|
42 שנות התקשרות [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת יהודה יזדי רכב וחלפים תובעת 3.7 מיליון שקל מחברת הביטוח מגדל. התובעת עוסקת בגרירה, שיפוץ ורכישה של רכבים שנפגעו בתאונות דרכים, פועלת מזה 45 שנה מול חברות הביטוח ואומרת שהיא מן המובילות בתחומה.
יזדי מבקשת (1.11.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי היה על מגדל לקצוב פרק זמן של שנתיים לפחות להפסקת ההתקשרות בין הצדדים, ולחייב את מגדל לשלם לה 3.2 מיליון שקל בגין אובדן רווחים נוכח הפסקת ההתקשרות ללא קציבת זמן סביר. עוד מתבקש בית המשפט להצהיר, כי מגדל הפרה את ההסכם עם התובעת כאשר מכרה במשך שנים לצדדים שלישיים רכבים אותם התחייבה למכור לתובעת ולפצות אותה על כך ב-500,000 שקל. התובעת מבקשת עוד לחייב את מגדל להשיב לה את הערבות הבנקאית שהפקידה אצלה.
לדברי התובעת, מגדל התקשרה עם ספקים שונים, אף שחלקם אינם עומדים בתנאי הסף שנקבעו בהזמנתה מחודש יוני אשתקד לרכישת שרידים לפירוק/שיקום. מדובר בין היתר בתנאים של "העדר רישום פלילי ממשטרת ישראל" ושל "התחייבות המציע לתקן את הרכבים במוסכים שבבעלותו/תחת ידיו".
בתביעה נאמר כי ההתקשרות בין הצדדים החלה לפני 42 שנים, ההסכם האחרון נחתם בשנת 2017 ולאורך השנים רכשה התובעת ממגדל שרידי רכבים ב-450 מיליון שקל. לטענת התובעת, הפסקת ההתקשרות נובעת משיקולים זרים - קשר חברי/עסקי בין דקל לוי, איש מגדל, לבין אסף לוין וליאור שמחון, המובילים שתי חברות המתחרות בה: לוין מוטורס ואלרון קאר. לדבריה, לנוכח ההתקשרות הארוכה ביניהן, לא ניתן היה להסתפק בהודעה מוקדמת של חודשיים בלבד.
התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נועם מחלב וקובי בר-און, וטרם הוגש כתב הגנה.