|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
פרופ' גרוטו. התו הסגול לא עובד בגני אירועים [צילום: פלאש 90] [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

פרופ' גרוטו בוועדת הכלכלה:

"חתונות הפכו למוקדי הדבקה גדולים"

ח"כ מרגי: "קודם להעביר את הכסף לבעלי העסקים - ורק אח"כ להתחשבן איתם" מנכ"ל איגוד המסעדות: מאז תחילת השנה נסגרו 1,550 עסקים ועד סוף השנה המספר יעלה ל-5,000"
12/07/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

ועדת הכלכלה התכנסה (יום א', 12.7.20) לדיון מיוחד בהתמודדות עם ההגבלות האחרונות שהוטלו על הפעלת גני אירועים ומסעדות, נוכח ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי אירועים, ובמיוחד חתונות גדולות, היו מוקדי הדבקה מאוד גדולים. לדבריו, "ביישובים שונים הכל התחיל מאירוע אחד, כמו בדימונה או ביישובים הבדואים בנגב ובלוד, ההתפרצות החלה בגני אירועים שלא הקפידו על הכללים וגם במקומות שהקפידו על הכללים והייתה בהם קבוצה גדולה. אין ספק שבעת הזו נכון שלא להפעיל ונכון לפצות את מי שנפגע. בעניין המסעדות, הקושי העיקרי הוא שלא ניתן לאכול עם מסיכה. בניגוד לתחבורה ציבורית או אפילו בתי כנסת, כשאנשים אוכלים אז מורידים מסיכות ויש סיכון משמעותי להדבקה. עשינו תו סגול עם משרדי האוצר והכלכלה ועם בעלי המסעדות ואולמות האירועים, אבל במקומות האלה נראה שהוא לא מתאים. במיוחד בגני אירועים ראינו שזה לא עובד".

ניר שפר, התייחס לדברי גרוטו ואמר: "מהדברים עולה שלא נראה שיש אופק שאפשר לדבר עליו. אם רמת הסיוע לא תשתנה הענף יקרוס".

ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי המענקים שהציעו לבעלי העסקים בקושי מכסים את ההוצאות הקבועות.

השף אסף גרניט התייחס להדבקה במסעדות, והזכיר את הדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שמצא, לפי נתוני משרד הבריאות, כי רק 1.8% מהחולים שמקור ההדבקה שלהם ידוע נדבקו במסעדות. "אין מפגשים בתוך מסעדה. אנשים מאוד אחראים, ובעלי מסעדות מפחדים על הפרנסה שלהם כך שהם מקפידים לשמור על ההנחיות. אי-אפשר לחזור אחורה בלי פרופורציה".

מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, אמר כי ישנם 14,000 עסקים בענף, שמעסיקים מעל 200 אלף עובדים, ומאז תחילת השנה נסגרו 1,550 ולפי ההערכות עד סוף השנה המספר יצמח ל-5,000 ובין 100 ל-120 אלף עובדים יפוטרו. הוא הוסיף כי "איש לא מצליח להבין את התקנות, זה בלתי מתקבל על הדעת. ההגבלות על ישיבה חוץ הן בלתי נתפסות. אי-אפשר להתייחס למקום של 100 מטר כמו למקום של 1,000 מטר".

רכז תעשיה ומסחר באגף התקציבים באוצר, עידו סופר, אמר כי התוכנית הכלכלית נועדה בעיקר לתת סיוע לענפים שנסגרים ונפתחים. מטרתה לכסות כ-15% מההוצאות הקבועות החודשיות לזמן ארוך, מה שיאפשר למרבית העסקים לצלוח את המשבר. הוא הוסיף כי אם יהיה צורך לעדכן או לשנות את התוכנית הדבר ייבחן.

נציג רשות המיסים, אמיר דהן, אמר כי בשבועות האחרונים נעשים מאמצים להעביר כספים לעסקים. הוא ציין כי הוגשו 91,783 בקשות, מתוכן רק 5,725 נותרו בטיפול והם יראו את הכסף בבנק כבר היום או מחר. עוד אמר דהן כי 2,200 בקשות נדחו כי לא עמדו בזכאות.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי צייו כי הוועדה ממליצה לאוצר לשנות את תחשיב המענקים, לפי תחשיב עונתי או שנתי, לפי אופי העסק, ולא לפי תחשיב דו-חודשי. הוועדה ממליצה להעביר את הכספים מידית ורק לאחר מכן להתחשבן עם הזכאים, וממליצה לשר האוצר להקים חדר מצב, שיטפל בפניות בעלי העסקים".

ח"כ מרגי אף קרא לבעלי האולמות להחזיר את המקדמות ששילמו הזוגות הצעירים, ואמר כי הם אינם חברת האשראי של המדינה. "כל מי ששילם והזמנתו בוטלה צריך לקבל את הכסף שלו בחזרה", הבהיר.

תאריך:  12/07/2020   |   עודכן:  12/07/2020
מירב ארד
+נדחתה למחר ההצבעה על פתיחת הבריכות
21:18 12/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הקורונה תצביע רק מחר על הדרישה לבטל את צו סגירת חדרי הכושר ובריכות השחיה בשל יציאת יו"ר הוועדה, ח"כ שאשא-ביטון, ממשכן הכנסת  ▪  בדיון התגלה - למשרד הבריאות כלל אין נתונים על מקרי הדבקה בבריכות השחיה
ח"כ שאשא-ביטון. יצאה מהמשכן [צילום: חורחה נובומינסקי]
החליטו על סגירה ללא נתונים [צילום: אופיר דויד]
+מעסיק גדול יוכל לדעת כמה מוגבלים הוא מעסיק
20:23 12/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יעד הייצוג ההולם של בעלי מוגבלויות עומד על 3%, אך בניגוד למגזר הציבורי אין למעסיק הפרטי היכולת לדעת כמה עובדים שכאלה הוא מעסיק  ▪  הצעת חוק חדשה מבקשת לשנות זאת
(ביטוח לאומי. יעביר את הנתונים [צילום: איתמר לוין])
+מרווח נשימה לבעלי עסקים שנפגעו מהמצב הביטחוני
19:14 12/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת חוק שנתמכת על-ידי הממשלה מבקשת לכרוך את הפיצוי מהמדינה בתשלום חובות הנפגע למדינה
([צילום: פלאש 90])
+תוצרת הארץ תועדף במכרזי משרד הביטחון
18:39 12/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מבקשת לקבוע הצעת חוק ממשלתית שאליה תוצמד הצעת חוק פרטית  ▪  הוראת שעה תאפשר להאריך העדפה זו בחמש שנים
([צילום: AP])
+19 ועדות קבועות ומיוחדות עובדות בכנסת
12:09 12/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בראש 15 מתוך 19 ועדות עומדות ח"כים מהקואליציה, רק ארבעה ח"כים מהאופוזיציה נושאים בתפקיד יושב-ראש ועדה
(דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר דהן / Amir Dahan   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בועז טופורובסקי   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חתונות הפכו למוקדי הדבקה גדולים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
לאחר שבסוף השבוע האחרון הוקמה הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגע הסמים והאלכוהול, תמה מלאכת הקמת ועדות הכנסת.
12/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"את קיסר באתי לקבור - לא לשבח... כאן ברשותם של ברוטוס והשאר, כי ברוטוס איש כבוד, והם כולם, כולם אנשי כבוד - אני עומד לומר דברים בהלווית קיסר". מילותיו הציניות הנודעות של אנטונינוס אחרי רצח יוליוס קיסר, במחזהו של ויליאם שייקספיר. על בצלאל סמוטריץ' אפשר לומר: את בתי המשפט הוא בא להרוס - לא לתקן; שהרי הוא ותומכיו - כולם אנשי כבוד.
10/07/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
תקציב משרד הקליטה לאולפנים פרטיים בעברית הסתיים, ולכן לא מונפקים שוברי-תשלום לעולים, שיבחרו באיזה אולפן ללמוד. 90 האולפנים הממשלתיים ממשיכים כסדרם, ובהם כ-20,000 לומדים ע"י כ-500 מורי משרד החינוך. כך נמסר (יום ד', 8.7.20) בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחסור ברופאים, במהנדסים ובמתכנתים - ובקשתם של ישראלים רבים לשוב לארץ עקב הקורונה, מביא לפתרון בעיית "בריחת המוחות". ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ד', 8.7.20) בשלל התוכניות לעידוד חזרה שכזו, וביעילותן. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, "בשנת 2006 הוקמה ועדת שוחט למשבר במערכת ההשכלה הגבוהה, ב-2010, החליטה הממשלה על תוכנית לאומית ל'הבאת מוחות' וב-2012 נחתם הסכם בין-משרדי להקמת תוכנית לאומית להשבת אקדמאים. אך יש לבדוק אם התוכניות הקיימות לא עובדות - ולהיות מספיק גמישים לשנות אותן תוך כדי תנועה". ביטן הזהיר כי כיום אין בישראל גוף אחד שמרכז את הפעולות בנושא: "תוכניות ממשלתיות יש, החלטות ממשלה יש, רצון יש, הבעיה היא ביישום ובביצוע ובתוצאות מוכחות. ברורה לכל התועלת של המדינה בהשבתם לישראל. צריך לנצל את עידן הקורונה, ולהציע תוכניות אטרקטיביות להשבתם". לדבריו, ישראל במקום ה-17 מבין 37 מדינות ה-OECD מבחינת בריחת המוחות.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ד', 8.7.20) בהכשרת הנהג והרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים (טסטים), זאת במסגרת המעקב אחר הרפורמה להפרטת מבחני הנהיגה ויישומה. היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון בתזכורת לכך שרבים חששו מהרפורמה, ואמר כי הוועדה רוצה לדעת האם המצב השתפר. בעקבות הדיווח הוא שיבח את משרד התחבורה, והשר ישראל כ"ץ שהוביל את הרפורמה, על השיפור במצב. עם זאת, לנוכח נתונים שעלו ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת ביקש היו"ר מרגי הבהרות באשר לסוגיית הזינוק במספר הבחינות, שיעור ההצלחה הנמוך, הפער בשיעור ההצלחה בין חברת מילגם לטלדור ועוד. "אפשר לומר שהרפורמה זוכה להצלחה, אך היא לא מושלמת וצריך לתחזק אותה", אמר.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il