|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת
היינריך היינה [צילום: רולנד ווייראוך/AP]

על הקונספציה ועל המשפט

הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
26/05/2024  |   דרור אידר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
תקינות פוליטית
הפילוסוף ישעיהו ברלין חזה את ימינו: כשמזניחים את הביקורת על דוקטרינות חברתיות ופוליטיות קנאיות בשמה של תקינות פוליטית, הרעיונות הללו רוכשים "תנופה בלתי מבוקרת וכוח שאין לעמוד בפניו על המוני אנשים העלולים להיות אלימים" באופן שימנע מהם מלהפעיל שיפוט רציונלי.

המשפט מברר את האמת, זו מלאכתו העליונה של האדם - לרדוף את הצדק. כדי כך, עד שמשה מסביר שהעם הבא אליו להתדיין בעניינים פעוטים, בא למעשה "לִדְרֹשׁ אֱלֹהִים"! אבל ביה"ד בהאג לא דורש אמת אלא את ראשה של ישראל. הוא מדגים את דברי הנביא "וַיְקַו (קיווה) לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח (שחיתות ונגעים), לִצְדָקָה (הוא קיווה לצדק) וְהִנֵּה צְעָקָה (של העשוקים)". היהודים משבשים את הסדר העולמי שהורגלנו בו עד לא מכבר במונחים היסטוריים: הם מסרבים לקבל את תפקיד הקורבן שהועידו להם. חמור מזה: הם נלחמים באויביהם ומלמדים את העולם שיעור בהלכות ביעור הרע מן העולם. זה בלתי נסלח.

פסק הדין של אנשי המִשׂפח נקבע בראשית המלחמה, שעה שהתובע המייסד של ביה"ד הזה, לואיס מורנו אוקמפו, צייץ כי "ישראל מתכננת להרוג אלפים ולסיים את שלטון חמאס", הגדיר את פעולות צה"ל "פוגרום" וקבע שהרעבה והרג אזרחים כתשובה לחמאס מהווים "תשובה פלילית" על סך ההליכים המשפטיים שינבעו מכך (ותודה ל"אדם גולד" על הפרטים).

אנחנו עם עולם, אויבינו באים וחולפים ואילו אנו נשארים ומתקדמים. יש לנו ייעוד מוסרי בעולם. הציוויליזציה המערבית והעולם החופשי, למעשה האנושות כולה, מאוימים על-ידי כוחות גדולים המבקשים לשעבד אותם בשמה של אמונת מוות. העיוורון כה גדול, עד שמדינות דמוקרטיות שלחו השבוע תנחומים לאירן על מותו של התליין מטהרן, שדחף למוות עשרות אלפים מבני עמו. האו"ם הוריד את דגלו לחצי התורן, אות אבל על מותו של האיש שהקדיש את חייו למלחמה לא רק בישראל אלא במערב כולו.

מיד בהמשך ביקורתו של הנביא ישעיהו על המשפט שהפך למשׂפח, הוא הגדיר בצורה מדויקת את מה שראו עינינו: "מַצְדִּיקֵי רָשָׁע עֵקֶב שֹׁחַד, וְצִדְקַת צַדִּיקִים (הטענה הצודקת של הצדיקים) יָסִירוּ מִמֶּנּוּ (מהרשע)". השוחד גדול, אפשר לעשות עסקים גדולים עם ציר הרשע, אפילו במימון אוניברסיטאות העלית של המערב. אבל שוחד אינו רק כסף אלא גם דעות קבועות ושיפוט מוקדם. נוהגים לומר על אדם עם דעה מוקדמת (פרה-דיספוזיציה): "הוא משוחד". האנטישמיות מזינה את השוחד הרעיוני עד שהיא מסמאת עיני רבים במערב מלראות שלא ישראל עומדת מול הרֶשע אלא הם עצמם נמצאים בסכנה גדולה יותר.

מאז ה-7 באוקטובר, עסק השיח הציבורי באחריות האחראים, הדרג המדיני והדרג הצבאי. לא שמענו כמעט דבר על אחריות הדרג המשפטי. במשך שנים פעל בית המשפט בשמם של לוחמי זכויות האדם, להגביל את צעדיו של צה"ל במלחמתו בטרור. השופט אהרן ברק נימק זאת בטענה שדמוקרטיה נאלצת לעתים להילחם עם יד אחת קשורה מאחורי הגב. הרעיון יפה, ובאמת לא כל מה שעושים אויבינו, מותר לנו לעשות. השאלה, היכן עובר הגבול. כאן הדברים היו תלויים לא בחוק - כלומר בהסכמת האזרחים לאופן שבו מדינתם פועלת - אלא בהשקפת עולמם של השופטים. לאורה הם הקשיחו את הוראות הפתיחה באש, מנעו שיטות פעולה מוכחות של צה"ל, ובלמו ניסיונות אפקטיביים להגן על הגדר עם עזה. ההפגנות הללו על הגדר נועדו לאסוף מודיעין ולהרגיל את צה"ל להתקרבות "לא אלימה" של המחבלים אליו. התקיימו בנו דברי חז"ל בדבר המרחם על אכזרים, שבסופו של חשבון יתאכזר לרחמנים.

גם היומרה של אנשי המשפט לפסוק בלעדית בסוגיות פילוסופיות ובשאלות מוסר ולדלג על הדיון הציבורי ומסקנותיו קשורה למחדל. כי הנה, בשעת המבחן המשפטית מול אומות העולם, לא עמדו לנו צדקותיו של ביהמ"ש והגבלותיו. העולם לא התרשם ממערכת הצדק הישראלית וגם לא מהסיוע ההומניטרי חסר התקדים שסיפקנו לאויבינו תוך כדי המלחמה. נכון, ישנם דברים שאנחנו עושים מבחירה מוסרית; קיים פער בלתי ניתן לגישור בין מפלצות החמאס לחיילי צה"ל. עם זאת, נוכחנו לדעת, שחלק מהמגבלות היה מוגזם ולמעשה האריך את המלחמה וגבה מחירים גבוהים בחיי אדם שלא לצורך.

מושגי הערך הללו נבעו מהשקפת העולם האינדיבידואלית של שופטים מסוימים, שהחילו על כולנו את אמות המידה המוסריות שלהם. באופן מרתק ובעייתי, המושגים הללו עזרו לבנות במשך שנים את הקונספציה שהתנפצה על ראשנו ב-7 באוקטובר. את פירותיה המשפטיים של הקונספציה קצרנו השבוע בביה"ד בהאג. לא מאוחר מלתקן. מלכתחילה, ישראל לא הייתה אמורה לשתף פעולה עם צביעות, המבטאת מוסר מעוות שהיה מגביל אף את בעלות הברית במלחמתן בגרמניה הנאצית. אפשר היה לפעול מאחורי הקלעים באמצעות מדינות חברות, אבל לא ליטול חלק בפארסה. עמדתנו צריכה להיות עקרונית: ישראל אינה מצטדקת לגבי פעולותיה להגנה על קיומה.

במאמרו של ישעיהו ברלין, "שני סוגי חרות" (1958), הזהיר הפילוסוף היהודי-בריטי מהסכנה שבהזנחת רעיונות טוטליטאריים דווקא בידי אלה שהוכשרו לחשוב בביקורתיות על רעיונות. הוא לא הספיק לראות את כיבוש אוניברסיטאות העלית בידי תומכי הגרסה העכשווית לנאציזם, תוך תמיכה פומבית או שבשתיקה של חלק מהפרופסורים. ברלין כמו חזה את ימינו: כשמזניחים את הביקורת על דוקטרינות חברתיות ופוליטיות קנאיות בשמה של תקינות פוליטית - וחמור מזה, הופכים את המערב, וישראל בראשו, למקור הרע העולמי - הרעיונות הללו רוכשים "תנופה בלתי מבוקרת וכוח שאין לעמוד בפניו על המוני אנשים העלולים להיות אלימים" באופן שימנע מהם מלהפעיל שיפוט רציונלי.

ברלין הזכיר את אזהרתו של המשורר היהודי-גרמני היינריך היינה באמצע במאה ה-19 בפנייתו לצרפתים, שלא לזלזל בכוחם של רעיונות: "מושגים פילוסופיים שטופחו בדומיית (או: בשלוות) מחקרו של פרופסור, עלולים להרוס ציוויליזציה". היינה התכוון לספרו של עמנואל קאנט "ביקורת התבונה הטהורה", ששימש "כחרב שבעזרתה נערף הדאיזם האירופי (סוג של דת אוניברסלית המבוססת על התבונה)", הוא התייחס לעבודתו המוסרית חברתית של ז'אן ז'ק רוסו כ"נשק מוכתם בדם" שבעזרתו החריב רובספייר את המשטר הישן במהפכה הצרפתית. באופן מצמרר, היינה התנבא כי אמונתם הרומנטית של הפילוסופים הגרמנים יוהאן פיכטה ופרידריך שלינג "תופנה יום אחד, בהשפעה נוראה, על-ידי חסידיהם הגרמנים הקנאים, נגד התרבות הליברלית של המערב".

לנוכח העובדות ההיסטוריות הללו, תהה ברלין, אם אכן פרופסורים (או משפטנים, לצורך העניין) יכולים ליצור כוח כה קטלני, "האם לא יכול להיות שרק פרופסורים או הוגים אחרים (ולא ממשלות או ועדות קונגרס) יכולים לפרוק אותם מנשקם?" אכן, היכן קולם של דורשי האמת בדורנו, אינטלקטואלים המבינים את הסכנה הקיומית שבפניה ניצב המערב, שרואים נכוחה את מקומה של ישראל הנלחמת לא על חייה בלבד, אלא על שרידותו של העולם החופשי כולו? היכן האינטלקטואלים, אנשי האקדמיה והמשפטנים, שיציבו מראה הפוכה מול צביעות העולם ומערכת המשפט הבינלאומית?

תאריך:  26/05/2024   |   עודכן:  26/05/2024
דרור אידר
+השר בן-גביר קורא לפיטורי ניצן אלון
23:07 26/05/24  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תוקף את דבריו בשיחה סגורהשל ניצן אלון נגד הממשלה: "אלוף (מיל)' ניצן אלון לא מכיר בסמכותה של ממשלת ישראל לקבוע את מדיניות הניצחון מול חמאס. כמו כן, אם לניצן אלון יש בעיה עם הרכב הממשלה, יש לו בעיה עם השיטה הדמוקרטית בה העם בוחר את נציגיו, ובה הגורמים הצבאיים הם אלו הכפופים לדרג המדיני, ולא להפך. לאור דבריו החמורים, אסור שהוא ימשיך בתפקידו - ועל ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על סיום תפקידו".
+צה"ל חיסל בכירים במטה הגדה של חמאס; הפלשתינים: עשרות נהרגו בתקיפת המאהל ברפיח
22:49 26/05/24  |  עידן יוסף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לטענת הפלשתינים, ההפצצה מצד צה"ל לעבר האזור התרחשה בעקבות ירי רקטות מבין האוהלים לעבר ישובי עוטף עזה  ▪  בצה"ל עדכנו כי חוסלו הראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס ובכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס  ▪  על הפגיעה בבלתי מעורבים נמסר: "האירוע בבדיקה"
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
שריפה ענקית במאהל ברפיח [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
+ממשל ביידן שוקל עיצומים נגד חוסמי משאיות הסיוע
22:43 26/05/24  |  עידן יוסף
דיווח בוושינגטון פוסט: ממשל ביידן שוקל הטלת עיצומים על אנשים המעורבים בתקיפת וחסימת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.
+ניצן אלון: "אנחנו מיואשים. עם הממשלה הזו לא תהיה עסקה"
22:34 26/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התבטאות חריפה של הממונה על החטופים מטעם צה"ל בעקבות סרוב הממשלה להתיישר לפיו  ▪  דובר צה"ל: "דבריו הוצאו מהקשרם"  ▪  לשכת ראש הממשלה: "התדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מרחיקים את שחרור חטופינו"
אלון. מותח את החבל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו יכנס הערב את קבינט המלחמה לעדכון על מו"מ השבויים והלחימה ברפיח
18:20 26/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו יכנס בשעה 20:30 את קבינט ניהול המלחמה בקריה בתל אביב. על הפרק: עדכון לשרים על המו"מ לשחרור החטופים על בסיס ההצעות החדשות שעלו בפגישת ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר בפריז. כמו כן, ידון הקבינט על המשך המלחמה בעזה, בדגש על רפיח.
+החשוד ב"סרטון המרי" שוחרר בתנאים מגבילים
18:12 26/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסרטון צולם במבנה נטוש במרכז הארץ  ▪  מצ״ח מייחסת לחייל המילואים שורת עבירות חמורות - מרי, הסתה למרי, אי-ציות לפקודות והתנהגות שאינה הולמת  ▪  סניגורו: האכיפה כלפיו בררנית; ראוי יותר לנקוט כלפיו דין משמעתי ולא פלילי
הלוחם צילם את עצמו
+שני לוחמי צה"ל נפלו בקרב בצפון הרצועה
17:36 26/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוגים: סהר סודאי (20) מת"א וסמ״ר בצלאל צבי קובָץ (20) מירושלים שמת מפצעיו לאחר שנפצע בשבוע שעבר  ▪  מתחילת התמרון נמסרו לפרסום שמותיהם של 283 חללים, ו-1,798 פצועים מהם 357 באורח קשה ו-584 בינוני
סמ"ר סהר סודאי
סמ"ר בצלאל צבי קובץ
+גנץ: הירי מרפיח מוכיח שצה"ל חייב לפעול בכל מקום שבו חמאס נמצא
17:04 26/05/24  |  עידן יוסף
חבר הקבינט, השר בני גנץ, התייחס לשיגורים ממרחב רפיח בסיורו ביישובי העוטף, ואמר: "הירי מרפיח היום מוכיח - צה"ל חייב לפעול בכל מקום שבו חמאס נמצא. וכך יהיה. העולם צריך לדעת - מי שמחזיק בחטופינו, מי שיורה על ערינו, מי שמפיץ טרור - הוא האחראי. מרצחי חמאס הם פושעי מלחמה. נבוא עם כולם חשבון - במוקדם או במאוחר". את הדברים אמר במסגרת סיור בעוטף.
+הירי לעוטף עזה: רקטה נפלה בקיבוץ סעד; אין נפגעים
15:58 26/05/24  |  מירב ארד
הירי לעוטף עזה: רקטה נפלה בקיבוץ סעד ופגעה ברכב סומך לבית ספר. לא היו נפגעים
+סמוטריץ': הכניסה לרפיח חשובה. התגובה של חמאס בירי למרכז נובעת מכך שהם בלחץ
15:27 26/05/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: מדינת ישראל לא יכולה לקבל ירי על תושבי שדרות והעוטף. ‏לא יכולה לקבל ירי על המרכז, ‏לא יכולה לקבל שחמאס מחזיק בחטופינו.
‏לא יכולה לקבל שהחמאס עוד חי ובועט. ‏הכניסה לרפיח חשובה מאד, דחפתי לכך והתגובה של חמאס בירי למרכז נובעת מכך שהם בלחץ, הם מרגישים את הלחץ הצה״לי על הצוואר. ‏כיבוש רפיח כולו, בכל הכח, עכשיו ושליטה מלאה של צה״ל בכל רצועת עזה. ‏רק כך, נשיב את הביטחון, רק כך נשיב את החטופים.
+ליברמן על המטח למרכז: "זה פשוט גדול על ממשלת הקונספציה, הגיע העת להנהגה אחרת"
15:21 26/05/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על המטח למרכז: "זה פשוט גדול על ממשלת הקונספציה, הגיע העת להנהגה אחרת".
+העיתונות הישראלית אינה מועלת בתפקידה
14:45 26/05/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה  ▪  המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בניינים הרוסים
מסתירים מהציבור [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+להקשיב לקולות של פרשות "בהר"
14:06 26/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מביע את כאבי לנוכח עוצמת הפער בין ערכי התביעה המוסרית של המחוקק בפרשת "בהר" ובין היישום במציאות היומיומית העכשווית  ▪  נדבכי הקיום שלנו כחברה זועקים, שנממש בחיי היום-יום את ערכי פרשת "בהר" ולא נותירם רק במישוריות השמימית הספרותית
מסכן ומך [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מטח כבד לעבר מרכז הארץ ויישובי השרון
14:02 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אזעקות הופעלו לראשונה מזה כמעט 4 חודשים ברחבי השרון והמרכז, בין היתר גם בתל אביב, הרצליה וכפר סבא  ▪  חמאס לקח אחריות על הירי  ▪  אזרח נפצע באורח קל מרסיסים בהרצליה
[צילום: חיים גולדברג[פלאש 90]
+מחסן אמל"ח בבי"ס בג'באליה: אותרו עשרות רכיבי רקטות ואמל"ח
13:50 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו למעלה מ-50 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה
אמל"ח שנמצא בבית ספר בג'באליא [צילום: דובר צה"ל]
+דוגמה אישית
13:39 26/05/24  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
השר גנץ משמיע במשך זמן רב ביקורת ו'זורק בוץ' לעבר ראש-הממשלה - אבל מה בנוגע ללקיחת אחריות ומתן דוגמה אישית לציבור מאת השר גנץ עצמו - מתי יודיע השר גנץ לציבור על התפטרותו עקב מחדליו הקשים כרמטכ"ל וכשר ביטחון?
גנץ. איפה האחריות? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ליברמן: לסעודיה אין עניין במדינה פלשתינית - אלא בתוכנית גרעין
12:48 26/05/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו בראיון לגל"צ: "בוא נגיד את האמת, מה שמעניין את הסעודים זו לא נורמליזציה וזו לא מדינה פלשתינית, זה הכשר ישראלי לתוכנית הגרעין הסעודית. אני חודב שמבחינתנו זה דבר קאזוס בלי, דבר בלתי סביר".
+דיווח בלבנון: כטב"ם תקף אופנוע בדרום המדינה
11:37 26/05/24  |  מירב ארד
דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף אופנוע באזור א-נאקורה בדרום המדינה.
+הגברה דרמטית של עוצמת התקיפות הרוסיות נגד מחוז חרקוב
11:22 26/05/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
ככל הנראה במטרה לשבור את רוחם של תושביה, אבל ייתכן שזהו גם שלב הכנה למתקפה רוסית נרחבת יותר משמעותית נגד המחוז ולכיוון העיר עצמה. תדירות ההפגזות וההפצצות נגד המחוז והעיר עלתה מאוד. הנשיא זלנסקי עצמו התייחס אמש לתקיפות הנרחבות ואמר בין השאר: המספר המדויק של ההרוגים עדיין לא ידוע. בסך-הכל, כמעט 60 בני אדם נפצעו ביום אחד בלבד ובחרקיב בלבד
הריסות בעיר חרקוב [צילום: אנדריי מרינקוב/AP]
+שבעה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון
11:04 26/05/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,700 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+לא אהיה שותף לבניית הקונספציה הבאה
10:58 26/05/24  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
אחרי 7 באוקטובר הדרישה של ראשי מערכת הביטחון שנסמוך עליהם בעיניים עצומות וניתן להם שיק פתוח היא לא לגיטימית  ▪  העמדה הזו שהם הכי חכמים והיחידים שיודעים ותמיד צודקים ואנחנו לא מבינים כלום והם רק צריכים "להסביר" לנו למה אנחנו לא מבינים, הגישה היהירה הזו היא בלתי מתקבלת על הדעת
סמוטריץ. "אני לא מסכים" [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הטבח הבא בדרך
10:23 26/05/24  |  שי גולדשטיין   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים הם חייליו של היטלר שממשיכים את מלאכתו  ▪  והשמאל הוא היהודים של אז שלא האמינו שהיטלר מתכוון לחסל אותם באמת
עוד כוח ועוד נשק [צילום: לאו קוראה/AP]
+גנץ הניח הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית
10:07 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר הגיש למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת וועדה לחקירה ממלכתית על אירועי השבעה באוקטובר  ▪  דורש שייחקרו האירועים שקדמו למלחמה, קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי וההתנהלות במלחמה עצמה
גנץ. "מסר חשוב" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מסלול חדש לשימור פעילות עסקית בחבל תקומה יוצא לדרך
09:48 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התוכנית בהיקף של 70 מלש"ח מיועדת לעסקים שפעלו בחבל תקומה נכון ליום 06.10.2023, ומעוניינים לבצע השקעות ברכוש קבוע במטרה לחזור לרמת הפעילות ערב המלחמה ולהמשיך לפעול בחבל תקומה
ראש מנהלת תקומה, תא"ל במיל' משה אדרי [צילום: נגה שדמי]
+סא"ל במיל׳ איתמר איתם נפצע בינוני בג'באליה
09:35 26/05/24  |  מירב ארד
סא"ל במיל׳ איתמר איתם, מג"ד בחטיבת ביסל"ח, נפצע אתמול באורח בינוני בהיתקלות עם מחבלים בג׳באליה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב ברשת X: "מאחל רפואה שלמה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואתו של גיבור ישראל סא"ל במיל' איתמר איתם בנו של ידידי תא"ל במיל' אפי איתם, שנפצע באורח קשה במהלך פעילות ברצועת עזה. רק בריאות ותחזור מהר לחסל כמה שיותר אויב."
+מכה קשה
08:57 26/05/24  |  עמיחי שיקלי   |   לרשימה המלאה
הנחת המוצא המרכזית של הפיקוד הייתה כי חמאס ספג מכה קשה במבצע ׳שומר החומות׳ ולכן הוא מורתע מכניסה למערכה נוספת נגד ישראל
אהרן חליוה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+שני טילי נ"ט שוגרו לאזור מרגליות ומנרה
08:16 26/05/24  |  מירב ארד
שני טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר אזור היישובים מרגליות ומנרה שבאצבע הגליל. אין נפגעים
+צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בחמישה מרחבים בדרום לבנון
08:03 26/05/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית טרור ומספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא, מרכבא, וכפר כילא שבדרום לבנון.
+דרום אפריקה מוכת האבטלה והפשע הולכת לקלפיות
07:54 26/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה המעניקה לחמאס שירותים משפטיים ודיפלומטיים היא דמוקרטיה בשקיעה, כהגדרתו של אקונומיסט, עם האבטלה הגבוהה ביותר בעולם - ואחרי הבחירות השבוע המצב עלול להיות גרוע עוד יותר
תומכי הקונגרס הלאומי האפריקני [צילום: בן קרטיס, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על הקונספציה ועל המשפט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
26/05/24 15:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במסגרת תהליך מימוש תוכנית החומש האסטרטגית של מנהלת תקומה, ביום (א', 26.5.24), יוצאת לדרך תוכנית למסלול השקעות הון ייעודי, לשימור פעילות עסקית בחבל התקומה.
26/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
כדי לקיים דיון רציני על הערכות צה"ל למתקפת חמאס צריך לצלול לתפיסת פיקוד הדרום אמ"ן ואוגדת עזה בשנתיים שקדמו לאירועי השבעה באוקטובר. מאמרו של תא"ל נמרוד אלוני ששימש כמאו"ג עזה, בכתב העת הצה"לי ׳בין הקטבים׳, מאמר שהתפרסם פחות משנה לפני המלחמה, מאפשר הצצה מעמיקה יחסית לתפיסת הפיקוד:
26/05/2024  |  עמיחי שיקלי  |   יומני בלוגרים
בשנת 1994 סיפקה דרום אפריקה את אחד האירועים המשמחים ביותר של המאה ה-20, כאשר בחרה את נלסון מנדלה לנשיא. המעבר מאפרטהייד לדמוקרטיה רב-מפלגתית הראה מה יכול לקרות כאשר יריבים פוליטיים מגלים אומץ ודמיון. אבל 30 שנה מאוחר יותר, בעוד פרטוריה עסוקה בתביעות נגד ישראל ובמתן שירותים משפטיים ודיפלומטיים נגד ישראל, אקונומיסט תוהה – בפרויקט נרחב – מה יש לעשות כדי להציל את הדמוקרטיה השוקעת שלה.
26/05/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המשטרה הצבאית פתחה בחקירה (שבת, 25.5.24) בעקבות סרטון ברשת שפורסם בינוניוז, ערוץ התקשורת של העיתונאי ינון מגל, ובו נראה אדם רעול פנים חמוש ברובה ולובש מדי צה"ל המציג עצמו כלוחם מילואים ומאיים להוביל מרד.
25/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוחם מילואים מגדוד 6828 של חטיבת ביסל״ח (828) נפצע (שבת, 25.5.24), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
25/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
דן מרגלית
דן מרגלית
מיקי זוהר - מעמיד פנים, זורה חול בעיניים; אבי דיכטר - בוז; ישראל כ"ץ - אפרטצ'יק קטן, הורדוס נלעג; שלמה קרעי - סמל הרע בפוליטיקה של הליכוד; עמיחי שיקלי - גועל נפש
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
תגובה לכותרת הראשית בידיעות אחרונות לפיה מערכת הביטחון ממליצה לדרג המדיני לעצור את המלחמה בעזה בהסכם עם חמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il