|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
פילבר ואלוביץ היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]
שלמה פילבר אמר בחקירתו במשטרה:

הנחיית נתניהו חייבה הסכמות עם בזק

אומר שההנחיה של נתניהו מילאה תפקיד במקביל למדיניותו-שלו להגיע להבנות עם החברה מאשר שהעביר לבזק מסמכים פנימיים, בעוד חברות אחרות קיבלו רק עידכונים בעל-פה אומר שהמחויבות להנחיית נתניהו הסתיימה כאשר איוב קרא מונה לשר התקשורת
29/03/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

שלמה פילבר העיד במשטרה, כי פעל מול בזק מתוך ידיעה שהוא חייב להגיע להסכמה איתה - בשל הנחייתו של בנימין נתניהו בפגישתם מיד לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת. הדברים נחשפו (יום ג', 29.3.22) בהמשך עדותו של פילבר בתיק 4000, לאחר שנקבע שהתביעה יכולה לחקור אותו בחקירה נגדית.

לפני קביעה זו אמר פילבר, כי לאחר מיזוג בזק-yes הוא פיתח עצמאות ופעל על בסיס מדיניותו שלו - לצד הנחייתו של נתניהו. "כל מנכ"ל יכול היה לפנות אלי מתי שרצה והייתי נוסע אליהם לפגישות. אצל בזק זה היה עם תוספת, משום שהבנתי מהי מדיניותו של נתניהו. רציתי כרגולטור לקבל מבזק דבר גדול מאוד, שאף חברה אחרת לא הייתה יכולה לתת, ולכן רציתי יחסים יותר הדוקים. שני הדברים האלה שיחקו, פעם זה יותר ופעם זה יותר".

התובעת, עו"ד יהודית תירוש: "כמה הרצון לא להגיע לפיצוצים נבע מרצונך האישי ומהשיחה עם נתניהו?". פילבר: "אני כמנכ"ל צריך לקיים את מדיניות השר. גבולות הגזרה היו ברורים. הייתה הנחיה של השר, וזה השתלב באופי שלי ובאסטרטגיה שלי". תירוש: "העובדה שאתה מבין שמדיניות השר היא להגיע עם בזק להסכמות, כיצד זה בא לידי ביטוי במעשים שלך?". פילבר: "בהרבה מקרים לא היו לזה השלכות. היו מקרי קיצון, כמו כל המתווה של ההפרדה, בהם למרות שנשארתי בלי קלפים, לא עשיתי פיצוץ, כי ידעתי שזה גבול הגזרה ואותו אני לא עובר".

תירוש: "עד כמה ניסית ללכת לקראתם?". פילבר: "באופן בסיסי הפעלתי שיקול דעת לגבי מה שנכון לשוק התקשורת, וחלק מהדברים היו כפי שבזק רצתה, בניגוד לדעתם של פקידים במשרד. היכן שיכולתי לתת מחוות קטנות, כמו לשמוע אותם שוב - בהחלט. ההתנהגות הייתה שונה ממפוקחים אחרים. [מנכ"ל בזק] סטלה הנדלר יכלה להרים לי טלפון, אני מבקשת שתעשה ככה, שתעצור ככה, שתבדוק ככה, אני רוצה לשלוח לך נייר איך לעשות את זה אחרת".

פילבר אישר, כי העביר לבזק מסמכים פנימיים בנושאים נפיצים, בעוד שמנכ"לים של חברות אחרות קיבלו מעת לעת מידע בעל-פה בפגישות. תירוש תהתה מדוע היה צורך בערוץ חשאי זה, ופילבר תלה זאת בהתנהגות הדרג המקצועי: "אם [סמנכ"ל הכלכלה] הרן לבאות לא היה במשרד וכל החבורה הזאת לא הייתה כל הזמן מדליפה לתקשורת, הייתי שמח מאוד לשבת איתם ולהסביר את המדיניות שלי כפי שצריך לעשות".

בחקירתו אמר פילבר, כי פעל מול בזק כדי שיוכל לשמוע אותה שלא דרך הדרג המקצועי, פעל על-פי ההנחיה שקיבל מנתניהו והיה מוטה לטובת בזק. בעדותו חזר בו פילבר מן המילה "מוטה", באומרו שהיא אינה משקפת את הדרך המקצועית בה קיבל החלטות. על אותו ערוץ אמר: "הייתי מאוד שמח לזמן את אלוביץ והנדלר ללשכתי, יישבו עם אנשי המקצוע, נגיע לסיכום ובלי שאחרי שלוש דקות זה יהיה כותרת בגלובס ובדה-מרקר וכל החברות יגישו לי הסתייגויות. ברמת האתיקה - זה לא היה תקין; אני לא חושב שהייתה פה בעיה פלילית".

ההתנהלות הייתה חריגה
נאמן של נתניהו [צילום: מרק ישראל סאלם]

בחקירתו במשטרה, שהוצגה אחרי שינוי אופי עדותו, אמר פילבר על הנדלר והשתדלן אלי קמיר: "הם הבינו שיש להם כוח רב להשפיע הרבה מעבר לדיון מקצועי רגיל בין מפקח ומפוקח. מבחינתי בנושאים האלו פעלתי תחת ההנחה שאני חייב להגיע להבנות והסכמות איתם, והם ידעו את זה. הכל חוזר לאותן הבנות בסיסיות מההתחלה, ולפיהן אני שם כדי לסייע להם.

"כמו שההתנהלות שלי חריגה ביחס אליהם כגוף מפוקח, ההתנהלות שלהם חריגה בסטנדרט של התנהלות מול רגולטור. לרגולטור לא אומרים 'תחכה, אני אכין לך מסמך'. לרגולטורים לא אומרים 'אני אשלח לך נוסח אחר'. לרגולטור לא אומרים 'אל תוציא את זה בינתיים, תחכה, תעצור את זה'. לרגולטור לא מעבירים ביקורת אישית על מנהלים שעובדים תחתיו בהתאמה מקצועית".

פילבר הגיב: "אני מאשר את הדברים. בחקירה אולי הייתי יותר נסער. אמרתי שבסוגיות מסוימות היה להם כוח עודף, כי הם ידעו היכן הקלפים. הם משקפים את החלק שבו הייתה חריגה ביחסים עם בזק". בחקירתו הוסיף ואמר כי גם כאשר פעל בצורה עצמאית יותר – היה קיים כל העת השיקול של הנחיית נתניהו להגיע להסכמות עם אלוביץ, והוא לא רצה להיפגע מנתניהו או מאנשיו אם לא יעשה זאת. פילבר השיב: "זה מורכב, זה גם וגם, יש ערבוב של שיקולים, אני לא יכול להגיד בכל רגע נתון מה גבר על מה".

בעימות עם קמיר, אמר הלה: "מעולם לא היית בובה, מעולם לא היית סמרטוט"; פילבר השיב: "איתכם כן". על כך אמר בעדותו: "העימות הזה היה השיא האמוציונלי שלי בחקירה, כאשר ניצבתי מול אדם שבמשך שנתיים הונה אותי ושמבחינתי היה גם נציג בזק. זה מתאר בעיקר את התקופה הראשונה".

תירוש: "בצורך שלך להגיע עם אנשי בזק להסכמות ולא לפיצוץ, הרגשת מחויב להנחיה של נתניהו עד תחילת 2017?". פילבר: "פחות או יותר, כאשר במקביל הייתי מחויב למדיניות שלי". בחקירתו אמר פילבר, כי מחויבות זו לנתניהו הסתיימה כאשר איוב קרא מונה לשר התקשורת; כאשר צחי הנגבי הופקד על ענייני בזק, הוא ראה אותו כנאמן של נתניהו. בעדותו כאן ציין, כי במתווה להפרדה המבנית הוא הכניס את המחויבות של בזק להשקיע 5 מיליארד שקל בתשתיות.

ביולי 2015 נפגש פילבר, במשרדו של קמיר, עם מנכ"לי החברות בקבוצת בזק. לדבריו, צורת ההתנהלות הייתה חריגה, ואילו התוכן היה חלק מהעבודה המקצועית. הוא לא סיפר עליה לאנשי המשרד, אבל שיקף את הדברים ששמע. במשטרה אמר פילבר, שאנשי בזק דיברו יותר כמו גורם ממליץ מאשר כגורם מפוקח.

"הצעטאלע הוא פסגת ההישגים"
מסתמסת עם שרה נתניהו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בספטמבר 2015 כתב פילבר לקמיר, שהוא מחזיק את הרן לבאות מפוחד. קמיר שאל האם לבאות יודע על הקשר ביניהם, ופילבר השיב בשלילה והדגיש שאסור שיידע. בהמשך החודש הייתה התכתבות בין קמיר לפילבר בנוגע לפגישה בין פילבר ואלוביץ ביום הקודם, כאשר פילבר סיפר ששתה יין לבן "עם תאנים, ענבים וגבינה דליקטס". מדובר בפגישה בביתו של אלוביץ בו סגרו בלחיצת יד את מתווה הסיבים.

פילבר התלוצץ על כך בטוויטר, "כי אני מציג פה משהו מאוד מקצועי, מאוד רציני, שהיה יכול להיות שווה למדינת ישראל 50 מיליארד שקל, ובסוף כשדולפים דברים מהחקירה – הם דולפים בצורה מאוד מגמתית והוצגו כ'פסגת התאנים והיין' וסגירת דילים על צעטאלע". לדבריו, "ברקע היו גבולות הגזרה, אבל בתוך גבולות הגזרה כל מה שיצרתי וקידמתי היה באמונה מלאה שלי שזה הדבר הכי נכון שצריך לעשות".

תירוש: "אמרת שבפגישות הללו לא התקבלו החלטות מהותיות, אלא שרק שמעת, ואז הלכת למשרד ועשית עבודה עם הצוות המקצועי. אבל כאן יש ביניכם הסכמה בעניין ההפרדה המבנית, מכוחה אתה פועל לאחר מכן". פילבר: "זה נכון שפה קיבלנו החלטות. זו הייתה פגישה חריגה, מאוד דרמטית, אבל גם קיבלתי פה התחייבות מאוד משמעותית לטובת שוק התקשורת". לדברי פילבר, הפגישה התקיימה בביתו של אלוביץ משום שהייתה זו חופשת החגים, המשרד היה סגור והוא לא רצה לדחות את הפגישה. "אם את שואלת אותי, הצעטאלע הזה הוא פסגת ההישגים שלי".

בהזדמנות זו פגש פילבר לראשונה את איריס אלוביץ. "דיברנו על זה שאנחנו הולכים לדבר על פתרונות לטובת בזק או משהו בסגנון, והיא אמרה: כן, דיברתי עם חברה שלי, אני מדברת עם חברה שלי. היא התכוונה לשרה נתניהו שהיא מסתמסת איתה, והיא אמרה לי שיהיה בסדר, תעבדו. היא אמרה לי שזה מה ששרה נתניהו אמרה".


תאריך:  29/03/2022   |   עודכן:  29/03/2022
איתמר לוין
+כמעט עד עוין: סיכום הדרמה במשפט נתניהו
18:36 29/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ריקודו של שלמה פילבר על שתי החתונות הוביל את בית המשפט לאשר לתביעה לחקור אותו בחקירה נגדית  ▪  רוב היום הוקדש ליחס החריג שהעניק לבזק, והיה גם סיפור על פגישה מסתורית בווילה בקיסריה
פילבר היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]
+פילבר ייחקר בנגדית - ולא כעד עוין
11:19 29/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התביעה ביקשה להכריז על עד המדינה כעד עוין, אך הוסכם שהיא תוכל לבצע חקירה נגדית בלא הכרזה כזו  ▪  הבקשה באה לאחר שפילבר לא חזר על דבריו בנוגע למידע שלא מסר לזילבר בבדיקת ניגוד העניינים  ▪  ההגנה התנגדה ופילבר ביקש להימנע מן הצעד
פילבר היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנחיית נתניהו חייבה הסכמות עם בזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמי לבנת
29/03/22 17:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
התובעת במשפט נתניהו, עו"ד יהודית תירוש, ביקשה (יום ג', 29.3.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר לה לחקור את שלמה פילבר כעד עוין, דהיינו - בחקירה נגדית. לדבריה, היא משכה את החבל וכעת אין מנוס מלעשות זאת, שכן הוא נותן בעדותו תשובות הסותרות מהותית את אלו שנתן בחקירתו במשטרה. בהסכמת ההגנה קבע בית המשפט, כי ניתן יהיה לחקור את פילבר בחקירה נגדית בלא להכריז עליו עד עוין. הכרזה כזו אין משמעותה ביטול אוטומטי של הסכם עד המדינה עם פילבר, אם כי תירוש סירבה להתחייב שבכל מקרה לא יוגש נגדו כתב אישום.
29/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות

28/03/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
השתדלן של בזק, אלי קמיר, התנהג בצורה פטרונית כלפי שלמה פילבר במגעיהם ביוני 2015 בנושא מיזוג בזק-yes. פילבר אומר (יום ב', 28.3.22), כי הוא הסתמך במידה רבה על מידע שקיבל מידי קמיר והרגיש שהלה מנהל אותו בנושא זה.
28/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלמה פילבר אמר לשאול אלוביץ בפגישתם הראשונה, כי בנימין נתניהו הנחה אותו לטפל בבקשותיה של בזק. כך העיד פילבר (יום ב', 28.3.22) על הפגישה שהתקיימה ב-14.6.14, שבוע לאחר כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ופגישתו עם נתניהו.
28/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפרקליטות תבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להעדיף את דבריו של שלמה פילבר בחקירותיו במשטרה, במקרים בהם עדותו בבית המשפט אינה עולה בקנה אחד עימן. כך הודיעה (יום ב', 28.3.22) התובעת, עו"ד יהודית תירוש.
28/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il