.