|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

כוחות רוסיים נכנסו למחוזות הבדלניים

הבית הלבן: הפלישה החלה

ארה"ב צפויה להטיל עיצומים על רוסיה גרמניה השעתה את האישורים לצינור הגז נורדסטרים 2 בריטניה מטילה עיצומים על שלושה אוליגרכים המקורבים לפוטין ועל חמישה בנקים רוסים
22/02/2022  |   איתמר לוין, איציק וולף, מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
זלנסקי. עדיין סבור שלא תהיה מלחמה [צילום: משרד הנשיאות האוקראיני/AP]

רוסיה החלה את פלישתה לאוקראינה ו"אתם מתחילים לראות את התגובה שלנו", אומר (יום ג', 22.2.22) סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ונתן פיינר, בתגובה אמריקנית ראשונה לכניסת הכוחות הרוסיים למחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה. הדברים נאמרו לאחר שמדינות אירופה החלו להטיל עיצומים על רוסיה, ומרמזים בבירור על כך שארה"ב תלך בעקבותיהן - אולי כבר בשעות הקרובות.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע, כי הוא משעה את מתן האישורים הרגולטוריים צינור הגז השנוי במחלוקת בין רוסיה לגרמניה: ״אנחנו צריכים לשקול מחדש את צינור הגז נורדסטרים 2. בינתיים ביקשתי לעצור את האישורים הדרושים, ובלי האישורים הללו הצינור לא יוכל לפעול״. גרמניה לא הודיעה על ביטול הפרויקט בן מיליארדי הדולרים, אך הנשיא ג'ו ביידן אמר לפני שבועיים שגרמניה תבטל אותו גם רוסיה תפלוש לאוקראינה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, היה המנהיג המערבי הראשון שהודיע שארצו מטילה עיצומים על גורמים רוסים. ג'ונסון אמר בפרלמנט, כי העיצומים יוטלו על חמישה בנקים - רוֹסִייָה, בנק ג'ן, ג'נרל בנק, בנק פרומסיבז ובנק הים השחור - ועל שלושה בעלי הון: בוריס רוטנברג (יהודי-רוסי, בעלי בנק SMP וסגן נשיא פדרציית הג'ודו הרוסית - הענף בו עוסק פוטין), איגור רוטנברג (אחיו ושותפו של בוריס) וגנדי טימצ'נקו (הבעלים של תאגיד ההשקעות וולגה גרופ העוסקת בתחומי האנרגיה, התעבורה והתשתיות). כל השלושה מקורבים לפוטין.

מזכיר נאט"ו, ינס סטולטנברג, גינה את ההכרה הרוסית בשני המחוזות ואמר שהיא מהווה פגיעה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה ומפחיתה את הסיכוי לפתרון המשבר. "רוסיה מנסה ליצור עילה לפלישה נוספת", האשים סטולטנברג. הוא הדגיש, כי הברית תומכת בריבונותה של אוקראינה בגבולותיה הבינלאומיים המוכרים וקרא לרוסיה להסיג את כוחותיה מן הגבול ומאוקראינה עצמה.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי ארצו שוקלת לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה. בהמשך הודיעה אוקראינה, כי היא מחזירה את שגרירה במוסקבה להתייעצויות. זלנסקי הגיב להצהרתו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין מאמש ואמר: "אנחנו מאמינים שלא תהיה מלחמה ולא תהיה הסלמה רחבה". הוא קרא לקהיליה הבינלאומית: "אל תמתינו להסלמה נוספת במשבר, תטילו סנקציות על רוסיה כבר עכשיו".

בנאום שנשא הלילה בעקבות החתימה על הצווים הרוסיים, אמר זלנסקי: "נישאר על אדמותינו, אנחנו לא מפחדים מדבר ואנו לא חייבים דבר לאחרים. אנו עומדים מאחורי עמדתנו". שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב, הזהיר כי רוסיה נוקטת בצעדים במטרה לחזור לימי ברית המועצות, כאשר התכוון ככל הנראה להכרתה בעצמאות המחוזות הבדלניים.

דובר הקרמלין אמר היום, כי הכרתו של פוטין באיזורים הבדלניים מתייחסת לכל גבולותיהם של שני המחוזות, ולא רק לשטחים המוחזקים בפועל בידי הכוחות הפרו-רוסיים, שהם פחות ממחצית השטח הכולל. לדבריו, ההכרה מתייחסת לגבולות שהבדלנים הכריזו עליהם בשנת 2014. הדברים מעוררים חשש, שמא בכוונת הכוחות הרוסיים - שנכנסו לשטחים שבידי הבדלנים - לפלוש גם לחלקים האחרים של המחוזות, מה שיהווה פלישה ברורה לאוקראינה. פוטין פנה היום אל הדוּמָה (הפרלמנט הרוסי) וביקש אישור רשמי להצבת חיילים רוסים בארצות זרות - בקשה המלמדת גם היא על האפשרות הגוברת להעמקת הפלישה ליתר חלקי שני החבלים ואולי אף מעבר להם.

ביידן שוחח הלילה עם זלנסקי וגינה בחריפות את ההחלטה של פוטין. ביידן שוחח גם עם שולץ ועם נשיא צרפת, עמנואל מקרון (אשר ניסה לתווך בין המערב לרוסיה ואף יזם פגישת פסגה בין ביידן לפוטין - שכעת אפסו הסיכויים לקיומה) והשלושה סיכמו, כי "ימשיכו להיות מתואמים בנוגע לצעדים הבאים". ביידן צפוי לחתום היום על צו נשיאותי שיטיל עיצומים על החבלים הבדלניים. ואם יגיע למסקנה שמדובר למעשה בפלישה לאוקראינה - הוא עשוי להתחיל להפעיל את העיצומים חסרי התקדים כפי שהזהיר שוב ושוב בחודשים האחרונים.

שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, וצוות השגרירות שהגיעו לעיר לבוב. לפיד הדגיש, כי בראש סדר העדיפות של ישראל עומדים השמירה על חייהם של שליחי המדינה ושל אזרחיה הנמצאים באוקראינה וכן הקהילה היהודית הגדולה במדינה. צוות השגרירות הצטרף לצוות המשרד הקונסולארי הזמני, שהוקם בלבוב בשבוע שעבר וימשיך להעניק סיוע לישראלים הזקוקים לעזרה.

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
איתמר לוין, מירב ארד, איציק וולף
+אוקראינה מודה לארה"ב על התמיכה בה
01:33 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בלינקן: אין טעם בפגישה עם לברוב
01:31 23/02/22  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן: "לאור המצב הנוכחי - אין טעם בפגישה עם שר החוץ הרוסי לברוב ביום חמישי". בלינקן טוען כי עדכן בהחלטה את בעלות הברית ושלח עידכון ללברוב. בסיום מסיבת העיתונאים אמר בלינקן:"ככל שפוטין יסלים את המצב - כך נקצין את תגובתנו".

הבית הלבן מסר כי פגישה אפשרית בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבין ולדימיר פוטין היא "בוודאי" לא אפשרות. "בשלב זה, זה בהחלט לא בתוכניות", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי.


+מזכ"ל האו"ם: כוחות רוסיה אינם "שומרי שלום"
01:28 23/02/22  |  עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי כי כל הכוחות הרוסיים הפרושים במזרח אוקראינה אינם "שומרי שלום" כפי שנטען על-ידי מוסקבה. גוטרש דחה את טענת הנשיא ולדימיר פוטין כי בוצע באזור רצח עם של קבוצות אתניות רוסיות.
+בלינקן: האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם
23:57 22/02/22  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן: ״התוכנית של פוטין הייתה מאז ומעולם לפלוש לאוקראינה ולהפוך אותה לחלק מרוסיה. ‏זה האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם".
+הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35
23:04 22/02/22  |  עידן יוסף
הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35 מגרמניה ל"חזית המזרחית של נאט"ו".
+זלנסקי מגייס מילואים: "אין צורך בגיוס כללי"
23:03 22/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז כי פורסם צו לגיוס חיילי מילואים, אך הסתייג ואמר: "אין צורך בגיוס כללי".
+הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן
22:32 22/02/22  |  עידן יוסף
הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן על אוקראינה, פוטין בישיבת עבורה עכשיו.
+ביידן: רוסיה פלשה, העיצומים מתחילים
21:50 22/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב מנתקת את ממשלת רוסיה מן האפשרות לגייס חוב בשוקי ההון, ומטילה עיצומים על שני בנקים מובילים ועל אישים באליטה הרוסית  ▪  "אם רוסיה תמשיך, נלך רחוק עוד יותר; אנחנו מוכנים לדיפלומטיה בתנאי שהיא רצינית"
(ביידן הערב. "פוטין לא יעבוד עלינו" [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+אנשי השגרירות הרוסית יפונו מאוקראינה
19:45 22/02/22  |  עידן יוסף
משרד החוץ הרוסי מודיע על פינוי אנשי השגרירות מאוקראינה בעתיד הקרוב.
+האם גם בדלני מזרח רומניה רוצים הכרה רוסית
19:00 22/02/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
חברת פרלמנט רומנייה טוענת מוקדם יותר היום שמנהיגי החבל הפרו רוסי "טרנסיסטריה" במזרח מולדובה שוהים כעת במוסקבה, ומבקשים מהקרמלין להכיר גם בעצמאותם  ▪  העיצומים הבריטיים אינם כוללים את שלושת הבנקים הרוסיים הגדולים אלא חמישה בנקים קטנים יחסית
(הפגנה סמוך לשגרירות רוסיה בברלין, היום [צילום: מרקוס שרייבר, AP])
+משבר אוקראינה-רוסיה ישפיע במישרין על ישראל
15:58 22/02/22  |  אודי דקל, ענת קורץ, אלדד שביט   |   לרשימה המלאה
למשבר בין אוקראינה לרוסיה יהיו השלכות משמעותיות ואף קשות על המזרח התיכון בכלל ועל ישראל בפרט  ▪  ירושלים לא תוכל לשמור על ניטראליות ויהיה עליה להתייצב לצד וושינגטון, תוך שמירה על ערוץ הידברות עם מוסקבה
(חיילים אוקראינים, אודסה [צילום: אמיליו מורנטי, AP])
+הפלישה החלה: חיילים רוסים נכנסו למזרח אוקראינה
11:36 22/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הפולני דיווח על נוכחות צבאית רוסית בדונייצק ובלוגנסק  ▪  האיחוד האירופי הדגיש כי לא מדובר בפלישה מלאה לאוקראינה  ▪  ראש ממשלת בריטניה: נראה שפוטין נחוש לבצע פלישה מלאה
(פוטין, הלילה בקרמלין. מה הצעד הבא? [צילום: סרגיי אילניצקי, AP])
+אנחנו רחוקים מסיום האירוע באוקראינה
10:14 22/02/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
חשוב לציין שבמסגרת ההכרה הרוסית בישויות צוין במפורש שהיא תסייע להם גם בהגנה נגד תוקפנות "חיצונית"  ▪  הכיוון די ברור מהבחינה הזו, ונראה שהתרחיש הזה מוחשי מאוד
(נשיא אוקראינה. "איננו פוחדים ולא נוותר" [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
רוסיה מימשה במהירות את הצווים שעליהם חתם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמש והכניסה כוחות צבאיים לאזורים הנשלטים בידי הבדלנים במזרח אוקראינה. על פי דיווח שמסר (יום ג', 22.2.22) שר ההגנה הפולני, הגיעו חיילים רוסים לדונייצק ולוגנסק. מן המשרד האירופי לענייני חוץ נמסר כי בוצעה פלישה רוסית לשטחי אוקראינה, אך זו אינה פלישה מלאה.
22/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם הלילה לאומה האוקראינית בעקבות חדירת טורי שיריון רוסי לאזור שבשליטת הישויות הפרו רוסיות בחבל דונבאס. זלנסקי אמר בין השאר: "איננו פוחדים. לא נוותר על דבר". זלנסקי הדגיש שהוראתו של פוטין לכוחותיו לפלוש לחבל דונבאס משמעה נסיגה רוסית מהסכמי מינסק וקרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.
22/02/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלארוס הודיעה שלשום (20.2.22), כי כוחות רוסיים יישארו בה לאחר תרגיל רחב היקף – צעד שגורמי אופוזיציה טוענים שמשמעותו היא ויתור על העצמאות לטובת רוסיה, בלא אף ירייה, מדווח וושינגטון פוסט. ההודעה עומדת בניגוד להתחייבויות קודמות של פקידים במינסק, לפיהן הכוחות הרוסיים ישובו לבסיסיהם מיד עם סיום התרגיל. אבל כעת אומרת ממשלת בלארוס, כי שתי המדינות יילחמו יחדיו במידת הצורך – צעד שפרשנים אומרים שהוא מראה כיצד מדיניות החוץ והביטחון של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו נשלטת למעשה בידי הקרמלין.
22/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה (21/22.2.22) למשרד ההגנה להציב כוחות בשני המחוזות הבדלניים שבמזרח אוקראינה, לאחר שאמש הכיר בעצמאותם. במערב טרם הגיעו למסקנה האם זוהי תחילתה של פלישה לאוקראינה, למרות שמבחינת החוק הבינלאומי – אין ספק שמדובר בפלישה לשטחה הריבוני. ההתלבטות נובעת מכך שבפועל, הבדלנים הפרו-רוסים שולטים בשטחים אלו מאז הפלישה הרוסית הקודמת ב-2014.
22/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר כי הוא מכיר בעצמאות של החבלים הפורשים שבמזרח אוקראינה. את הדברים אמר (יום ב', 21.2.22) בנאום לאומה. עם ההכרזה על ההכרה בעצמאות הבדלנים נסללת הדרך לפלישה רוסית מיידית למזרח אוקראינה. במערב מעריכים כי מייד לאחר ההכרזה ייכנס הצבא הרוסי לדונייצק.
21/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il